deze
https://www.youtube.com/watch?v=5J54fytXBKo
en deze
https://www.youtube.com/watch?v=uzbQFHEt1RM (veel lawaai)
De Sunmachine zou ongeveer 30.000 euro kosten
Mvg,
Steven
Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
fleur schreef:kreeg ik maar een vergunning om een WINDMOLEN te plaatsen,MIJN KEUZE zou vlug gemaakt zijn .
gr fleur
Block schreef:Welke windmolen zou je dan zetten?
krusty schreef:En de opbrengst is navenant in verhouding met de prijs !!!!!
krusty schreef:Hallo .....maar 2000 KW en wat kost dit ?
hobbymachine schreef:Bewegende delen ... onderhoudskosten ??
't Zal voor zo'n klein vermogen nogal dure electriek zijn !
hobbymachine schreef:Bewegende delen ... onderhoudskosten ??
caddy schreef:hobbymachine schreef:Bewegende delen ... onderhoudskosten ??
Als je de Links en ifo goed naziet is het onderhoud een maal per! 8 jaar. Als je goed op de hoogte bent?
Een sterlingmotor is net zo goed als een oude Singer naaimachine. Die gingen ook nooit kapot en dat goede spul heeft Singer de kop gekost.
fleur schreef:caddy schreef:
Als je de Links en ifo goed naziet is het onderhoud een maal per! 8 jaar. Als je goed op de hoogte bent?
Een sterlingmotor is net zo goed als een oude Singer naaimachine. Die gingen ook nooit kapot en dat goede spul heeft Singer de kop gekost.
caddy
hobbymachine bedoelde daar een windmolen
over die sterlingmotor nu ,ik ben van mening dat dit toch niet voor de particulier weggelegd is
1/grote aankoopprijs
2/ben akkoord dat ze beweren dat ie 20 jaar meegaat ,maar daar zijn nog geen bewijzen van
3/prijs verbruik vindt ik niet zoals voorgesteld.
4/wat in de toekomst met stroom die geleverd wordt op het net ?? gaat dat zo blijven
5/wat zou de totale kost bedragen na 20 jaar /aankoop -onderhoud -verbruik ---winst bekomen energie
6/we hebben het dan nog niet gehad over de lawaaihinder bij aanbouwhuizen
voor een zelfstandige die hem volledig kan inbrengen in zijn belastingen is dit toestel het investeren waard .
voor mij zeker niet als je op leeftijd bent
gr fleur
Waarom in Belgie en Nederland niet! omdat gas macht is, en een mooie fiscale inkomsten voor de staatskas (verkapte belastingen)waar het gros van de burgers nog steeds met zijn grote voeten in trapt. Alleen wij pellets gebruikers niet meer.
Met warme pelletgroeten, Caddy
Jef schreef:Waarom in Belgie en Nederland niet! omdat gas macht is, en een mooie fiscale inkomsten voor de staatskas (verkapte belastingen)waar het gros van de burgers nog steeds met zijn grote voeten in trapt. Alleen wij pellets gebruikers niet meer.
Met warme pelletgroeten, Caddy
Ik vrees dat wij toch ook een verkapte belasting namelijk BTW op onze dure pelletkachel betalen en oke pellets kosten nu niet niet het einde maar ook daarin zit de nodige btw verwerkt.