Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 35 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
bertus
Luc Peeters
harrielok
peter m
mikelbikel
Adeo
erwin
vagehond
Mauritsius
747driver
Chriske
15 plaatsers

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?


    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Mauritsius ma jan 28, 2019 8:31 pm

    Eventjes ordenen: hier heb ik twee Bosch werkplaatsstofzuigers die goed werken , eentje is een pro-model , heeel degelijk maar wat moeilijker om de kachel mee te ont-assen dagelijks.
    De andere Bosch is een heel handig ding , aangenaam in gebruik maar hij verliest stof door die luchtopeningen , jammer maar dat verhelp ik nu door bij gebruik een oude witte badhanddoek erover te draperen, na gebruik zie ik dan die stofstrepen.
    Nu heeft Chriske mij met zijn foto's aan het denken gezet en ik hoop dat ik met een kleine aanpassing
    à la Chriske dat stofverlies van die kleine Bosch kan oplossen, als ik eraan begin neem ik foto's en die komen dan op 't forum.



    Ons Merjet & Blanche hopen ook van harte dat het dan opgelost raakt. feest

    Groetjes uit Zele; niet van die " krammenschieters" maar van Maurits
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Chriske ma jan 28, 2019 9:12 pm

    Mauritius,

    Als je een opvangsysteem maakt best een grote kamer maken, een beetje zoals ik deed.  Eender welke vorm als het maar een grote 'kamer' is.
    Als je ,zoals jij doet, een doek over de stofzuiger hangt dan krijg je inderdaad een patroon dat overeenkomt met de uitlaatopening van de stofzuiger. Dat is nu precies wat je niet mag doen. Eerst en vooral de stofzuiger zal vermoedelijk een beetje warmer worden.  Maar een heel voorname reden om die 'opvangkamer' flink groter te maken is omdat, zelfs met een krachtige stofzuiger, de stofdeeltjes in die kamer als het ware 'neerdwarrelen'. Maar als je een doek over de stofzuiger hangt, dan pers je de lucht doorheen dat doek, met als gevolg dat er toch nog een groot gedeelte van dat fijn stof doorheen het doek geperst wordt. en dat is nu net wat je niet wil bereiken. Zelfs met meerdere lagen zal er een groot aantal partikels doorheen het doek geperst worden.
    Je mag eigenlijk geen patroon op het doek zien, dan maar eerst kan je er van uitgaan dat er een heel groot gedeelte in je 'opvangkamer' blijft zitten.
    Het enige nadeel is dat het een tijdje zal duren alvorens je echt ziet of er roet in je filter zit al dan niet. In mijn geval was er een lichte waas te zien, ik moest heel goed kijken vanuit verschillende hoeken. Maar zoals ik al vertelde er was niet veel te zuigen toen ik de eerst test deed vermist ik kort daarvoor die kachel al proper had gemaakt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van erwin ma jan 28, 2019 9:28 pm

    of de stofzuiger buiten zetten en met een lange stofzuigerslang tot aan de kachel...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Mauritsius
    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Mauritsius di jan 29, 2019 12:57 pm

    Jazeker Erwin; dat ware nog de beste oplossing ware het niet dat het veel bijkomend werk meebrengt

    Misschien op Chriske zijn oplossing verder borduren ? Wie weet ?
    Ondertussen staan er bij Aldi stevige alleszuigers te koop voor minder dan 80€
    mikelbikel
    mikelbikel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 120
    Leeftijd : 61
    Registration date : 26-06-14

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van mikelbikel di jan 29, 2019 2:58 pm

    Ikzelf moet steeds na 3à4 kachel-kuisbeurten de straat op om de aszuiger te reinigen (iets wat ik totaal niet graag doe). In de emmer ligt er eigenlijk weinig stof, het is eerder de stofzak die over de filter zit die volhangt en de zuigkracht stevig doet verminderen. Die klop ik uit tegen de straatvloer en hang dan zelf ook vol assestof. Iets beter met nog een extra panty over de stofzakfilter. Toch leg ik bij de kuisbeurt ook nog een badhanddoek over de aszuiger want dan nog heb ik een fijn laagje op de meubels. Dit zal ook wel zo zijn omdat ik alle onderdelen binnenshuis reinig en in de vuilniszak kieper. Ook nog extra doeken over de stoffen zetel en krantenpapier op de grond, steeds een volledige (huis) stofzuigbeurt. Was het niet dat met pellets stoken zo goedkoop is, begin ik er stilletjes aan tegenop te zien om 2 tot 3 maal de kachel te reinigen (omdat die zo compact is)
    Trouwens nog steeds bezig met mijn eerste gratis geleverde merkloze aszuiger, een nieuwe Aldi zuiger staat nog steeds op zolder in afwachting...


    _________________
    Groeten,
    Michel

    Edilkamin Tiny sept. 2013
    Bijgeleverde pellets: Wonterpellet: 800kg winter 13-14
    Wonterpellet: 200kg + Elite 750kg winter 14-15
    Elite 250kg + Wonterpellet 700kg winter 15-16
    Combulux (groepsaankoop) 1000kg winter 16-17
    Comfo-pellets 900kg winter 17-18
    Comfo-pellets winter 18-19 1200kg
    Comfo-pellets winter 19-20 1250kg
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van erwin di jan 29, 2019 4:51 pm

    een bladblazer op de schouw buiten en de kachel is gekuist zonder stof in huis. lol!



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Mauritsius
    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Mauritsius di jan 29, 2019 6:53 pm

    Ondertussen heb ik toch maar een nieuwe alleszuiger gehaald in den Aldi ( met schriftelijk 3 jaar garantie ) ( 74,99 €)
    Vroeger was ik altijd een echte machinefraek , en nu ook nog wel wat; en ik moet toegeven : het zijn handzame werktuigen en ook stevig en in Inox gemaakt waar dat zo hoort.
    Als dat ding het goed doet en geen stof in huis blaast is dat best in orde.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van erwin di jan 29, 2019 11:40 pm

    als je ooit reserveonderdelen of accessoires zoekt voor de aldi alleszuiger, hier is alles verkrijgbaar...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Mauritsius
    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Mauritsius wo jan 30, 2019 11:43 am

    Ondertussen onze Aldi stofzuiger al eens getest en hij blijkt in de praktijk stofdicht te zijn ( hopelijk voor lange tijd )
    Bedankt voor de tip v.d. onderdelen & hulpstukken , deze zijn ook te koop via " [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] )
    volgens de gebruikshandleiding.

    peter m
    peter m
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 104
    Registration date : 03-01-13

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van peter m wo jan 30, 2019 6:24 pm

    Hoi Pellet stokers
    Altijd leuk zulke onderwerpen !!!!
    Het maakt niet zoveel uit wat voor stof/aszuiger men gebruikt!
    Maar een beetje zuiger MOET ALTIJD een zak in is het beste voor het filter van het apparaat en ook de omgeving
    zelf een Nilfisk en Makita MET zak en blijft goed werken want het filter blijf schoon
    groetjes Peter
    Adeo
    Adeo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 167
    Registration date : 22-02-11

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Adeo wo jan 30, 2019 6:46 pm

    Dat bedoel ik, een zak en een filter Smile


    _________________
    Puros Nevis en Artel JuliaNext
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Chriske di maa 19, 2019 11:44 pm

    ondertussen de Kärcher een paar keer laten draaien en mijn vrouwke zegt dat er opmerkelijk minder stof te kuisen in sinds die nieuw stofzuiger.
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van bertus wo maa 20, 2019 7:52 am

    Ik heb ook die Kärcher Ad2 ,heel tevreden over .


    _________________
    Harman Accentra December 2019
    Ecoforest Vigo 9,5Kw
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Chriske wo maa 20, 2019 9:31 am

    Maar da knoppeke om de filter proper te maken werkt van gene meter...!
    De filter van diene Kärcher is trouwens heel moeilijk proper te maken. Die lamellen zitten heel dicht op elkaar. Zelfs als je de filter opentrekt(openvouwen eigenlijk) is het moeilijk om dat ding helemaal proper te krijgen.
    Beter zou zijn om de filter (buiten) met perslucht proper te blazen.
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van bertus wo maa 20, 2019 9:43 am

    Ja ik maak die ook buiten proper met de compressor , is dan veel properder .


    _________________
    Harman Accentra December 2019
    Ecoforest Vigo 9,5Kw
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van erwin wo maa 20, 2019 12:54 pm

    'Kärcher ReBoost filterreinigingstechnologie – filterreiniging met één druk op de knop
    Voor constante, langdurige zuigkracht.'


    als dat voor gene meter werkt hadden ze beter de knop eraf gelaten en de aszuiger 10€ goedkoper verkocht...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van harrielok wo maa 20, 2019 2:02 pm

    Chriske Het filter rustig uit kloppen op een steen vergeet niet ademmasker te dragen ivm stof


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Luc Peeters
    Luc Peeters
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 68
    Leeftijd : 57
    Registration date : 21-11-15

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Luc Peeters wo maa 20, 2019 10:57 pm

    Die filter van de Karcher is nochtans heel makkelijk schoon te maken nl beetje uitkloppen en dan onder stromend water afspoelen en laten drogen zoals in de handleiding staat
    Deed da vroeger ook met perslucht maar vond het altijd een vuil gedoe


    _________________
    Piazzetta P 958C
    tof
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van bertus do maa 21, 2019 8:53 am

    Dat ga ik de volgende kker ook eens proberen , met water en laten drogen .


    _________________
    Harman Accentra December 2019
    Ecoforest Vigo 9,5Kw
    peter m
    peter m
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 104
    Registration date : 03-01-13

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van peter m zo maa 31, 2019 2:12 pm

    Hoi Pellet stokers
    wat een gekl.………
    zorg gewoon dat je er er een binnenzak in hebt, is gewoon het beste
    Vergeet alle andere probeersels
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van grossard.rob zo nov 17, 2019 8:37 am

    Zelf erger ik me ook aan de aszuiger van quigg Aldi 34,99,
    Geen stoffen zak rond de filter maar metaal rooster,
    Filter zit snel verstopt en moet je helemaal los draaien en uitkloppen met inderdaad veel stof en vuile handen tot gevolg.
    De blaasfunctie werkt voor geen meter en ik denk dat je daarmee heel wat stof je ruimte inblaast.

    Mijn interesse gaat uit naar de wd3 premium van Karcher,
    Met zak en meerdere filters...

    Ervaringen heb ik hierboven al gelezen,
    Is er iemand die dit type heeft en feedback kan geven.



    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van erwin zo nov 17, 2019 3:55 pm

    die quigg aszuiger is dus geen aanrader.
    misschien wachten op de aldi alleszuiger in januari, zie vanaf bericht 32.
    ik denk dat die niet moet onderdoen voor een kaercher wd3, premium...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Mauritsius
    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Mauritsius ma nov 18, 2019 2:17 pm

    Zelf gebruiken wij de stofzuiger Duro NTS 30 uit de Aldi ons 2de seizoen , deze stofzuiger MET zak doet het nog heel goed ( de wisselzakken van Kàrcher passen er ook op )
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van erwin di nov 26, 2019 9:15 pm

    -> bericht 46

    op de kaercher wd3 premium is momenteel 22% korting in de gamma...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van nick1 wo nov 27, 2019 7:06 am

    Enkele dagen geleden nog een 2de (voor aan 't zeetje) Karcher AD4 premium besteld bij Vandenborre voor 103 euro, bij de Hubo stond die geprijsd aan 159 euro klop . Ik had em nog 4 euro goedkoper (99 euro) kunnen bestellen via amazon.de maar VDB is slechts enkele honderden meters van mijn werk af en voor die 4 euro verschil gun ik het hen want mocht er iets aankomen dan is het toch makkelijker om die daar binnen te doen voor herstelling.

    Bij deze wordt mijn indertijd aangekochte aszuiger van de Brico werkloos, ik was het beu om steeds na 2 stofzuigbeurten telkens die verstopte filter te moeten demonteren en uit te kloppen omdat de zuigkracht wegviel.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van gaspar1000 wo nov 27, 2019 10:08 am

    Nick1, na een paar keer as opzuigen met de Karcher AD4 zelfde probleem, filter uitblazen met perslucht.

    Gesponsorde inhoud


    Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...? - Pagina 2 Empty Re: Aszuigers, doen die het wel goed(veilig)...?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 10:08 pm