Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    EdilKamin Brio welke pellets

    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Brio welke pellets Empty EdilKamin Brio welke pellets

    Bericht van Gast di jan 21, 2014 1:31 pm

    Hallo forumleden,

    Ik ben opzoek naar de juiste pellets voor de brio, het eerste seizoen witte pellets van de Lange gebruikt, branden goed maar geven veel as en stof.

    Tussen door 100 kg Greenmaxx gebruikt, branden goed en minder as en stof.
    Dus dit seizoen wou ik de Greenmaxx kopen maar de leverancier vertelde dat hij nu ook Pure Power pellets levert en dat die nog beter waren.

    Het nadeel van de Pure Power is dat ik na 4 uur branden het vuurkorfje moet legen opdat de as wat grover is en de kachel dan stopt.
    Dus denk ik dat ik maar overstap op de Greenmaxx.

    Want als ik het goed begrijp is er in de Brio niets aan te passen van de parameters.

    Wat gebruiken jullie voor pellets?

    gr. Cor
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    EdilKamin Brio welke pellets Empty Re: EdilKamin Brio welke pellets

    Bericht van erwin di jan 21, 2014 1:43 pm

    je bent bij mijn weten hier het 3de lid met een brio, dus veel respons gaat er waarschijnlijk niet komen op je vraag.
    pellets voor een brio bestaan ook niet, iedere kachel/schouw is anders.
    welke goed branden bij uw brio daar kom je enkel achter door te testen, als je tevreden bent van greenmaxx blijf er dan bij.

    de kachel is wel degelijk aan te passen, met de zoekknop en brio vind je daar wat topics over.
    bij de plaatsing hoort alleszins de leonardo van de kachel afgesteld te worden op de schouw...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Brio welke pellets Empty Re: EdilKamin Brio welke pellets

    Bericht van Gast di jan 21, 2014 10:28 pm

    Bedankt voor de reactie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Brio welke pellets Empty Re: EdilKamin Brio welke pellets

    Bericht van Gast ma feb 03, 2014 7:37 pm

    Ik heb een Brio sedert november 2012. Heb Bioflam meegeleverd gekregen, in begin niet tevreden. Onmiddellijk zwart venster ( dit is eigen aan Brio) Het branderpotje staat te dicht bij het venster. Heb Badger, greenmax geprobeerd. Zelfde resultaat. Terug gegaan naar Bioflam.

    In 2013 de kachel na OH opnieuw laten afregelen, heb na een dag branden +/- 12h , een beetje verstopping in de rechthoek van het branderpotje. Ruit is ook minder zwart, ben nu zeer tevreden van Bioflam voor mijn Edilkamin Brio.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Brio welke pellets Empty Re: EdilKamin Brio welke pellets

    Bericht van Gast zo sep 28, 2014 6:27 pm

    Ik gebruik met mijn brio nu pellets van het merk Vertdeshy. Heb geen problemen met dit merk, werkt prima.
    (behalve dat de zakken aan de buitenkant soms wat plakkerig zijn, maar kan incidenteel zijn)
    Daarvoor had ik Nergya wat ook goed werkte!

    Gesponsorde inhoud


    EdilKamin Brio welke pellets Empty Re: EdilKamin Brio welke pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:11 pm