Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 20 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    foutcode piazzetta

    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 4:34 pm

    piazzetta 955 valt uit en geeft op de afstandsbediening
    STB TANK als storingscode .
    wat zou dit kunnen zijn ?
    kachel start zelfs niet meer op .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty storing

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 5:53 pm

    storing is eigenlijk na start fase 1 safety thermal
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 7:26 pm

    je zal moeten de kachel resetten heb gekeken in mijn handleiding dat het achterste plaatjes los schroeven daaar kan je de kachel resetten mvg diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 7:46 pm

    bedankt , was inderdaad de vultrechter die te warm was geworden , achterkant zitten 2 kapjes waaronder een knopje zit om te recetten .
    blijkbaar zijn er weinig ervaringen met een piazetta omdat er weinig of niets aankomt .
    ik had gedacht dat de spiraal vastzat , en heb de hele bak leeg gemaakt .na opstart fase 1 draaide de spiraal nog niet .
    de kachel is precies goed thermisch beveiligt , ma goed .
    ik stook met MANDI- pellets die geven toch wel veel warmte .
    groeten aan Diego en Joke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 7:51 pm

    je kan ook safety smoke tegen komen en dan moet je de buizen uitkuizen als je nog problemen hebt je roept maar piazetta p960 gr digo en veel warmte met je kachel en heb je geen handleiding bij je kachel anders vraag eens aan steven hij geen kan door mailen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 8:01 pm

    hoi , heb wel een handleiding maar mijn taal staat in het duits op mijn afstandsbediening , nog een vraagje heb jij uw kachel laten afstellen ?
    ik heb deze tweedehands gekocht en zelf aangesloten op een bestaande schouw , tot nu toe brand die gelijk een trein .
    deze namiddag had de kachel redelijk lang gebrand op het hoogste niveau , het branderkorfje was rood gloeiend daarna viel hij uit .
    groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 8:16 pm

    afstandbediening kan je niet in het nedelandszeten en frans engels duits of italiaans ik heb mijn kachel nieuw gekocht en is perfect geregeld vanwaar ben je ik brand bijna nooit op hoogste vermogen max p 3 maar mijn kachel brandt dag en nacht gr diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 8:29 pm

    dag en nacht branden is in mijn ogen niet nodig , ik start altijd de kachel op het hoogste niveau en in 30 min is het beneden 22 graad warm .
    je kunt toch ook de tijd programeren wanneer hij aan en uitgaat .
    als wij werken zijn stel ik hem altijd in .
    groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 8:45 pm

    Heb ook ervaren dat continu branden eigenlijk weinig uithaalt. Bezit Piazzetta 955 en heb als volgt geprogrammeert. Van 05u tot 09u am. en een tweede tijd van 15u to 23u en moet zeggen (gezien de extreme koude) dat dit meer dan genoeg is. Uitgerekend brand de kachel op een dag 12uur. Zelf heb ik de kachel ingesteld op pr 01 en de fan eveneens op kracht 01. Dit is bij mij voldoende om alles rond de 21 à 23 graden te verwarmen.


    ---------
    Piazzetta 955 - 9kw
    Mande-Granilux-Green Energy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 8:49 pm

    je verbruik bijna niets meer en bij het opstarten is het verbruik van de kachel veel vind ik ja als het niet vriest stel ik het menu voor n week in en het weekend apart groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 8:55 pm

    hoeveel is uw verbruik , voor een hele dag ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 9:00 pm

    tussen de 0.900 en 1.3kg per uur en bij het opstarten gaat er telkens iets van een 3 kg erdoo dus reken maar ht doet er ook veel aan hoe je huis geisoleerd is mijn huis is volledig vernieuwd maar ik woon op de boeren buiten midden in de velden den goe groot het huis is dat je moet verwarmen de mijne is een 12 kw en verwarmt hier keuken living veranda alles loopt ineen zoals een loft mvg diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 9:38 pm

    dat klopt wel , bij mij is het klein , halfopenbebouwing , dubbel glas ,
    spouw- muren , ik heb 9 kw en verbruik 1 zakje van 15 kg voor een ganse dag gr.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 8:54 am

    Gerdhein,

    Ik zou de kachel wel degelijk laten afstellen door een Piazzetta technieker. Met name voor de schouw is dat belangrijk. Er wordt een klein computertje achteraan de kachel bevestigt en hiermee kan men de kachel perfect afstellen naar uw schouw.
    Ik heb een P962 van 12 kw en mijn verbruik ligt rond de 850 gram per uur, mijn huis is wel in hout en dus zeer goed geïsoleerd. Bij dergelijk vriesweer laat ik de kachel 's nachts gewoon aanliggen. Ik zet hem dan op het laagste vermogen en op 18°. Deze morgen was het hier nog altijd 20° graden toen ik beneden kwam. Ik ga niet ontkennen dat dit een klein meer verbruik met zich meebrengt, maar ik ben nogal een onrustige slaper en kan zowel om 8 als om 4 uur 's ochtends opstaan, en ik heb het dan graag meteen warm. Om de 2 dagen kuis ik de kachel uit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 1:20 pm

    cantodea je verbruik dan ook bijna 2 zakken per dag hier staat de kachel constant op eco stand en mijn ver bruik is toch tussen de 900 en 1.3 per uur en heb je al eens gekeken gekeken als je bij voorbeeld een paar keer op een dag de kachel opstart wat dat meer verbruikt gr diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 5:57 pm

    diego-joke schreef:cantodea je verbruik dan ook bijna 2 zakken per dag hier staat de kachel constant op eco stand en mijn ver bruik is toch tussen de 900 en 1.3 per uur en heb je al eens gekeken gekeken als je bij voorbeeld een paar keer op een dag de kachel opstart wat dat meer verbruikt gr diego

    Ik kan met één zak (Lava) 20 à 21 uur branden, dus zo'n 20,5 kg per 24 uur. Hiervoor heb ik de pellettoevoer in P1 vermindert van 2,5 naar 2,1.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 8:45 pm

    goe doe je dat gr diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 9:16 pm

    diego-joke schreef:goe doe je dat gr diego

    Stuur eens een PM naar Steven en vraag naar de instellingen voor Piazzetta. Hij zal je dan verder helpen.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 11:11 pm

    oke zal ik direct doen merci
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast ma dec 21, 2009 12:10 am

    Hey,

    Als je nog een met die kapje achteraan hebt is het een oud model toch al zeker meer dan een jaar oud de nieuwe hebben dat niet meer.

    Greetz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast ma dec 21, 2009 8:24 am

    milano schreef:Hey,

    Als je nog een met die kapje achteraan hebt is het een oud model toch al zeker meer dan een jaar oud de nieuwe hebben dat niet meer.

    Greetz

    Ik kan niet volgen Milano, wat bedoel je met "kapje achteraan"?

    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast ma dec 21, 2009 9:39 am

    hallo
    hij bedoeld op de achterzijde zitten 2 kapjes die men kan los schroeven , waaronder knopje zit .
    ingeval van overhitting of verstopping word daar de stroom onderbroken van de spiraal .
    gewoon terug induwen en terug opstarten .
    hoe dat dit is uitgevoerd bij een nieuw model weet ik niet .
    groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast ma dec 21, 2009 11:33 am

    ahja, bij mij zijn er geen kapjes te zien, enkele één vlakke afdekplaat over de gehele kachel.
    Ik kan wel de kachel resetten via de afstandsbediening, t'is te zeggen als je de code hebt hiervoor..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast ma dec 21, 2009 12:23 pm

    ik vermoed dat die van het nieuwe model in de kachel zitten .
    recetten via de afstandsbediening zal niet kunnen omdat het mechanische zekeringen zijn , gelijk bij een verlengkabel die te warm word moet je het knopje ook induwen . groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gast ma dec 21, 2009 12:31 pm

    gerdhein schreef:ik vermoed dat die van het nieuwe model in de kachel zitten .
    recetten via de afstandsbediening zal niet kunnen omdat het mechanische zekeringen zijn , gelijk bij een verlengkabel die te warm word moet je het knopje ook induwen . groeten

    Ok, bedankt, voor de info.

    Gesponsorde inhoud


    foutcode piazzetta Empty Re: foutcode piazzetta

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 10:38 pm