Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

plejo, SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Rook langs deurtje

    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Rook langs deurtje Empty Rook langs deurtje

    Bericht van Chriske do jan 30, 2020 1:04 pm

    Na het uitvallen van de gloeikaars kachel helemaal uiteen en een nieuwe gestoken.
    Als de kachel(Extraflame) dan toch helemaal uiteen lag een groot onderhoud gedaan en na opstarten alles terug normaal.

    Behalve dat na 'ignition' (en de fan begon te draaien) er een heel klein beetje rook(stof?) langsheen de (gesloten)deur de kamer inkwam. Een fractie van een seconde later was het alweer weg en verder is er nu geen rook/reuk waarneembaar. Het fenomeen deed zich voor nadat de rookontwikkeling van de opstartende pellets VOLLEDIG naar buiten gezogen was. Na verdwijnen van al die rook gaat de fan in een beetje hogere toeren. En het is op dat moment(hogere toeren) dat die rook er(even) uitkwam.
    De dichtingen van de deur zijn nog ok volgens mij. Voor alle zekerheid ga ik (na drie winters) toch maar nieuwe dichtingen steken.

    Wat me een beetje verbaasd is dat er uberhaupt rook langs die deur naar buiten kan.
    Ttz volgens mijne simpele logica wordt de rook doorheen de brandkamer naar buiten gezogen. Er staat dus geen druk op die kamer zelf, enkel lucht die langsheen die deur gezogen wordt. Er is maw steeds lichte onderdruk in die kamer. Maar toch zag ik rook langsheen de deur -van die brandkamer- naar de woonkamer komen.
    Is hier een logische verklaring voor..??
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31531
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rook langs deurtje Empty Re: Rook langs deurtje

    Bericht van erwin do jan 30, 2020 8:29 pm

    kwam de rook niet tussen de ruit en de deur door ?
    onderaan is meestal een spleet zodat enige kamerlucht langs de binnenzijde van de ruit stroomt om ze langer proper te houden...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Rook langs deurtje Empty Re: Rook langs deurtje

    Bericht van Chriske za feb 01, 2020 10:11 am

    Nee hoor de rook kwam langsheen alle kanten van de deur. Het was maar heel even, ongeveer een seconde, en het was direct weer weg.
    Het was precies of de rook er uitgeperst werd, heel vreemd.
    Daarna is het niet meer gebeurd.

    Gesponsorde inhoud


    Rook langs deurtje Empty Re: Rook langs deurtje

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 8:19 pm