Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    MCZ Musa 2.0 comfort air

    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Musa 2.0 comfort air Empty MCZ Musa 2.0 comfort air

    Bericht van Gast do maa 17, 2016 9:40 am

    toch even delen hier dat ik net een MCZ aangekocht heb!

    Super tevreden van de service van de verkoper Degryse Kachels in Torhout en de gekregen uitleg erbij.

    alles verloopt met de kachel tot nu toe echt perfect. de ECO stand word gebruikt tijdens de dag en we zetten hem op automatic tijdens de koudere avonden en ochtenden. dan blijft de kachel mooi in een stille modus zijn warmte afgeven.

    1 kleine opmerking vind ik wel eraan is als je hem af legt dat hij al zijn warmte wil wegblazen en dat hij dan alle 3 zijn ventilatoren op max zet. Ik had liever geprefereerd dat hij gewoon stilletjes verder brandde zonder extra pellets te verbruiken... denk niet dat hier iets aan te doen is..

    nu nog een plaatje bij het praatje Smile

    MCZ Musa 2.0 comfort air 996685_10207489247006632_4825394640492232555_n
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Musa 2.0 comfort air Empty Re: MCZ Musa 2.0 comfort air

    Bericht van Gast do maa 17, 2016 11:35 am

    veel plezier met je musa kampvuur
    ik ben ook in het bezit van een musa comfort air, gebruik enkel de kanalisatie en hier blaast hij ook zijn rest warmte weg
    gedurende 2 minuten max.en gaat dan verder met zijn doven proces , en neemt hij ook geen pellets meer
    kanalisatie ventilator staat op 3 kachel op 23 graden
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31484
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ Musa 2.0 comfort air Empty Re: MCZ Musa 2.0 comfort air

    Bericht van erwin do maa 17, 2016 3:24 pm

    @LeOke: elke kachel gaat hard blazen bij het afleggen.
    dat is noodzakelijk om snel af te koelen en de brandpot goed schoon te blazen.
    hoe valt de kanalisatie mee van de musa 2.0 comfort air, wat verwarm je allemaal met de kachel.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Musa 2.0 comfort air Empty Re: MCZ Musa 2.0 comfort air

    Bericht van Gast vr maa 18, 2016 6:26 am

    voorlopig enkel de living/open keuken Erwin. er zitten plannen in men hoofd om de kanalisatie wat in het extreme te gebruiken Smile Maar dat is voor later. stap voor stap Smile

    ik begrijp dat hij wil snel afkoelen en alles mooi branden hoor.. maar het idee dat hij bv geen pellets meer krijgt en zo stilletjes uit gaat is ook wel leuk. maar we leggen er ons mooi bij neer Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31484
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ Musa 2.0 comfort air Empty Re: MCZ Musa 2.0 comfort air

    Bericht van erwin vr maa 18, 2016 3:42 pm

    hoe ziet het er achter de kachel uit.
    zit het T-stuk met dop bereikbaar achter de kachel of verborgen achter die ijzeren plaat.

    is de kachel rechtstreeks aangesloten op de schouwpotten.
    let dan op voor condensatie van de rookgas als de 12kw musa kachel altijd op minimum brandt.
    als het eens een lange periode stevig vriest krijgt die de schouwpotten nooit warm gestookt op minimum.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Musa 2.0 comfort air Empty Re: MCZ Musa 2.0 comfort air

    Bericht van Gast za maa 26, 2016 6:22 am

    het Tstuk zit inderdaad achter de ijzeren plaat. de potten beginnen op ongeveer 1 meter hoger dan het Tstuk en daar zit een speciaal inox stuk die van 80mm buis naar pot gaat van 20*20.

    ik begrijp je stelling dat je denkt dat hij op minimum zou blijven draaien. maar wegens open keuken met een veranda aan die enkel glas heeft verliezen we wel wat koude hierdoor. ook 1 muur is enkel. die doet ook het nodige verlies... In echte vriestemperaturen sloeg onze normale chauffage heeeeel regelmatig aan om op zijn ingestelde 20.8 graden te blijven. in de toekomst word er ook 1 kanalisatie richting keuken gelegd en 1 kanalisatie richting badkamer. Als hij dan de living moet warmen met enkel zijn voornste blazer dan zal hij wel voldoende moeten stoken om mooi warm te krijgen.

    grtjs Sam
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31484
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ Musa 2.0 comfort air Empty Re: MCZ Musa 2.0 comfort air

    Bericht van erwin za maa 26, 2016 3:36 pm

    ik hoop dat de ijzeren plaat gemakkelijk kan weggenomen worden om aan het T-stuk te komen.
    de dop van het T-stuk minstens 1x per maand kontroleren op kondens en asse is zeker aangeraden.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    MCZ Musa 2.0 comfort air Empty Re: MCZ Musa 2.0 comfort air

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 11:51 am