Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

boke, plusche


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
pedro
Block
player
7 plaatsers

    Handstofzuiger


    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast do feb 11, 2010 7:35 pm

    Abbeel schreef:Fleur,

    had ik ook al aan aan't denken geweest Smile
    geen filters dat je kan kapot maken en moet uitblazen :)op deze mannier zou je het ook in een pot water kunnen blazen zodat de assen in het water blijven Smile
    klein olievaatje ofzo Smile

    Groetjes

    abbeel

    een kastje in de muur ingebouwd ( ergens achter de kachel)
    in de kast 1/perslucht aansluiting 2/afvoerbuis naar riool 3/waterleiding regenwater om de leiding door te spoelen 4/pistool met aansluitleidingen van 2 meter. study



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast do feb 11, 2010 7:41 pm

    Ik heb ook zo'n as zuiger en dat werkt redelijk.
    Zelf maak ik er ook mijn aslade mee leeg dus geen problemen.
    Het zou handiger zijn mocht er een zuigmotor meteen op de bak staan maar ik had deze nog liggen en het werkt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast do feb 11, 2010 7:52 pm

    stoffel schreef:waar heb je dit beestje gevonden? en aan welke prijs?



    stoffel

    pistool kost max -40 euro


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast do feb 11, 2010 8:11 pm

    Fleur,
    gij blaast die assen rechtstreeks de riolering in?
    SLIM!!!
    dat is veel werk uitgespaard!!!
    Spijtig genoeg heb ik hier die optie niet meer :s

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast do feb 11, 2010 8:23 pm

    Abbeel schreef:Fleur,
    gij blaast die assen rechtstreeks de riolering in?
    SLIM!!!
    dat is veel werk uitgespaard!!!
    Spijtig genoeg heb ik hier die optie niet meer :s

    Groetjes



    abbeel

    deze optie heb ik hier ook niet ,maar moest ik bouwen zou dit volgens mij een zeer goed systeem zijn met vele voordelen.




    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Philip do feb 11, 2010 9:18 pm

    nja en de waterzuiveringsmatschappij zou blij zijn ze zeuren toch genoeg dat ze niet genoeg vuil water habben en daardoor hun installaties niet op 100% kunne draaaien ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast do feb 11, 2010 9:27 pm

    Ik gooi ze gewoon in mijne tuin... de buren denken dan wel dat ik net een lijk verbrande maar niks van aantrekken die wind doet de rest wel. tongue
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van player vr feb 12, 2010 7:29 am

    @MPeter: oppassen met zulke gedachtes van de buren in dezen tijd. cyclops

    'Den buurman' wordt sterk in de gaten gehouden deze dagen... Suspect


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast vr feb 12, 2010 8:50 am

    Het was maar effe om te lachen ik heb zeer goeie buren en dat is onbetaalbaar de dag van vandaag.
    Maar wat ik wilde vertellen is dat pellets proper en onbehandeld afvalhout is en dat we deze perfect in de tuin achter kunnen laten niet op een hoopje gooien maar zoals asverspreiding over het gras gooien.
    Indien je dan je gras voldoende meststoffen geeft is dit geen enkel probleem.
    Zelf gooi ik het op een hoop en na een tijdje vermengel ik dat met mijn oude potgrond als ik verplant en wat rijnzand erbij.
    Dan gaat het nog eens in de composthoop en dan heb je natuurlijk grond die rijk is aan voeding.
    De riool zou ik niet doen omdat het vervrandingsas is en dus al het goede uit de stof dan gehaald is.
    Daar worden dan de vissen en rioolwaterfilters niet goed van.
    Tenslotte hebben wij allemaal deze verbranding op pellets gekozen toch een beetje voor het millieu dacht ik dus vind ik dat we deze gedachte niet naar de maan mogen doen door het zomaar in de riool te kappen.
    Riolen worden regelmatig gekontroleerd op afval en door camera's kunnen ze achterhalen vanwaar het komt en er staan zware boetes op.
    Dit ter zijde natuurlijk ieder moet voor zich weten wat hij het beste doet.

    Groeten

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast vr feb 12, 2010 9:28 am

    Mpeter schreef:Het was maar effe om te lachen ik heb zeer goeie buren en dat is onbetaalbaar de dag van vandaag.
    Maar wat ik wilde vertellen is dat pellets proper en onbehandeld afvalhout is en dat we deze perfect in de tuin achter kunnen laten niet op een hoopje gooien maar zoals asverspreiding over het gras gooien.
    Indien je dan je gras voldoende meststoffen geeft is dit geen enkel probleem.
    Zelf gooi ik het op een hoop en na een tijdje vermengel ik dat met mijn oude potgrond als ik verplant en wat rijnzand erbij.
    Dan gaat het nog eens in de composthoop en dan heb je natuurlijk grond die rijk is aan voeding.
    De riool zou ik niet doen omdat het vervrandingsas is en dus al het goede uit de stof dan gehaald is.
    Daar worden dan de vissen en rioolwaterfilters niet goed van.
    Tenslotte hebben wij allemaal deze verbranding op pellets gekozen toch een beetje voor het millieu dacht ik dus vind ik dat we deze gedachte niet naar de maan mogen doen door het zomaar in de riool te kappen.
    Riolen worden regelmatig gekontroleerd op afval en door camera's kunnen ze achterhalen vanwaar het komt en er staan zware boetes op.
    Dit ter zijde natuurlijk ieder moet voor zich weten wat hij het beste doet.

    Groeten




    Riolen worden regelmatig gekontroleerd op afval en door camera's kunnen ze achterhalen vanwaar het komt en er staan zware boetes op.


    peter

    zijn dat bemande of onbemande camera s ? welke boetes staan daarop ?




    gr fleur

    Peter
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van pedro vr feb 12, 2010 9:31 am

    Fleur,

    graag on-topic blijvn aub.

    Met ff te googlen als trefwoorden 'boetes sluikstorten' ga je wel wat leeslectuur hebn.

    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast vr feb 12, 2010 5:38 pm

    Ik denk dat de ontstoppers e.d. dat we in de riool kappen veel slechter is voor het milieu dan wat assen, deze assen zullen volgens mij zo verder verteren Wink
    Dus moest ik de optie nog hebben, ik zou niet meer twijfelen.
    Anders lange buis naar vanachter in de tuin zodat je daar een mooie zwarte poeder-fontein kan blazen :p
    haha
    er komt ook altijd een deel assen mee in de regenput langst mijn dak en heb er toch geen last van, water blijft mooi helder (gratis koolstof :p )

    Groetjes
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Spike318 za feb 13, 2010 11:36 am

    Ik gebruik een stofzuiger van de carrefour zonder zak, koste 59 € of zoiets, alleen moet ik de filter af en toe reinigen, dit doe ik dan om de 14 dagen met de compressor en dan zuigt deze weer suppergoed, geen geprul met extra aszuiger enz...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast za feb 13, 2010 5:13 pm

    gewoon bij lidl een aszuiger gekocht voor 25 euro, komt regelmatig terug in de aanbiedingen.
    de gewone stofzuigerslang instoppen, as uit de kachel zuigen met de speciale slang van de aszuiger, mooi bij elkaar geen rommel en zo uit te storten op compost en/of tuin of storten in de gft bak. in de aszuigerbak zit een goed filter zodat je je stofzuiger niet verpest.
    groetjes MJ
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast zo feb 14, 2010 8:53 am

    Is er al ooit een onderzoek geweest of de restanten van verbrande pellets (as, fijn stof dat overal doordringt) niet kankerverwekkend zijn ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast zo feb 14, 2010 9:59 am

    ik heb er ook al meermaals bij stilgestaan ,dit zijn eigenlijk geen assen maar fijn stof ,je handen zijn er onmiddelijk vuil en zwart van.
    hoe fijner het stof ,hoe dieper in de longen,ik denk hetzelfde als roet van dieselwagens niet goed



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast zo feb 14, 2010 10:53 am

    In ieder geval is het verbrand hout dat helemaal op is.
    Je kan het gebruiken voor ijzel ipv. zout nu er zo een schaarste is.
    Bij het reinigen van mijn kachel hou ik er toch rekening mee en is de stofzuiger die het werk allemaal doet.
    Als ik iets met het borsteltje doen dan hou ik de stofzuigermond net onder de borstel zo zuigt ie alles meteen op.
    Net alsof je een gaatje in de muur boort en niets mag vuil maken dan hou je gewoon de stofzuigermond onder het te boren gat en alles blijft netjes.
    Nu hier een paar berichten voor las ik iets over een blaaspistool met zuigsysteem dat zou handig zijn maar dan moet je compressor en opvangbak en pistool in de omgeving hebben.
    Misschien een tip voor de uitvinders onder ons een systeem uitdokteren dat goedkoop en functioneel is zonder dat het stof overal gaat rondvliegen.
    Wie weet word je er nog rijk van.
    Een oude stofzuiger is alvast een goed begin maar zoals hier net verteld werd het is zeer fijn stof en ik ben er bijna zeker van dat het door die filters gaat.
    Voor hen die iets beter bemiddeld zijn een stoomreiniger is ook wel handig wel geen stoom blazen dan.
    Het voordeel hiervan (bij mij althans) is dat ik deze op gewone stofzuiger kan zetten en dat dan alle stof in een bak opgevangen word waar water in is en dat spoel je dan maar gewoon uit dan.
    Ik had dat dink nog liggen maar is zeker wel 20jr oud en dacht ik probeer het gewoon.

    Veel zoekgenot naar een nieuwe pelletskachel reiniger Smile

    Greets

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gast ma feb 15, 2010 6:27 pm

    Dit stof is inderdaad heel fijn,
    als ik de filter van de stofzuiger uitblaas blaas ik dat stof er gewoon door :s
    dus blaas je wss een deel van het stof zo binnen in de woonkamer.
    Vandaar, zo'n blaasmond in combinatie met een watervat zou handig zijn Smile
    alle assen door het water blazen.
    heb je wel een lange slang nodig

    Groetjes

    Gesponsorde inhoud


    Handstofzuiger - Pagina 2 Empty Re: Handstofzuiger

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 8:32 am