Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_lcapOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_voting_barOpmerkingen over de como graag? - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 Opmerkingen over de como graag?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptydi nov 09, 2010 12:47 am

Hoi Jerom2,

De ruimtes die je wil verwarmen vereisen geen ventilator.
Zeker niet bij een goed geïsoleerde woning.
Onze Rika draait momenteel op 30% (minimum) met de keukendeur volledig open (130 m3).
Het is belangrijk dat de temperatuur niet te laag wordt, opwarmen duurt iets langer zonder ventilator.
Straks schakel ik de "room" functie in en gaat de thermostaat op 15°.

Als je de verbrandingslucht extern aansluit heb je een heel stille kachel, ook op vol vermogen.

Groetjes,
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 12:00 am

Hallo,
Onze ondervindingen zijn dat de kachel bij gebruik van de ventilator minder warmte uittraalt langs voor maar dan langs boven de warmte sneller in de kamer brengt.
Onze te verwarmen ruimte is 170M³ (keuken en living).
Bij het opwarmen gebruiken we steeds de ventiltor en is de warmte veel sneller verdeelt, eens het overal warm genoeg is schakelen we die uit.
Vetilator is zeer stil, bijna niet te horen.
Wij hebben lang getwijfeld of we de ventilator gingen plaatsen maar hebben er nog geen seconde spijt van.
Het is natuurlijk wel zo dat je ook moet kijken naar de vorm van de te verwarmen ruimte, is dit vierkant, smal en lang, die dingen maken een groot verschil in de tijdsduur om op te warmen denk ik.
Het is ook zo dat de ventilator zich regelt naar de stand van de kachel, staat die op 30% dan blaast die minder hard dan dat de kachel op 100% staat.
Grts
Terug naar boven Ga naar beneden
wavado
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 54
Leeftijd : 66
Registration date : 03-11-10

Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 1:21 am

In geval van twijfel,ventilator of niet bij een Rika, kan je die eventueel later nog bij plaatsen, het is uiteindelijk een optie die altijd nog mogelijk is.

Ik verwarm men L-living(96m³) en keuken(24m³)=120m³ met een deuropening tussen beiden.
De kachel(Rika Revo) staat dan op auto, en gaat uit na de bereikte temp.
Keuken blijft wel altijd ruim 1gr kouder wat ik voor een werkruimte niet zo erg vind.

grtjs


_________________
Rika Revo October 2010
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 8:23 am

Dank voor uw reacties. Dit helpt ons veel in het toevoegen/schrappen van opties die we bij onze kachel zullen bestellen.

Aangezien we met thermostatische kranen werken op onze radiatoren en we de CV toch zullen blijven gebruiken (voor badkamer en studenten op slaapverdiep) denk ik dat we de ventilator niet nodig hebben : indien nodig kunnen de kamers "voorverwarmd" worden door de radiatoren en zodra de kachel zijn warmte begint te verspreiden gaan de thermostatische kranen op de radiatoren vanzelf dicht.
Wat we wel kunnen gebruiken (denk ik) is een thermostaat en pelletcontroller.
Als ik het goed begrepen heb werkt een pelletcontroller zo een beetje als een carburator die aangestuurd wordt door de thermostaat en ruimtevoeler.
Klopt dat zo een beetje ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 8:43 am

jerom

je kan doen zoals ik

thermostatische kranen op gelijkvloers op bv stand 1 gaan dus bijna nooit de radiatoren een warmte afgifte doen
draadloze thermostaat in de badkamer die bv op de momenten dat je warmte wil in de badkamer de cv in werking stelt, je kan hem ook instellen als de kids op de kamer zijn dat hij die uren de cv ook in werking zet, de gelijkvloers verwarm je dan met je pelletkachel
zo kan je oneindig spelen met je cv en pelletkachel


_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 9:37 am

@ Jerom2

"""Aangezien we met thermostatische kranen werken op onze radiatoren en we de CV toch zullen blijven gebruiken (voor badkamer en studenten op slaapverdiep ""

Wij doen dit op dezelfde wijze. Thermostaat van de CV intussen naar de traphall geplaatst met constante op 18° en regelen met thermostatische kranen. Dit duurt even voor je in iedere ruimte de gepaste temperatuur vindt maar eenmaal alles op punt moet je nergens meer aankomen. En in de living een draadloze instelbare voor de pelletkachel.

Rika Como met draadloze voeler
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 10:55 am

Filip slot schreef:
En in de living een draadloze instelbare voor de pelletkachel.

Rika Como met draadloze voeler

Om zeker te zijn : heb je bij die draadloze voeler nog een thermostaat en pelletcontroller nodig ? Of heb ik iets gemist ?
Terug naar boven Ga naar beneden
wavado
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 54
Leeftijd : 66
Registration date : 03-11-10

Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 12:26 pm

Bij de Rika Como of Revo zoals bij mij is de ruimtevoeler alleen maar om de temperatuur te meten en door te zenden naar de ontvanger in de kachel.De temp instellingen gebeuren dan steeds op het display van de kachel zelf, alsook de instellingen voor tijdsgestuurd aan en uit schakelen.
De pelletcontroller heb ik niet maar vervangt volgens mij gewoon het display op de kachel en heeft dan dezelfde functie's als die je met het kacheldisplay kan doen.
Dus heb je bij die draadloze voeler niets anders meer nodig.

Voor mijn warmteverdeling in huis heb ik voor de centrale verwarming boven op de badkamer een simpele kamerthermostaat bijgeplaatst en beneden op men kamerthermostaat een omschakelaartje gezet zodat ik ofwel boven of beneden kan kiezen. Beneden zet ik de thermostaatkranen dicht behalve veranda en wc zodat daar ook nog centrale verwarming kan zijn samen met de badkamer boven.

Maar de simpelste oplossing is dat je je oude kamerthermostaat zou vervangen door een draadloze die je dan op de plaats kan leggen of zetten waar je warmte wil zoals Philip omschrijft.

_________________
Rika Revo October 2010
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 12:31 pm

Heeft er iemand een idee hoeveel zo'n draadloze thermostaat kost? Ik heb ook nog mijn bestaande CV die dient voor de badkamer, hal en 2 slaapkamers voor de kinderen als ze daar zitten. Momenteel doe ik het nog met mijn thermostaat die in de living staat maar is wel een heel gedoe om telkens te regelen dat het boven ook verwarmd wordt.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 12:48 pm

wavado schreef:
Bij de Rika Como of Revo zoals bij mij is de ruimtevoeler alleen maar om de temperatuur te meten en door te zenden naar de ontvanger in de kachel.De temp instellingen gebeuren dan steeds op het display van de kachel zelf, alsook de instellingen voor tijdsgestuurd aan en uit schakelen.
De pelletcontroller heb ik niet maar vervangt volgens mij gewoon het display op de kachel en heeft dan dezelfde functie's als die je met het kacheldisplay kan doen.
Dus heb je bij die draadloze voeler niets anders meer nodig.

Voor mijn warmteverdeling in huis heb ik voor de centrale verwarming boven op de badkamer een simpele kamerthermostaat bijgeplaatst en beneden op men kamerthermostaat een omschakelaartje gezet zodat ik ofwel boven of beneden kan kiezen. Beneden zet ik de thermostaatkranen dicht behalve veranda en wc zodat daar ook nog centrale verwarming kan zijn samen met de badkamer boven.

Maar de simpelste oplossing is dat je je oude kamerthermostaat zou vervangen door een draadloze die je dan op de plaats kan leggen of zetten waar je warmte wil zoals Philip omschrijft.

Kleine opmerking, de pelletcontroller is een thermostaat en heeft gewoon meer programmeringsmogelijkheden dan de mogelijkheden op de kachel zelf. Ik heb uitgebreider uitleg in een PM aan jerom doorgegeven.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 1:12 pm

ss schreef:
Ik heb uitgebreider uitleg in een PM aan jerom doorgegeven.
Groeten,
ss

Waarvoor mijn welgemeende dank bounce
Weeral een groot stuk van de puzzel opgelost.
Ongelooflijk toch hoeveel expertise er op dit forum te vinden is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 7:33 pm

Heb mij misschien verkeerd uitgedrukt.
Is wel degelijk zoals "wavado" omschrijft een ruimtevoeler.
De rest is in te stellen op het display van de RIKA
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31738
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 7:56 pm

@kristel

de prijs ligt ergens tussen 150-200 euro
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Emptywo nov 10, 2010 10:15 pm

erwin123 schreef:
@kristel

de prijs ligt ergens tussen 150-200 euro

dankje,ik ga het toch overwegen om er eentje te plaatsen

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opmerkingen over de como graag?   Opmerkingen over de como graag? - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Opmerkingen over de como graag?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bedenkingen en opmerkingen
» graag advies
» Graag advies

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Rika-
Ga naar: