Nieuw model van Rika - Pagina 3 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

polle90

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
steven
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
pedro
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
krusty
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
Fleur
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
ss
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
jeanhup
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
Philip
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
Annejanne
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 
Maryline
Nieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_lcapNieuw model van Rika - Pagina 3 I_voting_barNieuw model van Rika - Pagina 3 I_vote_rcap 

 

 Nieuw model van Rika

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
steven
Moderator



Aantal berichten : 5473
Registration date : 29-10-08

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydo sep 03, 2009 9:25 pm

in uw living zal het waarschijnlijk niet koud zijn. Je kan van die mooit zwartgelakte buizen nemen, maar die kosten veel geld. enkelwandige zou moeten ok zijn.


Mvg,


Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptyvr sep 04, 2009 8:44 am

ikke heb enkelvoudige zwart gelakte buizen binnen
in huis is je temperatuur nooit zo laag dat je condens vorming krijgt in je buizen
wel als je zulke byuizen in buitentemperauur zou plaatsen
verder in een schouw heb je dit ook niet nodig enkelwandige is genoeg

en dit omdat de gas temperaturen van een pellet kachhel veel lager zijn dan bv een houtkachel
en daardoor kan het gas niet opstijgen in de schouw omdat de naar beneden vallende koude lucht groter debiet heeft dan jou rookgassen,daarom gebruike ze in schouwen enjkelwandige buizen of een enkelwandige flexcibele buis
dit om tegen te gaan dat de koude neervallende lucht het opstijgen van u rookgassen zou beletten

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: rika como aansluiting   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 08, 2009 9:24 pm

daarjuist bezoek gehad van antwerppellet, deze persoon gaat een prijs maken voor de plaatsing van een rika como. wat ik niet wist dat er ook lucht dient aangevoerd. hij gaat nu via mijn bestaande schouw 2 buizen plaatsen een voor afvoer en een voor aanvoer van lucht. heel goede uitleg gehad, was heel interessant : morgenken ikde prijs van plaatsing
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 08, 2009 10:22 pm

Wally,

Als je geen supergeïsoleerde woning hebt, dan is die aanvoer van externe lucht niet echt nodig.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 08, 2009 10:32 pm

[quote="Steven"]Wally,

Als je geen supergeïsoleerde woning hebt, dan is die aanvoer van externe lucht niet echt nodig.


Mvg,


Steve
ja hij liet da precies wel horen doch hij doet dat altijd met aanvoer zegt hem , ishet beste,
nuja we zien wel wat zijn prijs zal zijn en ik ga nog prijs vragen bij goovaerts in herenthout
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 08, 2009 10:41 pm

Wally,

Het is zeker niet slecht, maar als je er veel meer voor moet betalen zou ik er eens goed over nadenken.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 08, 2009 10:44 pm

Steven schreef:
Wally,

Het is zeker niet slecht, maar als je er veel meer voor moet betalen zou ik er eens goed over nadenken.


Mvg,


Steven
oke thks, vraagje nog misschien hier niet correct doch, een collega rekende uit dat je ong3 euro per dag verstookt aan pellet, als hij dat per maand bekijkt isat evenveel als zijn gas zegt hij. klopt dit, want dacht toch dat pellets supergoedkoop was
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 08, 2009 10:46 pm

Hoi Wally,

We hebben onze Rika Como bij Walter Goovaerts besteld.
Daar werd ons ook verteld dat deze externe luchtaanzuiging niet echt nodig is.
We gaan onze kachel gewoon aansluiten op onze bestaande (in baksteen gemetste) schouw.

Groetjes,
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 08, 2009 11:05 pm

Qua kostprijs van pellets t.o.v. aardgas is er onlangs nog een thread begonnen :

aardgas of pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 08, 2009 11:56 pm

Wally,

Ik heb vorige winter mijn benedenverdieping verwarmt voor ongeveer 400 euro.

Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi sep 29, 2009 1:17 pm

Steven welke pelletkachel had jij nu weer ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptyzo okt 18, 2009 8:23 pm

@ steefjeqv

mag ik vragen welke prijs je hebt betaald bij goovaerts voor je como kachel, ik heb zonet een mailtje gestuurd naar goovaerts voor een prijslijst? ( welke schouw uitvoering heb je?)
Is je kachel ondertussen al geplaatst!
Wat is het geluid tijdens de werking van de kachel, ben benieuwd zoek een hele stille kachel, heb nare ervaring met ventilators gehad in het verleden en wil geen tweede keer een miskoop doen!
wat zijn je bevindingen van de installateurs van Goovaerts?
Welke kachel(s) staan er in de toonzaal aangesloten?
op 27 okt. komt Antwerppellet voor een evaluatie van de woning om te zien of alles mogelijk is ( afspraak via rika verkoper Jan Boogaerts-Schoten).

sorry voor de vele vragen maar ik ben dus volop op zoek naar een goede prijs voor deze kachel!
bedankt voor de antwoorden alvast (mag ook via PM).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptyzo okt 18, 2009 8:39 pm

gonzales58 schreef:
@ steefjeqv

mag ik vragen welke prijs je hebt betaald bij goovaerts voor je como kachel, ik heb zonet een mailtje gestuurd naar goovaerts voor een prijslijst? ( welke schouw uitvoering heb je?)
Is je kachel ondertussen al geplaatst!
Wat is het geluid tijdens de werking van de kachel, ben benieuwd zoek een hele stille kachel, heb nare ervaring met ventilators gehad in het verleden en wil geen tweede keer een miskoop doen!
wat zijn je bevindingen van de installateurs van Goovaerts?
Welke kachel(s) staan er in de toonzaal aangesloten?
op 27 okt. komt Antwerppellet voor een evaluatie van de woning om te zien of alles mogelijk is ( afspraak via rika verkoper Jan Boogaerts-Schoten).

sorry voor de vele vragen maar ik ben dus volop op zoek naar een goede prijs voor deze kachel!
bedankt voor de antwoorden alvast (mag ook via PM).


antwperpellet is bij mij ook geweest, knappe gast en goede uitleg, doet het ook perfect denk ik, doch installeert ook buis voor aanvoer van lucht, voor sommigen niet nodig doch volgens de theorie klopt zijn verhaal wel : heb offerte van hem, moest je interesse hebben stuur ik je die wel is naar je emailadres. ik hebnog geen gekocht omdat ik nu eerst voor zonnepanelen gekozen heb, doch blijf er toch me in mijn hoofd zitten, gezien ik met elektr vloerverwarming stook en in de tussenseizoenen deze moeilijk kan aanzetten, en een gewone kachel vind ik teveelstof en werk.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptyzo okt 18, 2009 8:41 pm

Dag Gonzalez58,

Ik zal u de prijslijst van Rika via mail bezorgen.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi dec 15, 2009 11:16 pm

Hoi,

De Rika Como is bij ons eind november geplaatst en werkt perfect.

We zouden graag gebruik maken van de timerfuncties zonder een externe thermostaat te gebruiken (enkel de display v/h toestel).
De informatie hieromtrent is nogal verwarrend en sumier (zowel op het internet als in de manual).

Weet iemand of dit mogelijk is ?

Groetjes,
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi dec 15, 2009 11:24 pm

Stuur een PM naar Wim. Hij kan u daar perfect op antwoorden (is van de invoerder van Rika)

Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi dec 15, 2009 11:50 pm

Hoi Steven,

Bedankt voor de info.
Ik heb een pm naar Wim gestuurd.

Groetjes,
Steven (steefjeqv)
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptydi dec 15, 2009 11:51 pm

Duurt meestal wel even voor hij reageert. Drukke job.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptyvr dec 18, 2009 11:21 pm

De Rika Como is niet te programmeren zonder externe thermostaat,bij de Rio is dat wel perfect mogelijk!
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Emptyvr dec 18, 2009 11:54 pm

alles heeft voor- en nadelen. De como is nog iets stiller.


Mvg,

Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gesponsorde inhoud





Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw model van Rika   Nieuw model van Rika - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw model van Rika
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Twin,nieuw model
» NIEUW MODEL. Wat vinden jullie ervan?
» oud model afstandsbediening mcz

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Rika-
Ga naar: