Nico schreef:ZaurusUser schreef:Wat je allemaal terug vindt op een forum over pellets ...
Ik ben al jaren linux-gebruiker :
- Debian en Ubuntu op PC
- pdaXrom en Angstrom op de Zaurus sl-C860 en sl-C3100 (vandaar mijn Nickname)
- actief ontwikkeld aan pdaXrom
- momenteel medewerker voor het besturingsysteem voor de Pandora ([Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] waar we de recentste Ubuntu ook reeds kunnen op draaien
Op mijn oude Thinkpad (X40) staat momenteel Ubuntu en XP in dual-boot. Op mijn PC staan Debian, Ubuntu en XP in triple boot.
BTW : sedert eind september 2009 ben ik ook pellets-gebruiker !!
Gelukkig Nieuwjaar !!
Werner.
Hoi pelleteers,
als ik dit lees dan zit veel ervaring met linux op het forum, maar ik heb een vraagje waar ik nog geen antwoord op gevonden heb, ik heb een laptopke met Vista en externe HD, op de externe staat ubuntu, alles werkt prima, zelf de keuze menu tijdens opstart maar dan moet ik de externe HD aan hebben staan, staat die uit dan krijg ik steeds de melding grub error en vista start nog niet eens op, dus als straks de externe stuk gaat kan ik niks meer, weet er iemand toevallig hoe ik dit terug standaard kan krijgen? die grub staat op de externe denk ik maar kan deze niet vinden, jullie mogen me best via persoonlijke mail antwoorden anders staat hiet straks meer over linux dan pellets he...
alvast hartelijk dank en heel veel geluk, goede gezondheid en lekkere pelletwarmte gewenst voor 2010,
Nico
Nico, grub=opstartlader moet herschreven worden naar de partitie waar vista op staat. Op het volgende forum kunnen ze je zeker en vast helpen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] Je zal een live cd nodig hebben hiervoor. Wat je ook kan doen is als je je laptop aanlegt direct op F12 of F10 drukken, je kan dan meestal kiezen vanaf welke harde schijf je wenst op te starten.