Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast za okt 10, 2009 1:19 pm

    Mijn eerste conclusie:

    Ik hou het verbruik van mijn elektriciteit en nu ook van mijn pelletkachel goed bij.
    Het is zo dat ik in Oktober normaal zo'n 550 kw/h nodig heb om mijn huis te verwarmen met elektrische accumulatie kachels, dit komt neer op ruim 50 €.
    Dit is het eerste jaar dat ik in Oktober met een pelletkachel verwarm. Zoals het er nu uitziet, zal ik zo'n 4 zakjes pellets nodig hebben aan 3,20 €, dus zo'n 12,80 €.
    Het verschil voor de maand oktober is dus enorm: 12,80 tov 50 € én het is veel warmer en aangenamer.. lang leve de pelletkachel.

    Ik zal op het einde van het stookseizoen een excel bestand beschikbaar stellen, waarin je per maand kan zien, hoeveel ik verstookt heb, wat de buitentemperaturen waren en in verhouding wat ik verstook heb en hoeveel uren de kachel heeft gebrand.

    Cantodea
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van steven za okt 10, 2009 1:38 pm

    goed bezig.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast za okt 17, 2009 7:47 pm

    wij informeren ons momenteel over de Piazzetta met een vermogen van 12KW.
    Onze voornaamste zorg is het geluid en de efficiëntie van verwarmen.
    De Piazzetta vinden wij ook wel heel mooi, en we gaan dan ook binnenkort op zoek
    naar zowel een goede pelletkachel als een goede installateur en service.
    Wij wonen in West Vlaanderen.

    Heeft iemand nog meer tips voor ons ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van steven za okt 17, 2009 8:22 pm

    Leen,

    Als eens naar de verkopers gekeken in West-Vlaanderen?

    Ze staan hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ik zou voor de eerste gaan. (Pelletkachels = Desender-Desmedt)

    Degelijk adres.


    Mvg,


    Steven


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast zo okt 18, 2009 8:55 am

    @ Leen,

    Mijn kachel komt van nordwood, zeker ook een goede service...



    @ Cantodea,
    Woon jij in een LEW misschien? 4 zakken voor de maand oktober is zo goed als niks!


    groeten, Bram
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast zo okt 18, 2009 9:25 am

    Bram schreef:@ Leen,

    Mijn kachel komt van nordwood, zeker ook een goede service...



    @ Cantodea,
    Woon jij in een LEW misschien? 4 zakken voor de maand oktober is zo goed als niks!


    groeten, Bram

    Ik woon niet in een LEW, we wonen wel in een volledig in hout opgetrokken woning, die ook al veel beter isoleert dan een traditionele stenen woning. Onze buitenmuren, zijn maar 15 cm dik, maar je kunt dit vergelijken met bijna een meter beton. Onze woning is heel goed geïsoleerd en ook niet overdreven groot. Veel mensen bouwen eigenlijk veel te groot, waardoor ze hoge energiekosten krijgen. Dit zijn zaken waarover ik 15 jaar geleden goed heb nagedacht en ze blijken vandaag actueler dan ooit. Binnen enkele jaren zullen we langs de buitenkant van ons huis nog een extra isolatielaag aanbrengen van zo'n 12 cm dikte, zodat we nog minder hoeven te verwarmen.
    De 4 zakken die ik eerder aanhaalde zullen vandaag opgebrand zijn, dus het zullen er wel 6 of 7 zijn deze maand Wink
    Met mijn piazzetta 962 kan ik 18 uur branden per zak. Ik vind dit redelijk zuinig voor een 12 kw kachel.
    Ik zou Nordwood (Frank Melaerts) aanraden, toffe gast, goede service.

    Cantodea
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van steven zo okt 18, 2009 9:51 am

    Bram,

    Is met Nordwood alles vlot verlopen?

    Ik had nog niets over deze verkoper gehoord, daarom dat ik hem niet kon aanraden.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast zo okt 18, 2009 10:10 am

    Steven schreef:Bram,

    Is met Nordwood alles vlot verlopen?

    Ik had nog niets over deze verkoper gehoord, daarom dat ik hem niet kon aanraden.

    Mvg,


    Steven

    Steven,

    Nordwood = Frank Melaerts, ik heb deze verkoper hier aangebracht op 14 juni, toen hij bij mij is langsgeweest om een kachel te plaatsen. Fijne gast, en goede service tot nu toe. Binnenkort zal hij een Piazzetta bij mijn oom plaatsen, ik zal je ook hiervan op de hoogte houden.

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast zo okt 18, 2009 11:01 am

    Alvast bedankt voor de reacties - wij kunnen binnenkort eens een piazzetta aan het werk zien bij een gebruiker
    Dat is alvast een meevaller - tips uit de eerste hand

    Wij kijken uit naar de dag dat onze pelletkachel besteld is - want de koude is nu toch al op komst.
    Dit forum heeft ons alvast op de goede weg gezet, en wanneer wij dan zelf zo'n kachel hebben zullen we zeker ook ons steentje bijdragen aan dit forum - hopelijks met zeer goed nieuws

    Leen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast zo okt 18, 2009 5:19 pm

    @ Steven,

    Ik heb een goede ervaring met Frank Melaerts; ik had hem ontmoet op batibouw waar hij mij kon overtuigen van piazzetta. Hij is lang geweest om te kijken welke kachel nodig was en in augustus besteld. En het is hier nu al 2 weken lekker warm...

    mvg,Bram
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast zo okt 18, 2009 9:37 pm

    hallo bram,

    Ik heb zojuist ook een pelletkachel piazzetta 956 gekocht, met welke pellet stookt u ??
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van steven zo okt 18, 2009 9:46 pm

    Dag Vinni,

    Bij wie heb je de kachel gekocht?

    Heb je de pelletkachel enquête ingevuld?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast ma okt 19, 2009 12:08 pm

    Hallo Steven,

    Wij hebben hem gekocht in Melle bij Quality-Solution, die mensen weten over wat ze
    spreken, zijn bij ons langs geweest voor een offerte te maken.
    Wat ik jammer vindt dat ik nergens info te vinden is in het nederlands over deze pelletkachels.

    vincent


    Vinni,

    In principe mag uw kachel niet verkocht worden zonder nederlandstalige handleiding.

    Wacht nog even af tot uw kachel goed werkt en beoordeel dan de verkoper.

    Mvg,


    Steven
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van steven ma okt 19, 2009 12:12 pm

    Vinni,

    ben je wat met een Engelstalige handleiding?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast ma okt 19, 2009 12:20 pm

    steven,

    Alle documentatie is welkom,
    steven heb jij ervaring met hoeveel maal per jaar men de schoorsteen moet laten uitkuizen bij het gebruik van een pelletkachel?

    vinni
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van steven ma okt 19, 2009 12:49 pm

    Vinni,

    1 maal per jaar de schouw laten uitkuisen.

    De kachel zelf moet je meermaals doen per jaar.

    Ik zal u via een privé-bericht het paswoord bezorgen van uw kachel. Je kan de handleiding dan op forum onder de topic 'handleidingen' downloaden.

    Als het niet lukt, geef dan maar een seintje.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast ma okt 19, 2009 5:15 pm

    @ Vinni,

    Momenteel heb ik enkel badger gebruikt, heiz-profi/mandi/olimp liggen nog te wachten. Mijn kachel heeft nog maar een dikke week gewerkt; maar ik denk dat ik een tevreden klant ga zijn...


    groeten, Bram
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast ma okt 19, 2009 8:59 pm

    onze piazetta p960 komt ook van bij Nordwood (Frank Melaerts) zeer tevreden gr diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast ma okt 19, 2009 9:45 pm

    Bram,
    ik lees dat jij een Piazzetta 956 hebt.( 8 KW )
    Hoeveel kubiek verwarm jij daar mee?
    Is er een mogelijkheid om bijkomende ruimten te verwarmen ? ( vb slaapkamer boven;
    met tweede buis vanuit kachel ); en doe jij dat ook?

    groetjes

    Leen
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van steven ma okt 19, 2009 11:00 pm

    Dag Leen,

    Hier staan al de gegevens van Piazzetta pelletkachels: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    De kachel is niet kanaliseerbaar.

    De Ginevra, P957 en P962 hebben dit wel.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast di okt 20, 2009 3:39 pm

    Steven schreef:Dag Leen,

    Hier staan al de gegevens van Piazzetta pelletkachels: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    De kachel is niet kanaliseerbaar.

    De Ginevra, P957 en P962 hebben dit wel.

    Mvg,


    Steven

    @Steven en Leen:

    Sorry voor het lange weg zijn van het forum, maar heb zo een kachel tegen mijn hoofd gekregen met alle gevolgen vandien..
    Toch even reageren op de mogelijkheid om andere kamers te verwarmen met de P956.
    Alle Piazzetta kachels hebben geisoleerde ventilators, waardoor er van alle kachels warme lucht kan afgesplitst worden.
    Het verschil zit hem echter in het feit dat alleen de 12 en 13 kw modellen (p960,961,962 en Mp970,971,972,973) twee van die ventilators hebben waardoor het debiet natuurlijk wel verdubbelt.

    De 6-9kw modellen (P950,955,956,957) hebben maar 1 ventilator, maar die kan wel afgesplitst worden naar ander kamers.

    Wel altijd rekening houden met de kw van de kachel natuurlijk. Het is niet omdat men met een 9 kw P956 Kan afsplitsen naar andere kamers, dat men daarom eindeloze kubieke meters kan verwarmen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Nederlandstalige handleiding

    Bericht van Gast di okt 20, 2009 3:42 pm

    vinni schreef:Hallo Steven,

    Wij hebben hem gekocht in Melle bij Quality-Solution, die mensen weten over wat ze
    spreken, zijn bij ons langs geweest voor een offerte te maken.
    Wat ik jammer vindt dat ik nergens info te vinden is in het nederlands over deze pelletkachels.

    vincent


    Vinni,

    In principe mag uw kachel niet verkocht worden zonder nederlandstalige handleiding.

    Wacht nog even af tot uw kachel goed werkt en beoordeel dan de verkoper.

    Mvg,


    Steven

    Vinni,

    Hetgeen Steven zegt is wel degelijk correct. Het is niet normaal dat er geen nederlandstalige handleiding bijzit.
    Indien ik uw contactgegevens doorkrijg, dan kan ik u een nederlandstalige handleiding opsturen.

    Mvg.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast di okt 20, 2009 5:43 pm

    @ Leen,

    Momenteel 130 m3, dat is keuken, living en wasplaats. De wasplaats is nu nog afgescheiden met een deur. Dat blijft zo, maar binnen 2 jaar ga ik opnieuw vloeren en dan komt een kanaal in de grond om rechtstreeks te kunnen verwarmen en niet via de keuken. De verkoper ging dan terugkomen om de ventilator op te splitsen.

    Niet twijfelen, gaan voor piazzetta Smile
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van steven di okt 20, 2009 6:04 pm

    Nephelgeret,

    Kan je die ook naar mij doorsturen?

    Ik heb ze enkel in het engels.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gast di okt 20, 2009 7:08 pm

    Steven,

    zeker, graag in boekformaat met de post of in pdf?

    Gesponsorde inhoud


    Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw Empty Re: Verbruik Piazzetta pelletkachel 12kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 7:38 am