Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    edilkamin logo meldin "no draught

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin logo meldin "no draught Empty edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van Gast di jan 14, 2014 10:46 am

    "heb een edilkamin logo

    ik krijg de melding "no draught" op het scherm tijdens het opstarten en als hij opgestart is draait hij vlekkeloos.
    heb de zelf test gedaan bij c9: een waarde van 32 pascal.
    en daarna komt ook aan de rechterkant van het scherm ook 32 pascal te staan als ik vervolgens de deur open doet wordt minder.

    de airflow zit rondt de 2.1
    heb de schoorsteen afgelopen weekend helemaal opnieuw schoongemaakt. en daar zat bijna niets in.

    inzuig pijpje ook schoon gemaakt.

    weet jij een oplossing hiervoor?

    alvast bedankt voor je medewerking.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van erwin di jan 14, 2014 8:00 pm

    die foutmelding komt er omdat de waarde 32 Pa te laag is, in de opstartfaze AC moet er min 50 Pa zijn.
    ofwel sluit er iets niet goed inwendig, ofwel een afwijking van de onderdruksensor.
    omdat de kachel in garantie is kontakt opnemen met de verkoper..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van marc di jan 14, 2014 10:57 pm

    Mogelijk is u schouw niet 100 % top en is er bij een koude schouw net iets te weinig onderdruk .
    Zoals erwin zei ( typte ) minimum 50Pa .
    Dit kan je aanpassen naar 30 eventueel maar onder garantie moet u verkoper dat maar doen .
    Al meermaals meegemaakt vooral met buitenschouwen die enorm afkoelen , bij de opstart is de onderdruk dan soms 40 en dit is net niet voldoende , zal wel aangaan en als het kanaal iets opwarmt is de schouw oke .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van Gast wo jan 15, 2014 4:18 pm

    ik stook nu ruim een jaar.
    vorig jaar winter heb ik er geen last van gehad.
    en toen was het echt winter en nu nog niet gehad.

    kontakteer dan de verkoper, zie vorige berichten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van Gast do jan 30, 2014 5:18 pm

    eindelijk een afspraak gepland kunnen krijgen met de verkoper.

    en die geven het volgende aan:
    ook even overlegd met Edilkamin.
    Zij geven aan dat dit vaak een parameter betreft.
    Bij het bezoek zullen we dat gene doen wat de fabriek aangeeft om een
    goed functionerend toestel te krijgen.

    Dat kan dus een parameter zijn,
    dat kan dus een constatering van verkeerd gebruik zijn en dat kan het
    defect van een onderdeel zijn

    als ze een parameter aanpassen wat voor gevolgen heeft dat???
    want hij heeft namelijk een 1 jaar storings vrij gedraaid??

    want ik heb namelijk weinig vertrouwen in de kunde van de verkoper en die wilt volgens mij alleen zsm oplossen en als er iets kapot gaat na de garantie kassa..
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van krusty do jan 30, 2014 6:09 pm

    hier iemand met zelfde probleem in 2011......al gelezen ?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van marc do jan 30, 2014 7:23 pm

    Ik weet niet of deze kachel al onderhoud gekregen heeft maar indien ja let er dan even op dat de silicone darm rechtsonder in u kachel niet geklemt is tussen het rechtsonder zijpaneel .
    Dit gebeurt soms bij het terug monteren en heeft dezelfde foutmelding ( gewoon als je de onderkant afneemt zien of het wit/doorschijnend rubber slangetje mooi vrij is .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van erwin do jan 30, 2014 7:31 pm

    er zijn volgens mij 3 mogelijke oorzaken: darmpje geklemd (zie vorig bericht), onderdruksensor defect of te weinig trek in de koude schouw bij opstart (zie vorige berichten).

    als je niet zelf in de kachel bent geweest zal van verkeerd gebruik geen sprake kunnen zijn.
    oplossingen gaan zijn: darmpje vrijmaken, een nieuwe sensor of aanpassen van 1 parameter (min waarde onderdruk bij opstart)
    deze parameter aanpassen gaat geen nadelige gevolgen hebben voor de werking van de kachel.

    ik zou de verkoper dus gewoon laten komen en me van de domme houden.
    dat hij zijn mooie beloften dan maar waarmaakt en zorgt dat je een goed functionerende kachel hebt.
    uiteraard zoals steeds tijdens de garantie volledig gratis, daar is al voor betaald..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ronan
    ronan
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 17
    Registration date : 14-03-11

    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van ronan zo feb 02, 2014 7:41 pm

    mijne funny geeft die foutmelding al +- een jaar aan bij opstart, ik heb toen zelf het onderhoud gedaan en de vacuummeter opgeblazen  Embarassed  .
    Maar ik doe er helemaal niets aan want mijn kachel werkt verder perfect  Wink ,die storingsmelding stoort mij niet. lol!


    uw kachel werkt misschien perfect, maar veel bijregelen zal uwe leonardo nu wel niet doen.

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin logo meldin "no draught Empty Re: edilkamin logo meldin "no draught

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 1:17 am