EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
steven
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
pedro
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
krusty
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
Fleur
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
ss
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
jeanhup
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
Philip
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
Annejanne
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 
Maryline
EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_lcapEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_voting_barEDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 I_vote_rcap 

 

 EDILKAMIN Marea Speksteen

Ga naar beneden 
+4
speedy
Jef
steven
pellbox
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyza feb 07, 2009 8:51 pm

marc,

zie ook u PB, aub.
De bemal potten zorgen er wel voor dat ik 2 graden gewonnen heb, in twee verschillende standen. Dat is redelijk veel vind ik. Jammer genoeg niet voldoende ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptydi feb 17, 2009 1:02 pm

allen,

ik heb sinds een 3tal weken een marea met speksteen staan in de living, living is 40m2, aansluitend een keuken van 24m2, gescheiden via deur, de kachel staat in de richting van die deur, maar krijg in de keuken met moeite 19 graden, als ik de kachel op p3 zet dan kom ik in de living met moeite aan 21 graden, en dan moet ge het oorverdovende geluid er wel bij nemen. als ik hem op p2 zet dan kom ik aan 20 graden in de living, wat toch niet geweldig is; 's avonds als we voor tv zitten en de keukendeur toe doen dan kan ik het in de living wel makkelijk warm krijgen.
Ik hoor van veel mensen dat de instelling van de parameters heel belangrijk is en eigenlijk ter plaatse bij installatie moet gebeuren, maar bij ons is alleen de pellet toevoer naar -20% gebracht, voor de rest is er geen enkele parameter gewijzigd.
zou het wijzigen van die parameters on sprobleem kunnen oplossen, is dit iets wat we zelf kunnen doen, en hoe? of beter door een ervaren technicus laten doen?

Patrick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptydi feb 17, 2009 7:00 pm

Hallo,


Waaom werd de pellettoevoer verminderd zonder eerst eens te kijken wat de standaardinstellingen geven ? Dit lijkt me vreemd en kan alvast een oorzaak zijn van te weinig warmte.Verder moet er ook gekeken worden naar de schouwtrek bij teveel trek verdwijnt je warmte in de schouw wat het rendement aanzienlijk kan verminderen.Dit kan opgelost worden door de extractiemotor te verminderen (nou ja verbeterd in elk geval :D ).Met welke pellets brand je ? hoe ziet de vlam eruit ?
ik zou de technieker laten terugkomen en de kachel deftig laten afregelen.Er zit hier op het forum iemand met dezelfde kachel als de jouwe, maar weet niet zo direct wie , mss eens opzoeken en hem contacteren.

greetz

Drieske
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptydi feb 17, 2009 7:54 pm

ik heb ook zo'n kachel en ben nu al twee maanden aan het 'experimenteren' ...

het is onlogisch dat je kachel op -20% toevoer staat. Breng dit in
eerste instantie naar 0 %...Dit kan je zelf doen via het menu. Ik speel
momenteel tussen 0 %, 10 % en +20%, afhankelijk van de
buitentemperatuur.
hoe is je kachel aangesloten, bestaande schouw of pijpje ?
Welke pellets gebruik je ?
Heb je veel opvliegende vonken als de kachel brandt ? en niet alleen als er pellets vallen.

ik heb een living van 32 m² en een keuken ertegen (L- vorm) maar met een gewone deuropening. De keuken krijg ik ook niet zo warm als de living, gewoonlijk 2 ° minder.

als je nog vragen hebt over de marea, shoot ...
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptydi feb 17, 2009 8:10 pm

Tansybaby,

De pellettoevoer bepaalt het vermogen van je kachel.

Omdat deze naar beneden is gebracht, kan je het uiteraard minder warm maken.

De handleiding en parameters zijn beschikbaar op het forum.

Je kan die zo downloaden. De pelletsaanvoer verhogen zal niet zo moelijk zijn.

Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
speedy
Pellet
Pellet
avatar


Aantal berichten : 70
Registration date : 21-02-09

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyza feb 21, 2009 6:34 pm

hallo
ikheb sinds een 6 tal maanden een marea speksteen kachel nu komt er sinds een paar dagen een melding met cleaning poluzzia op? Iemand die weet wat dit is of hoe het te verhelpen?
Dez kachel werkt nog perfect gelijk ervoren ondanks deze melding
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyza feb 21, 2009 8:51 pm

Speedy,

heb je de kachel al eens gekuist?

Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
speedy
Pellet
Pellet
avatar


Aantal berichten : 70
Registration date : 21-02-09

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyzo feb 22, 2009 10:56 am

ja tuurlijk.
Om de 2 dagen wordt ze gestofzuigd en leeggemaakt en aan die stangen van de rookafvoer getrokken.
En om de 2 a 3 weken haal ik de gietijzeren platen eruit om ze daarachter te kuisen. Maar de werking van de kachel is gelijk de eerste dag alleen die melding komt erop
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyzo feb 22, 2009 12:19 pm

Misschien een storing in de electronica?


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyzo feb 22, 2009 1:58 pm

Sommige kachel geven na een bepaald aantal uren branden (900 denk ik) een alarm dat er onderhoud moet gebeuren, mss is het dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyzo feb 22, 2009 4:34 pm

Driekse,

Ik heb zelf ook een Edilkamin en mijn kachel heb ik iets langer dan die van Speedy. Mijn branduren zijn al meer dan 900 uren en nog geen enkel signaal.


Speedy,

Al eens geïnformeerd bij de verkoper?

Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
speedy
Pellet
Pellet
avatar


Aantal berichten : 70
Registration date : 21-02-09

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyma feb 23, 2009 1:40 am

nee nog niet omdat ik van plan was een onderhoud te laten doen deze maand en ze verder perfect werkt. Maar zal morgen eens bellen om te zien wat deze melding wil zeggen of wat te doen om het op te lossen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyzo mei 17, 2009 11:00 am

Als de spanning wegvalt, blijven de instellingen dan in het geheugen of moet alles terug geprogrammeerd worden ?

Mvg, Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyza nov 21, 2009 4:13 pm

Heb mijn kachel iets meer dan een jaar,
bij mij kwam deze week Service op het display??
Ik heb mijn verkoper gebeld en hij heeft een groot onderhoud gedaan.
De melding komt niet door de branduren maar door het aantal kilo dat je verbruikt hebt. (rond de 2000-2500Kg)

Groetjes,

Herman
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyza nov 21, 2009 4:32 pm

Dag Herman,

Bij mijn edilkamin is dat ook en bij mij staat het op 2500kg.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyza nov 21, 2009 4:52 pm

Klopt Steven,

Kristof heeft het groot onderhoud gedaan, en zeer goed uitgevoerd!

Je voelt toch dat ze nu weer meer vermogen heeft

Groetjes

Herman
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyza nov 21, 2009 4:57 pm

Het verschil is groot na een groot onderhoud.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyza nov 21, 2009 6:30 pm

Hoeveel moest je betalen als ik vragen mag?

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptydi dec 01, 2009 9:02 pm

Annejanne,

Dat zal je aan je verkoper moeten vragen, iedere kachel is anders.

Groetjes

Herman
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptydi dec 01, 2009 9:14 pm

annejanne,

Ik heb 120 euro betaald, als ik mij niet vergis.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptydo dec 10, 2009 11:42 pm

Gisteren heeft Frank van Ecolutions onze kachel geplaatst (Marea speksteen). Zeer profesioneel geplaatst en mooi afgewerkt. Gezelligheid troef nu :-) Wat mij betreft mag de winter beginnen.

Doin santa
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyvr dec 11, 2009 12:04 am

zondag beloven ze heel koud weer. ideaal om het dan eens te testen.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyvr dec 11, 2009 12:09 am

doin,

geen slechte keuze, waarschijnlijk heb je hem gekozen voor het design uitzicht

spartherm
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyvr dec 11, 2009 10:41 am

Spartherm,

Het design speelt inderdaad een rol, maar dat is niet het enige waarom we voor de "Marea speksteen" hebben gekozen. Degelijkheid, afmetingen, vermogen en vlambeeld hebben meebepaald dat we voor deze kachel hebben gekozen. Het verbruik valt tot nu toe ook goed mee (het is wel nog niet koud geweest). We hebben nu een 16-tal uren gestookt en hebben nog aardig wat pellets over van een zak van 15 Kg.

Doin
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyvr dec 11, 2009 12:41 pm

We hebben nu een 16-tal uren gestookt en hebben nog aardig wat pellets over van een zak van 15 Kg.


doin
wat mij steeds interresseerd is hoeveel kubiek je verwarmt,welke temperatuur en welke woning (nieuwbouw,isolatie,enz...
zo krijgen we ongeveer een beeld wat je bedoeld met bovenstaand citaat.
ik kan vb 2 zakken verstoken per dag zonder dat jij weet in welke omstandigheden.
begrijp me nu ook niet verkeerd met deze vraag als zou het zijn om uw keuze van kachel in twijfel te trekken.





gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Emptyvr dec 11, 2009 5:42 pm

Fleur,

Wij hebben ons huis 15 jaar geleden gebouwd, er zit geen isolatie in de muren maar de binnenmuren zijn gemaakt uit een dikke isolatieblok (Poro+ 20 cm dik). 5 Buitenramen waarvan 1 groot schuifraam, allen dubbele beglazing.

De ruimte die we verwarmen is ongeveer 930 m³

Groetjes,

Doin spring
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: EDILKAMIN Marea Speksteen   EDILKAMIN Marea Speksteen - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
EDILKAMIN Marea Speksteen
Terug naar boven 
Pagina 3 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» edilkamin marea 9,3 kw
» Edilkamin Marea of Alba
» Edilkamin Marea defect

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: