Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

marnic


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Rika Rio kacheldeur "verluchtingsgaatjes"

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Rio kacheldeur "verluchtingsgaatjes" Empty Rika Rio kacheldeur "verluchtingsgaatjes"

    Bericht van Gast zo aug 31, 2014 7:05 am

    Ter hoogte van de bovenrand van de kacheldeur is er een strook met "verluchtingsgaatjes".
    Die staan in rechtstreeks contact met de vuurhaard waardoor er dus in theorie rookgassen de woonkamer binnen kunnen.
    In de praktijk is dit niet het geval doordat er voldoende "trek" is, maar toch zou ik mij meer op mijn gemak voelen als die dicht zijn Smile

    Als die gaatjes daar enkel zijn om bv. de ruit zogezegd proper te houden dan mogen die gerust dicht.
    Met vuurvaste silicone zou dit probleemloos lukken.
    Mijn vorige pelletkachel had dit alleszins niet en was overal mooi dicht.


    Laat de reacties maar komen!
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Rika Rio kacheldeur "verluchtingsgaatjes" Empty Re: Rika Rio kacheldeur "verluchtingsgaatjes"

    Bericht van jeanhup zo aug 31, 2014 7:31 am

    Je hoeft niet bang te zijn dat er rookgassen de woonkamer in komen want de verbrandingsruimte is in onderdruk waardoor deze altijd alleen maar gassen zal aanzuigen (zolang de rookgasventilator draait). Een kachel heeft wel meer openingen die in verbinding staan met je kamer: de buis waardoor de pellets vallen en vaak ook de luchtaanzuigopening.

    Die gaatjes zitten er inderdaad om de ruit schoon te houden, als je daar geen behoefte aan hebt kun je deze gerust dicht maken. De luchtstroom door je branderpotje zal dan wel een heel klein beetje toenemen.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr apr 26, 2024 1:46 pm