Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Chriske


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    piazzetta P958 - alarm ontsteking

    staby
    staby
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 39
    Registration date : 15-10-12

    piazzetta P958 - alarm ontsteking Empty piazzetta P958 - alarm ontsteking

    Bericht van staby ma dec 30, 2013 6:52 pm

    Hallo vandaag onze piazzetta ventilator stil gevallen dan kachel afgezet en dan blaasde hij wel onder warme lucht bij afkoeling
    na afkoeling terug gestart alles normaal ontsteking vlammen en dan ging het alarm na 5min
    op afstandbediening stond ontsteking maar pellets branden al goed wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn  
    sept nog jaarlijks onderhoud gehad ook nog in garantie heb plaatser al gebeld maar waarschijnlijk verlof

    piazzetta P958 - alarm ontsteking Icon_santa
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    piazzetta P958 - alarm ontsteking Empty Re: piazzetta P958 - alarm ontsteking

    Bericht van nick1 ma dec 30, 2013 7:31 pm

    Ben je verandert van merk pellets?

    Ik vermoed dat in de opstartfase je kachel onvoldoende stijging van de temperatuur waarneemt waardoor de kachel zichzelf uitschakelt. Indien je ventilator uitgevallen is in vermogen P1 dan lijkt het me dat de gemeten rookgastemperatuur (uit te lezen via "state stove") onder de minimum ingestelde waarde is gekomen (parameter P15 dewelke standaard ingesteld is op 85°).

    Mogelijke oplossing bestaat erin om je pellettoevoer voor de opstartfase lichtjes te verhogen (parameter P4 en P5) en parameter P15 ook te verlagen naar 75°.

    Zijn gissingen aan de hand van wat ik vorig stookseizoen zelf heb ervaren met een bepaald merk pellets en waardoor ik dezelfde symptomen had als jij nu maar er kan natuurlijk ook een probleem zijn met de sensor die de rookgastemperatuur meet (hoewel ik dat laatste betwijfel).


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    staby
    staby
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 39
    Registration date : 15-10-12

    piazzetta P958 - alarm ontsteking Empty Re: piazzetta P958 - alarm ontsteking

    Bericht van staby ma dec 30, 2013 8:04 pm

    nick1 brandt al 3 maanden met de zelfde pellets elite, ik kan ook niet in de parameters heb die zelf niet heb ze gevraagd aan de plaatser maar zij afblijven heb ook de code niet gekregen
    De ventilator voor warmte uit te blazen was wel stil gevallen en de kachel bleef branden maar was al heel warm van boven
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    piazzetta P958 - alarm ontsteking Empty Re: piazzetta P958 - alarm ontsteking

    Bericht van nick1 ma dec 30, 2013 8:51 pm

    Da's logisch dat de kachel vanboven dan heel warm wordt gezien de warmte niet meer afgevoerd wordt via de ventilator. Weet je hoe je je rookgastemperatuur kan uitlezen via "state stove"? Indien ja dan zou je kunnen kijken op het moment dat je ventilator uitvalt hoe warm de rookgassen nog zijn!

    State stove roep je op door volgende handelingen te doen:

    klap het deksel van de afstandsbediening open, druk op "menu", met het pijltje naar beneden ga je naar "state stove" en druk je op "set", links onderaan lees je dan de rookgastemperatuur af, komt deze onder de standaardwaarde van 85° dan zal je ventilator uitvallen.

    Brandde je kachel toen in P1 toen je ventilator uitviel?



    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    staby
    staby
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 39
    Registration date : 15-10-12

    piazzetta P958 - alarm ontsteking Empty Re: piazzetta P958 - alarm ontsteking

    Bericht van staby ma dec 30, 2013 10:01 pm

    Nick1 stond op p1 was 24 gr binnen heb deur open gedaan voor warmte naar boven te gaan van state stove wist ik niet ga dat zeker doen moest ze nog eens uitvallen nu brandt ze terug alles normaal nu dus afwachten alvast bedank voor de uitleg

    Gesponsorde inhoud


    piazzetta P958 - alarm ontsteking Empty Re: piazzetta P958 - alarm ontsteking

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 9:40 am