Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Maryline


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Thermorossi h20 18kw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi h20 18kw Empty Thermorossi h20 18kw

    Bericht van Gast wo maa 09, 2022 9:59 am

    Hallo,

    Ik heb de Thermorossi h20 18, alleen heb ik de voorganger die alleen met afstand bediening werkt (zonder bediening paneel) .

    Ik vraag mij af of ik hier alsnog een bedienings paneel op kan aansluiten zodat ik niet van de afstand bediening afhankelijk ben.

    Ik heb een aantal jaar geleden al de afstandbediening vervangen omdat het schermpje stuk was, nu stuit ik op het volgende probleem.

    Als ik standje 1 tot en met 5 bedien dan veranderd mijn rookgas afzuiger ook (de motor gaat harder draaien als ik mijn kachel hoger zet dat is normaal ) ook word hiermee de toevoer van de pallets beinvloed ook dat is normaal.

    Verder kan ik een paar opties veranderen als mijn verbranding b.v niet goed is,
    dat zou met voor geprogameerde Levels kunnen 0 ,1 ,2 Normaal gesproken zou de rookgas afzuiging dan harder of zachter moeten lopen zonder de toevoer van de pallets te beinvloeden.
    Hier merk ik helaas helemaal niets van.
    Dus met Level 0, 1 , 2 veranderen merk ik helaas niets. De rookgas ventilator gaat naar mijn idee niet harder of zachter draaien...Waar zou dit aan kunnen liggen...?

    Verder werken alle functies met de afstand bediening wel.. ik heb het idee dat dit type afstand bediening nieuwer is dan de oude afstand bediening die ik al had.. maar dat zou geen probleem moeten zijn denk ik.. ze zien er verder het zelfde uit. En de functies zijn ook exact het zelfde.

    Is er een mogelijkheid om mijn rookgas afzuiging harder te kunnen zetten zonder mijn pallet toevoer te beinvloeden ?
    Misschien handig erbij te vermelden dat mijn rook kanaal 9mtr is en zeer snel vies word door de slechte verbranding wellicht ben ik met een roterende trek kap al vlink geholpen.

    Ik heb vernomen dat de parameters anders afgesteld kunnen worden maar niet met de standaard instellingen van de handleiding , bij mij gaat standje 1 al best hard namelijk.. (het aantal pallets, draaitijd van de schroef, rookgas ventilator enz.. ) zo zou je kunnen creeren dat standje 1 b.v een soort waak vlam is.. heel laag.. en standje 5 een volle vlammenzee heel hoog..

    Graag hoor ik eventuele antwoorden tegemoed.
    Alvast bedankt voor het mee denken.

    Met vriendelijke groet,
    Maurice Konings



    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van harrielok wo maa 09, 2022 10:12 am

    Voor andere instelling moet je in het installateurs menu zijn.
    Het snel vies worden en geen goede verbranding kan zijn dat de kachel aan groot onderhoud toe is.
    De veranderingen in het gebruikers menu zijn vaak beperkt. Zal wel invloed hebben maar is moeilijk te controleren.
    Probeer eens de laagste stand en dan de hoogste instellen en kijk of er dan verschil is.
    Zo ja dan werkt het wel.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van erwin wo maa 09, 2022 10:17 am

    thermorossi installateurmenu gaat enkel met een speciale afstandbediening van de dealers denk ik.
    wat is de diameter van het rookkanaal van 9m en wanneer was laatste grondig onderhoud ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van Gast wo maa 09, 2022 11:02 am

    Het onderhoud doe ik zelf. 2 of 3x perjaar doe ik het rook kanaal vegen en daarbij ook grote schoonmaak van de kachel zelf verder zuig ik de kachel bijna wekelijks schoon.
    Het rook kanaal gaat van 80mm enkelwandig naar 200mm dubbelwandig denk dat de binnenste pijp 130mm is .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van erwin wo maa 09, 2022 1:50 pm

    misschien is de kachel te zwaar en vaak op laagste stand.
    je kunt ook eens andere pellets proberen.
    bij veel merken valt tegenwoordig nog weinig zelf af te stellen, wie graag met parameters speelt kan beter een artel kopen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van Gast wo maa 09, 2022 2:26 pm

    Hoi Erwin nu je het zegt zou je nog best gelijk kunnen hebben hij staat idd vaak op zn laagste stand en dan knalt hij al als een malle. Vind het alleen erg vreemd dat de vlammen zee bij standje 1 al zo hoog is. Het raampje word ook binnen een uur al erg zwart me rook kanaal word ook snel vies.. zou het helpen als ik een roterende kap plaats voor sterkere trek ?

    Bedankt voor je snelle reactie Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van erwin wo maa 09, 2022 2:37 pm

    is moeilijk te zeggen op voorhand, roterende kap doet soms meer kwaad dan goed.
    bij veel wind vliegt alle warmte door de schouw.

    was de verbranding altijd slecht, toevallig onlangs verandert van pellets ?
    of misschien kortere pellets dan voorheen, dan vallen er ook meer...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van Gast wo maa 09, 2022 2:59 pm

    Momenteel haal ik via me werk die halen altijd bulkpartijen bij het molletje hulshorst, als hun met de vrachtwagen bij me werk langs komen laat ik meestal een gote bak vullen zo krijg ik het zeer goedkoop.. ik heb al wel gelezen dat hun pallets gemaakt word van zaagsel uit hout zagerijen. Ik merk dat daar idd veel kleine gebroken stukjes bij zitten. Misschien idd eens andere pallets proberen en me kachel een aantal standjes hoger.. welke pallets zou u me aanraden ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van erwin wo maa 09, 2022 3:09 pm

    https://www.hetmolletjehulshorst.nl/product/houtpellets-in-bulk-geleverd/

    denk dat die bulkpellets van 215€/ton eerder voor ketels zijn, een ketel is minder kieskeurig.
    merk maakt niet zoveel uit, enkele zakken bij een verkoper in de buurt halen en testen.
    die gaan natuurlijk wel een pak duurder komen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van Gast wo maa 09, 2022 3:49 pm

    Bedankt voor de info Erwin,
    Ik ga hiermee aan de slag.
    Ook wil ik eerst nog het pakking koort van me raam en deur vervangen heb het idee dat hij ergens valse lucht zuigt. Aangezien het roetvorming op het raam meestal boven in de hoek van het raam begint. Ook kan ik alweer de schoorsteen pijp schoonvegen die begint te plakken aan de binnenkant.. denk idd dat er teveel gebroken kleine stukjes pallets en stof tussen zit..

    Nogmaals bedankt.. als het probleem opgelost is laat ik het weten.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van erwin wo maa 09, 2022 9:34 pm

    laat maar weten hoe het verder verloopt.
    pruts niet teveel aan de pakking tussen raam en deurframe.
    daar komt altijd een beetje lucht door om het raam proper te houden.
    misschien zit de spleet onderkant of bovenkant gewoon vol vuil...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Thermorossi h20 18kw Empty Re: Thermorossi h20 18kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 10:45 pm