Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Péétje Brik
erwin
Fleur
7 plaatsers

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Fleur wo jan 08, 2014 12:50 pm

    k zou eens de prijs willen weten voor 100 ton pellets /besteld aan het fabriek rechtstreeks

    weet er hier iemand meer van ???????????


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 12:56 pm

    Hier een telefoontje naar toe en je krijgt een scherpe offerte, is een grote producerende firma met een goede kwaliteit tegen lage prijzen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 1:25 pm

    zal eens zien wat ik deze namiddag kan vinden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van erwin wo jan 08, 2014 1:32 pm

    bel of mail voor een offerte naar deze fabrikant

    ik denk zelfs dat je ipv flammi je eigen naam erop krijgt met die hoeveelheid, maar informeer je heel goed naar de betaalvoorwaarden..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 1:51 pm

    ziezo : fabrieksprijzen

    Silals medina : 230 EUR/ton geleverd op mijn plaats +1800 euro voor een eigen label (eenmalig)

    biodela : 235 EUR/ton

    domoflor : 1-10 camions : 231 EUR
                  11-50 camions : 229 EUR

    bij allemaal moet je op voorhand betalen.  Ze rekenen wel geen btw
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van erwin wo jan 08, 2014 2:12 pm

    als je dan 4 kamions (ca 100 ton) besteld kom ik zonder eigen label op 3.45 per zak, totaalprijs 23000 euro.
    na bestellen en betalen nog ergens een heftruck proberen te regelen tegen dat de kamions voor de deur staan,
    afladen en stokeren en aansluitend verkopen aan 3.66 incl BTW en iedereen is tevreden met je scherpe prijs en gratis inzet ...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Péétje Brik wo jan 08, 2014 4:26 pm

    Waarom moeilijk maken ik heb ze geleverd aan mijn deur voor €3,66 per zak van 15kg bij GBS Ieper, ze leveren zelfs over de grens in Frankrijk.
    En zonder btw geloof ik niets van, niemand zal nog het risico nemen om met zwarte goederen rond te rijden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 4:39 pm

    BTW wordt geheven in het land van verkoop dus België, betekent dat deze pellets met het Belgisch tarief van 6% belast worden en waarschijnlijk ook nog importheffing.

    Blijft een mooi sprookje en vooral niet denken aan de Boze Wolf in de vorm van inschrijving in het handelsregister en BTW-nummer aanvragen, de los- en opslagmogelijkheid en de te realiseren afzet en wat dies meer zij.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Fleur wo jan 08, 2014 5:48 pm

    @ingedeb
    hoe kom je aan deze fabrieksprijzen ,volgens mij is dat de prijs dat wij nu betalen aan een verdeler.....ofwel werkt deze met groooot verlies.
    zoals erwin uitrekende komt dat aan dezelfde prijs of bij een leverancier.(volgens mij kan dat toch niet)




    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty pellets kopen in fabriek

    Bericht van Péétje Brik wo jan 08, 2014 7:34 pm

    Een producent die verkoopt via zijn fabriek mag niet goedkoper verkopen aan een particulier dan aan zijn verdelers.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van erwin wo jan 08, 2014 8:16 pm

    een verkoper zal bij de producent zowiezo een lagere onderhandelde prijs bekomen dan een particulier wegens de grotere afnames.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Fleur wo jan 08, 2014 8:18 pm

    mijn idee was :je koopt met 25-30 pelletstokers die in 1 gemeente wonen 100 ton pellets.
    je laat die leveren door de fabriek op 1 plaats (bij een boer in de hangaar)
    beste zou een belgische fabrikant zijn !!
    badger en xyplets leveren al niet aan particulieren,die bevoorraden juist hun dealers ,eigenlijk zou je een beroep moeten doen op de kleinere producenten.
    als je die kan laten leveren aan een prijs die ze hanteren aan hun dealers moet je toch een goeie zaak kunnen doen of niet


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van erwin wo jan 08, 2014 8:37 pm

    fleur,

    uw idee is prima en niets mis mee, maar zelfs als je die prijs zou bekomen is er nog 1 voorwaarde waar alles mee staat of valt:
    jij moet volgens die hogere offerte 23000 euro op tafel gaan leggen in de fabriek, eerder worden er daar geen 4 kamions geladen.
    je kan het dan zelf voorschieten op eigen risico of proberen om iedereen te overtuigen zijn pellets weken op voorhand te betalen aan u, maar dat word meestal een ander paar mouwen.

    maar misschien zijn er wel producenten die een afwijkende betaling toestaan, dat weet ik niet.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van jeanhup wo jan 08, 2014 8:55 pm

    De genoemde prijzen zijn correct en liggen in de lijn die ik dit seizoen ook door krijg van de diverse producenten: de oost-europeanen hebben flink geinvesteerd in goede pelletproductielijnen en dat vertaalt zich in een goede constante kwaliteit tegen een iets hogere prijs dan we de afgelopen jaren gewend waren.
    Je kunt nu de inkoopprijs eigenlijk alleen nog maar iets lager krijgen door meer hardhout erin te mengen en dat is ook wat je veelvuldig ziet gebeuren dit jaar.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van jeanhup wo jan 08, 2014 9:15 pm

    Als je zo'n importactie als privépersoon doet moet je dus wel de lokale BTW-belasting betalen van het land waaruit de pellets komen. Dan is je winst/korting al weg.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Fleur wo jan 08, 2014 9:32 pm

    @jean
    door wat krijg je dan die enorme prijsverschillen tussen dealers,de ene vraagt 3.65/15kg en even verder 4,65/15kg
    ofwel zijn het de grote voorraden die ze begin vorig jaar aankochten of de grotere aankooporders .
    als ik u goed begrijp kan een dealer voor het ogenblik niet meer aankopen onder de 3 euro dan?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 9:38 pm

    volgens mijn offertes niet onder 3.45 EUR+BTW
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van jeanhup wo jan 08, 2014 9:43 pm

    Fleur: die zijn te verklaren door volume. Met pellethandel valt alleen winst te maken als je voldoende volume draait: met kleine volumes en lage prijzen is de winst gewoon te klein (de goedkopere aanbieders hebben een marge van €20-30 per pallet: om daarmee een bedrijf te kunnen runnen moet je al heel veel pellets wegzetten - wat hen vaak ook wel lukt).
    De verkopers die richting 5 euro vragen per zak zullen wel een gezonde winstmarge hebben maar zullen nooit voldoende volume halen (gewoon omdat ze te duur zijn). Als serviceartikel bij een tankstation of een kleine pellethandel is het echter wel te doen.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 9:51 pm

    ik heb weinig verschil gezien in volume : het verschil tussen 1 en 11-50 camions was slechts 2 euro/ton. Ik denk dat het grote verschil zit in wie genoeg kan stockeren en aankopen voor zijn klanten in de zomer. En je moet natuurlijk de plaats hebben. Kleine bedrijven hebben dat de eerste jaren wel omdat ze een kleinere omzet draaien, maar wanneer je groter wordt en je plaats te klein wordt, moet je volgens mij gewoon mee met het seizoen.

    volgens mij heb je dan 2 keuzes : je koopt aan in de zomer en verkoopt het hele jaar aan een duurderen prijs of je koopt aan in de zomer en verkoopt aan zomerprijs en je koopt daarna aan aan winterprijs en je verkoopt aan winterprijs. Maar dan is het beter dat je 1 keer wel veel verdient in plaats van 2 keer een beetje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 9:54 pm

    @jeanhup  en een deel ook door de verschillende merken.  Want je kan een badger toch niet vergelijken met bvb de pellets bij brico of german pellets met de pellets van Makro.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van jeanhup wo jan 08, 2014 10:02 pm

    Ingedeb: met volume bedoel ik het verkoopvolume, niet het inkoopvolume. Als jij in je winkeltje telkens klanten hebt voor 2-3 zakjes heb je een heel ander bedrijf dan b.v. een grote firma waar ze met pallets tegelijk naar buiten rijden. Die winkels die zo klein blijven moeten wel een hogere marge per zak berekenen om ook aan een beetje salaris te komen.

    Ik vind overigens de meeste Belgische merken op dit moment zeker niet beter dan de nieuwe Oost-Europeanen als Tiger etc.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gast do jan 09, 2014 8:03 am

    Uit de antwoorden op de openingsvraag van Fleur blijkt dat e.e.a. iets minder simpel ligt dan aanvankelijk gedacht.

    In mijn bericht 8 gaf ik reeds aan
    Blijft een mooi sprookje
    om dat nog een keer te benadrukken, maar dat blijkt geen remmende werking te hebben als je je op de skihelling van je fantasie bevindt en geen belemmering om het topic te kapen met luchtfietserij.

    Omdat het gaat om fictieve berekeningen stel ik voor om dat zo te houden en geen namen van bestaande leveranciers te vermelden en deze op die wijze in de fantasie te betrekken.

    Ga rustig verder met dit imaginaire verhaal, het is per slot van rekening de chit chat, maar gebruik dan merknamen als Utopia of Fantasia.

    Ik ga uit van een goed verstaander en anders heb ik nog een slotje in de aanbieding.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van stef123 do jan 09, 2014 2:04 pm

    Als ik mijn pellets nu kan kopen aan 3,90 ongeveer, waarom zou dan het risico nemen om tesamen met anderen weliswaar, 23.000 Euro op tafel te leggen, op voorhand, om pellets te kopen aan 3,65 om ocharme 25 cent winst te doen per zak. Laat ons zeggen dat ik ongeveer 200 zakken verstook per jaar, dat maakt een winst van 50 Euro.

    Die 50 Euro winst op één jaar is me al dat risico niet waard. En om niet te vergeten, met de BTW alleen zul je er waarschijnlijk niet van af zijn, als de pellets ingevoerd dienen te worden van buiten de EU zal er nog een importheffing ook te betalen zijn.

    En dan waar er hier nog niet over gesproken is, die hangaar van die boer, zal die de pellets gratis stockeren?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van erwin do jan 09, 2014 2:28 pm

    wie graag risico neemt kan beter op deze site enkele goedkope aanbieders uitzoeken...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van stef123 do jan 09, 2014 2:36 pm

    Ja Erwin, als je daar koopt zou het kunnen dat ze je geperst papier opsturen ......
    Nee, geef mij maar mijn goeie ouwe getrouwe "pelletboeren" hier in de buurt, dat het nu een kleine winkel is of een keten.

    Misschien kost het iets meer, maar als er iets niet in orde is kun je nog altijd bij deze mensen terecht om je verhaal/klacht te doen. Probeer dat maar eens bij die mannen uit de link hierboven.
    En de service die je krijgt, tja dat mag toch ook betaald worden?

    Gesponsorde inhoud


    prijs pellets bij bestelling aan fabriek? Empty Re: prijs pellets bij bestelling aan fabriek?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 12, 2024 1:03 pm