Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 34 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
harrielok
portes
krusty
7 plaatsers

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik


    Gast
    Gast


    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van Gast vr nov 30, 2018 12:19 am

    Zou niet weten hoe ik de aanvoerschroef kan regelen, maar de pellet-toevoer is al eerder door de verkoper naar -6 % gezet. Dat heeft niet veel geholpen, ook dat weer gecommuniceerd.
    De reactie van de verkoper was inderdaad letterlijk dat het Leonardo-systeem zichzelf afstelt.
    Gelukkig gaat de verkoper na wat extra vragen mijnerzijds nu wel richting de leverancier om het probleem op te lossen. Moet er naar mijn mening wel teveel zelf achteraan zitten, maar prima wat mij betreft. We zullen zien.... ik houd jullie op de hoogte.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van erwin vr nov 30, 2018 11:00 am

    laat u zo niet aan het lijntje houden door die beunhaas.
    stuur een mail naar zijn leverancier:

    op laagste stand dubbel pellet verbruik van wat u belooft.
    graag nog opgelost in 2018, of de factuur van de volgende pallet op uw naam.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van Gast di dec 04, 2018 1:43 pm

    Erwin, ik heb inmiddels contact gehad met EdilKamin via hierboven genoemd adres. Strekking van EdilKamin-verhaal is: 15 kg in 17 uur is prima binnen de parameters, de kachel regelt zichzelf. Geen noodzaak voor verdere afstelling, geen actie vereist.

    Met name die benadering, direct uitgaan van het ongelijk van de klant op basis van beperkte informatie, is klantonvriendelijk. Overigens had de verkoper inmiddels ook al contact opgenomen met de fabrikant over mijn probleem, dus daar kan ik alleen maar positief over zijn.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van erwin di dec 04, 2018 2:50 pm

    als dit prima is moeten ze de specificaties maar wijzigen van 0.5 kg/u naar 0.9 kg/u op laagste stand.
    en het leonardo systeem regelt de kachel binnen in te stellen grenzen, heel straf als een importeur dat niet zou weten...

    als edilkamin NL zich er snel vanaf maakt de helft van de zakken die je koopt laten factureren op hun naam en opgelost.
    of als de verkoper in de zomer de factuur van het groot onderhoud toont betalen met lege zakken. lol!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van Gast za dec 08, 2018 3:27 pm

    beste Erwin en forumleden,
    heb sinds twee maand een edilkamin slide 7 en ben aan het uitzoeken wat het beste gebruik is.
    vraagje van mij wat wordt er bedoeld met de kachel in de laagste stand!
    is dit ventilatorstand 1 en een valm. of begrijp ik het verkeerd?
    verder zijn we de standby stand aan het testen ,hoeveel graden mag er tussen zitten voor dat de kachel weer aan gaat?
    ik vraag 21 graden , de kachel maakt het 20,7 in de kamer 3meter van de kachel en gaat dan uit en na een uur en 20 minuten gaat hij pas weer aan!? ik ben een leek nog in dit geheel en stel misschien domme vragen, maar hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
    ik krijg niet veel respons van mn leverancier dus daarom jullie maar gevraagd.
    groet BerT
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van harrielok za dec 08, 2018 3:52 pm

    De laagste stand is de stand die de kachel aanhoudt als de gevraagde temperatuur bereikt is Er moet in de parameters iets gewijzigd worden als je wilt dat de kachel niet meer uit gaat als de gewenste temperatuur bereikt is Volgens mij is dit de instelling comfort clima, maar bij de nieuwe Edilkamin kachels is het misschien anders Ricardo vdr Donk contracteren en uw leverancier aangeven dat deze laks is.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4410
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van krusty za dec 08, 2018 4:37 pm

    Het beste is altijd de kachel laten branden op minimum , want dat konstant aan en uitgaan is niet goed voor de gloeikaars  en de temperatuurschommelingen met 2/4 graden is ook niet comfortabel .
    Je verbruikt er ook meer pellets door.
    Mocht het toch te warm worden zet dan de deur naar een kleine kamer -hall of keuken  open
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van erwin za dec 08, 2018 8:15 pm

    @ harrielok: stand-by heet die functie bij de slide, standaard ingesteld op +/- 1 °C.
    kan gewoon uitgezet worden in de gebruikersmenu.
    alles staat duidelijk in de handleiding uitgelegd...
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    @ Bert Tebbes: als je nu al geen respons krijgt op vragen wat gaat het dan zijn als er stukken aan de kachel komen.
    zoals harrielok zegt, edilkamin NL op de hoogte brengen hierover...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van Gast zo dec 09, 2018 4:44 pm

    Dank jullie voor de info en pdf. ik ga er verder mee bezig.
    hou jullie op de hoogte.
    groet BerT
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van erwin di apr 09, 2019 4:08 pm

    en weg was bert.
    en dan klagen over geen response van de verkoper...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van Gast di apr 09, 2019 9:53 pm

    Beste Erwin,
    Was even met andere dingen bezig, maar heel goed dat je me hebt wakker geschud!
    even vertellen dat we contact hebben gehad met R vd Donk. (Slide is een slimme kachel uitspraak R vd Donk)
    hij heeft uitgelegd dat de slide een computer in zich heeft en dat voor ons allemaal regelt.
    Als er iemand de parameters toch wil veranderen dan zal de automaat niet meer werken en heb je een manuele domme kachel!
    verder met de kachel gestoeid maar hij blijft z'n eigen gang gaan |(automaat)
    en wij hebben ons ingesteld op de kachel. (zoals we vroeger hadden !de kolenkachel en dat het geen CV is)
    verder nog geen respons van de verkoper gehad!
    Zijn verder tevreden met de warmte en de kachel!
    groet BerT
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van erwin di apr 09, 2019 10:05 pm

    dan hebben de edilkamin kachels in NL een slimmere computer als in belgië.
    als ze zich er maar vanaf kunnen maken...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van harrielok zo jul 31, 2022 8:17 pm

    Is de toegangs code van het technische menu bekend?
    Ik heb een edilkamin slide 7 gekocht voor de handel Mag wel via pb


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van erwin zo jul 31, 2022 8:32 pm

    code en parameters staan gewoon op google. Smile

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    wat elke parameter doet moet je zelf uitzoeken, ik weet er weinig van en kan het niet uittesten.
    ik zou beginnen met parameter 70 en de rest niet teveel veranderen voor er niets meer werkt...


    Laatst aangepast door erwin op vr nov 03, 2023 1:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van erwin do dec 29, 2022 7:00 pm

    een heel forum over de edilkamin slide. blijkbaar toch veel problemen met die kachel ?
    en dan maar prutsen aan de leonardo 2.0 parameters zonder te weten wat ze doen. geek
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van erwin ma maa 06, 2023 4:49 pm

    @ iedereen met ambetante luchtgeluiden bij de EK slide en aanverwante modellen.
    begin eens met dagelijks de brandpot te kuisen ipv parameters prutsen...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik - Pagina 3 Empty Re: edilkamin slide 7 hoog pelletverbruik

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 1:18 am