Voor de geïnteresseerden, hier mijn ervaringen met Lava:
- Lichte waas op het raampje die makkelijk (om de 2 dagen) was te verwijderen met wat keukenpapier
- De kachel bereikte makkelijk de ingestelde temperatuur, hoewel ik hier weinig kan over zeggen, omdat ik enkel maar met Lava heb verwarmd.
- Na 2 dagen verwarmen (18 uur per dag), is de asla goed vol, er ligt veel as langs de randen van de verbrandingsruimte. De as is bijna zwart van kleur.
- Bij de temperaturen van afgelopen week (vriesweer), kon ik tot 20 uur stoken, met een ingestelde temperatuur van 22 à 23° en met een zak van 15 kg.
- De nieuwe schouw is na 2 maanden stoken, nodig gekuist wegens veel roet. Of dit aan de kachel ligt of aan de pellets is me nog niet duidelijk. Of is dit normaal?
- De zakken bevatten behoorlijk wat stof!
- De plastiek zakken zorgen voor veel extra afval, maar met de gouden tip van Fleur (gebruik de lege zakken in uw vuilnisbak als vuilzak) is dit eigenlijk ook geen probleem meer.
Al bij al een positieve ervaring, zeker gezien de gunstige prijsstelling van Lava. Nu maar hopen dat de Badgers het minstens evengoed doen en hopelijk nog beter.
Cantodea