Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 29 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31545
    Registration date : 15-02-10

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van erwin ma 6 apr 2020 - 19:16

    mooi zo, hopelijk valt het geluid een beetje mee ?
    als de schouw goed trekt kan de rookgasventilator mogelijk lager.
    staat uitgelegd onder hoofdstuk 19 in de handleiding...
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 667
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van alain ma 6 apr 2020 - 21:17

    Ja , voor zo goedkope kachel werk hij voor eerst echt goed en is ook redelijk stil , wat ik niet wist dat hij een klein blaas functie geeft en blaas lichtjes de warmte vooruit en zoals gezegd niet lukt en storend , hij is er tevreden van en dat telt he , heb hem al gezegd te kijken hoe de " trek " is in de schouw om de rookgasventilator te regelen maar dat zal wel lukken , is een geboren technieker dus hij zal hem wel optimaal regelen ,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van erwin ma 6 apr 2020 - 21:22

    die blazer zorgt ook voor de afkoeling van de kachel.
    anders zou de print ed veel te warm worden.
    werkt anders als de warmtewisselaar van een rika....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 667
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van alain ma 6 apr 2020 - 22:00

    aha ?????? weer bijgeleerd wist da niet , nu toen ik voor hem bestelde heb ik niet naar de specificaties gekeken in alle eerlijkheid , hij wou deze dus heb ik erachter gezocht , achter het fiasco van Westfallia .
    Nu ben bij dat alles zo vlot is gelopen de firma verdien een dikke pluim , alhoewel hun hoofdverkoop niet pelletkachel is ,  zijn  ze toch top in klantenservice
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van erwin ma 6 apr 2020 - 22:26

    filterfabriek.nl en ventilatieshop.com zijn van dezelfde eigenaar.
    hij is geobsedeerd op een goede klantenservice...

    https://www.robinhq.com/nl/blog/ventilatieshop-robin-jeroen-hendriksen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 667
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van alain ma 6 apr 2020 - 23:37

    JA ??? amai ,grappig ik heb daar ook al iets besteld en inderdaad het liep toen ook goed vlot ..en ik alleen niet …… Ja je ziet ,zoals ik al zei , sommige kunnen er iets van leren , wat ik echt jammer vind , vele " ceo's " roepen nu heel luid tegen de Belgische mensen " koop Belgisch " das goed voor onze economie en tewerkstelling en zo ook goed voor de belastingen ( en ook voor al die ministers he )
    maar eerlijk , probeer eens iets te vinden in België online ??? nu zeker , voorbeeld voor eigen klussers ( zoals ik ) nu we niet buiten mogen het moment om bepaalde werken te doen in en om het huis maar materiaal vinden online ????hopeloos , ofwel betaal je meer voor te leveren als voor je gerief of moet je ongelofelijk zoveel bestellen dat je achteraf nog jaren bezig ben , nee nu was het moment om zaken te doen , goed voor de klant en goed voor de zaak ma ja tis op ze Belgisch he
    ma ga niet klagen , we kunnen nog gelukkig ons plan trekken ………
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van erwin di 7 apr 2020 - 0:19

    in de gamma webshop een stukje schouwbuis vandaag besteld 25 april in huis. lol!
    www.gamma.be/nl/assortiment/saninstal-buis-voor-pellet-inox-50-cm-x-o80-mm/p/B513534


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van erwin za 16 mei 2020 - 23:31

    westfalia heeft blijkbaar weer voorraad, wit en bruin in promo...

    https://www.westfalia.eu/suche/?q=artel+petite


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 667
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van alain zo 17 mei 2020 - 10:08

    Tja Erwin , me zoon heeft hem al bijna een maand en best tevreden ervan , nu ik heb wel gemerkt dat het een verschil als mijne rika , nu er is wel een prijs verschil begrijp het wel maar bij de mijne is wel de wormwiel draai continue traag of iets sneller naargelang de capaciteit van de warmvraagte, maar bij zijne kachel is dat in " stukjes" zo van draaitje , stop ,draaitje ,stop wat met ten tijd wel een beetje stoort , nu is dat normaal bij dat model ???? Iemand een idee of kan men dat aanpassen via instelling??anders is hij wel best tevreden over dat klein kachel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van erwin zo 17 mei 2020 - 10:17

    bij 90% van de kachels werkt de pellettoevoer met draaien/stoppen.
    hangt af van de pelletmotor en de sturing...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 667
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van alain zo 17 mei 2020 - 14:55

    Aha ??? Dan heb ik geluk want ik hoor hem niet , alleen de pellets die vallen , meer niet ja en de rookgas extrator maar das normaal.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van erwin zo 17 mei 2020 - 15:59

    vroeger bestond dat niet een continue draaiende pelletmotor.
    dat hebben ze inderdaad toegepast voor minder geluid.
    maar ik denk dat een pelletmotor met intervallen minder snel de geest geeft bij blokkeren van de worm...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 667
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van alain zo 17 mei 2020 - 20:10

    ja , da kan alhoewel een motor die continue draai heeft wel minder last van " start vonkjes " en plakkende kooltjes dat is ook het geluid dat je hoort als hij traag draai , het gesleep van de kooltjes tegen het koperen kern van de motor , das ook direct het zwakste punt van ieder Electro motor ,
    nu van de zomer gaan we de kachel eens goed nakijken , moet wel zeggen je raak aan alle componenten goed aan als ik aan mijne kachel denkt daar heb ik meer werk en verplaatsen is ook al niet leuk , veel te zwaar ,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van erwin zo 17 mei 2020 - 21:00

    om de gloeikaars te vervangen moet wel de pelletmotor verwijderd worden.
    maar artel geeft daar tenminste duidelijke info over, daar kunnen bekendere merken nog iets van leren...

    https://www.rrpelletkachel.nl/amfile/file/download/file/319/product/1019/


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Artel pelletkachel Petite 6kW zwart  - Pagina 3 Empty Re: Artel pelletkachel Petite 6kW zwart

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 12 mei 2024 - 22:26