Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    mcz sagar wormwiel smeren

    pollydor
    pollydor
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 88
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-07-11

    mcz sagar wormwiel smeren Empty mcz sagar wormwiel smeren

    Bericht van pollydor wo jan 15, 2014 11:06 am

    na een tijdje stoken met dezelfde kachel ben je zowat de geluiden die deze maakt gewoon. Nu merk ik aan het geluid dat mijn wormwiel maakt dat deze precies moeite heeft met draaien  scratch . Kan ik dit wormwiel smeren met vet of kruipolie het gaat hier om een MCZ Sagar


    _________________
    MCZ Sagar - Aug 2011
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz sagar wormwiel smeren Empty Re: mcz sagar wormwiel smeren

    Bericht van Gast wo jan 15, 2014 12:42 pm

    Kan aan de pellets liggen, mijn musa maakt af en toe reutelende, kreunende geluiden als er een langere pellet dwars in het wormwiel steekt. Als deze erdoor is is de kachel weer stil zoals gewoon, het wormwiel kan best wat aan qua kracht.

    Bij het groot onderhoud de pelletbunker goed uitzuigen en de opening waar de pellets uitkomen goed doorblazen met perslucht, je schrikt wat er dan nog tevoorschijn komt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz sagar wormwiel smeren Empty Re: mcz sagar wormwiel smeren

    Bericht van Gast wo jan 15, 2014 6:23 pm

    Zoals dicktwist zegt kan een pellet die tussen schroef en schacht zit nogal een kreunend geluid maken maar is nadien weg. Is het een blijvend geluid dan veronderstel dat er veel zaagsel onderaan aan de schroef zit, ofwel bovenaan aan de lager. Reservoir leegmaken/branden en goed stofzuigen. Je moet de schroef met de hand kunnen bewegen vanuit de reservoir.

    Een uitgesleten lager kan ook, komt nu nog niet zo heel veel voor maar kan.

    Gesponsorde inhoud


    mcz sagar wormwiel smeren Empty Re: mcz sagar wormwiel smeren

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:24 pm