Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    kW pelletkachel in nieuwbouw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Gast ma sep 28, 2009 9:54 pm

    Hallo aan alle pelletgebruikers.

    Eerst en vooral:een dikke pluim voor alles wat er op dit forum te vinden is.
    Veel te veel!Wist niet dat men zoveel over pellet te verkrijgen en te vertellen was.Voor mij was "pelletkachel" = een stoof mee korrelkes.Simpel dus!Niets van.
    Het gamma is overweldigend.Er zit veel verschil in de installateurs.Zal hier in Frankrijk niet veel beter zijn.Maar bon,we informeren ons.

    Enkele vragen:
    1)Ik heb een alleenstaande woning,goed geisoleerd,met 75 m²(vierkante meter) en 2,2m hoogte.Dus 165 m³(kubieke meter) benedensvloers.Er is een trap die in onze living uitkomt,waardoor de warmte naar boven zal stijgen en door eventueel de deuren boven open te zetten,kunnen de kamers verwarmde lucht binnenkrijgen.De noordkant is ook de kant waar "de slag van de regen en de wind" zich bevindt,over de hele breedte van het huis.Huis staat wel op 477 m hoogte en het kan er hevig onweren(maar dan echt onweren!!en soms heel hard vriezen,niet lang,maar -10 komt heel regelmatig voor)en het waait er heel regelmatig!!En wind geraakt overl door,ook al is het huis ,in theorie (en op papier),goed geisoleerd.Hoeveel kW moet mijn kachel bedragen?

    2) De schouw zijn potten van 20 op 20 op elkaar gemetst.Moet er een inox buis of een inox flexibel van kleinere diameter ingeplaatst worden?Zo ja,welke diameter.

    3) Merken:ik weet niet wat ik moet kiezen.Wat zijn de meest verkochte en is er men dan tevreden over?

    4)Waar hebben de meeste mensen zich in vergist en wat zoden ze doen moesten ze opnieuw voor verwarming kiezen:opnieuw pellet of iets anders.Voila,hier beginnen we mee.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Gast di sep 29, 2009 6:54 pm

    Niemand?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Philip di sep 29, 2009 7:00 pm

    marcmotors schreef:Niemand?

    zoals overal hier op het forum wel te vinden is
    word een flexibele buis aangeraden in je schouw diameter 10 om geen zeg maar trek problemen te hebben
    dit omdat rookgassen van een pelletkachel niet zo heet zijn en de dalende zwaardere koude lucht het opstijgen van je lauwe uitlaatgassen kan verhinderen

    voor de zwaarte ff rekenen of aan een instalateur vragen desnoods stuur je een copie van je huisplattegrond via mail naar ann (forumlid)
    en zij kan dit uitrekenen voor je (deed ze voor mij ook toen ik een pelletkachel zocht
    1 tip neem ze echt niet te zwaar tenzij je echt 2 verdiepen gaat verwarmen

    3 welke kachel we gebruiken
    wel kijk is naar de grote pelletkachel enquete die net gestart is en elke merk heeft voor en nadelen

    ik zou zegge leesvoer genoeg en je zal zeker op een antwoord uitkomen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Philip wo sep 30, 2009 7:01 pm

    ohja

    hier bedank krusty maar


    bereken hier je benodigde vermogen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Gast wo sep 30, 2009 7:36 pm

    Ik bedank hiermee "Krusty". Smile (Wie dat ook mag zijn) tongue
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Gast wo sep 30, 2009 8:12 pm

    Dat is den dezen van op TV in de SIMPONS

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Gast wo sep 30, 2009 8:45 pm

    Verdoeme,"het es nog een schuun boaske" uuk. Razz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Gast do okt 01, 2009 12:18 pm

    Ergens kan ik het één en ander niet begrijpen of plaatsen, waarom (telkens) verwezen wordt naar de diameter van een bestaande schouw.
    Niet dat ik het niet kan geloven, maar zelf op aanraden van kachel leverancier's, verzekering, schouwvegers bedrijf een heel andere uitleg heb gekregen.

    Ik moet dan wel even vooraf gaan beginnen.
    Vorig jaar is een bestaande gemetselde schouw ingevallen, er was geen beginnen aan om terug op te metsen! navraag bij diverse bovengenoemde leverde het volgende op. Allemaal vermelde dat er een flexibele dubbelwandige buis geplaats moest worden diameter 125mm.
    Een enkel wandige flex buis mocht niet gebruikt worden! tenzij gestookt werd op gas.
    Nee er werd gestookt op hout/kolen..dus moest een dubbele flex buis gestoken worden.

    Nu op mijn zoektocht en overstap naar een pelletkachel en informatie te hebben ingewonnen bij verschillende leveranciers, beweren ze allemaal dat het geen probleem MOET zijn dat de schouw met een diameter van 125 mm flexbuis problemen gaat geven?
    De meeste loven of zeggen zelf, het is een kompleet nieuwe schouw.
    Ook de leverancier die is komen kijken en opmeten zegt, dat het geen probleem is.

    Overal waar je informeert of leest via internet, wordt ook gezegd dat je een pelletkachel op de bestaande schouw kunt aansluiten, zonder bij komstigheden of vermeldingen dat de schouw diameter aangepast moet worden!
    Wat wel klopt is dat een pelletkachel een rook afvoer nodig heeft, hetzelfde als een kolen,hout,gas,kachel..

    Moet ik me nu zorgen gaan maken?
    Laat ik dan maar ééns afwachten op mijn eigen bevindingen als morgen de kachel geleverdt wordt, de pellets zijn al opgehaald en gestockeerd :hihi:
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Uthrex do okt 01, 2009 12:44 pm

    Geen zorgen maken Wink
    Een bestaande schouw mag, maar kan in sommige gevallen teveel 'trekken' waardoor de pelletkachel op hol slaat en niet (of moeilijk) regelbaar is. Dit is veelal te verhelpen door trekregelaar te plaatsen boven op de bestaande schouw.
    Beneden is een bestaande schouw ook meestal breder waardoor een luchtcirculatie kan ontstaan. Daarom steekt men ook wel eens een meter of twee buis in de bestaande schouw.
    Een enkelwandige flexibel zou de gassen te snel afkoelen en is er kans op condensatie. Daarom wordt een dubbelwandige aangeraden. En volgens mij bestaat (of bestond) die enkel met als kleinste diameter 125.
    De rest van de forumgebruikers zal nog wel wat aanvullingen toevoegen Wink

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Gast do okt 01, 2009 1:33 pm

    Effe corrigeren...de diameter waar ik het over heb van 125 mm is de binnen diameter.
    Heb 130 euro de strekkende meter betaalt, en was totaal 6 meter.
    De flexbuis is buiten geribbeld en binnen glad.

    Gesponsorde inhoud


    kW pelletkachel in nieuwbouw Empty Re: kW pelletkachel in nieuwbouw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 3:05 am