Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 61 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 61 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
noizz
ZaurusUser
francyd2
pedro
player
krista
Philip
biezoe
steven
13 plaatsers

    Kenmerken Normandy Pellets


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4778
    Registration date : 18-12-08

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van pedro wo jan 27, 2010 10:47 pm

    Nog iemand ervaringen met de Normandy pellets??Met het koude weer die blijft aanhouden zou ik toch nog een voorraadje pellets moeten indoen,ben alleen nog aan het twijfelen de welke,Normandy pellets zijn heel interessant qua prijs maar ze moeten natuurlijk goed zijn é...

    Bij de eigenschappen zie ik trouwens ook dingen staan die je bij andere pellets niet terugvindt:Chloor??Zwavel??Bindmiddel??

    Grtzzzzzz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van steven do jan 28, 2010 2:11 am

    pedro,

    dat zit in alle pellets, alleen bij deze staat het vermeld. dat gaat over heeeeeeeeeel kleine hoeveelheden.

    dat is eigen aan hout


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast do jan 28, 2010 11:31 am

    Inderdaad Pedro , in de din en din+ normen denk ik staan er zelfs maximum normen voor chloor en zwavel , die moeten onder bepaalde normen liggen of anders brandt je kachel stuk, wat tot op heden het grote probleem is om pellets te maken van andere grondstoffen zoals graan, gerst, bietenpulp, mais,.... daar ligt het zuurgehalte te hoog wat op lange termijn de kachel kapot vreet. Spijtig genoeg , anders had ik maar wat zakskes te vullen op 't werk ;-) .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 2:02 pm

    Wij hebben zaterdag 10 zakken gehaald om eens uit te testen. Zondag begonnen met de verbranding van deze Normandy pellets.
    Ik moet eerlijk zeggen wij zijn zéér tevreden!

    Even situatieschets want ik vind het altijd moeilijk om te oordelen indien je de thuissituatie niet kent...
    Woning van 30 jaar oud, niets geisoleerd, geen dubbele ramen, niets... Wij brandden vroeger met een kolenkachel en zijn omwille van het vele onderhoudswerk overgestapt op een pelletkachel.
    Wij hebben een piazzetta inbouwkachel sinds 21 december 2009.

    Verschillende pellets uitgetest: badger, hogramix, lava, domo, cleanfire, olimp, makro-pellets en nu normandy pellets.
    Ik moet eerlijk zeggen dat we van de pellets met din+ label alles behalve tevreden waren. We kregen het huis met moeite tot aan 20 graden verwarmd en moesten daarvoor op 24 uur minstens 3 zakken verbranden!
    Met de domo's viel dit al veel beter mee, 22 à 23 graden en een verbruik van 2,5 zakken per dag.
    Macro pellets waren ook goed, ietsje minder in verbruik, zelfde graden. Voor deze pellets heb ik wel de parameters moeten aanpassen.
    Eén nadeel: de kachelruit brandde volledig zwart en veel as.

    Nu met de Normandy pellets hebben we een verbruik van 2 zakken om in huis een warmte van 23 graden te halen. De instellingen staan nog steeds zoals van de macro pellets en zouden eventueel zelfs nog iets naar beneden mogen (op laagste stand halen we nog 21 graden). Al vrees ik dat er dan een te lage toevoer zal zijn waardoor de kachel ongewild zou doven.

    Wij zijn eruit hoor: gisteren een volledige pallet gehaald (70 zakken à 2.85 € = 199.50 €).
    Positief: - papieren zakken
    - schone verbranding
    - ruit blijft proper
    - weinig as
    - lekker warm
    Echt negatieve punten hebben we bij deze pellets nog niet ondervonden.
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van krista wo feb 03, 2010 2:09 pm

    ik hoop dat er nog vele goede reacties gaan komen want daarvan zal het afghangen of ze ze gaan blijven verkopen zeiden ze me en ik zou volgend jaar enkel met deze willen werken maar zie het nie zitten om nu al men vooraad voor volgend jaar aan te leggen.

    groeten


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 2:12 pm

    wildekatte schreef:Wij hebben zaterdag 10 zakken gehaald om eens uit te testen. Zondag begonnen met de verbranding van deze Normandy pellets.
    Ik moet eerlijk zeggen wij zijn zéér tevreden!

    Even situatieschets want ik vind het altijd moeilijk om te oordelen indien je de thuissituatie niet kent...
    Woning van 30 jaar oud, niets geisoleerd, geen dubbele ramen, niets... Wij brandden vroeger met een kolenkachel en zijn omwille van het vele onderhoudswerk overgestapt op een pelletkachel.
    Wij hebben een piazzetta inbouwkachel sinds 21 december 2009.

    Verschillende pellets uitgetest: badger, hogramix, lava, domo, cleanfire, olimp, makro-pellets en nu normandy pellets.
    Ik moet eerlijk zeggen dat we van de pellets met din+ label alles behalve tevreden waren. We kregen het huis met moeite tot aan 20 graden verwarmd en moesten daarvoor op 24 uur minstens 3 zakken verbranden!
    Met de domo's viel dit al veel beter mee, 22 à 23 graden en een verbruik van 2,5 zakken per dag.
    Macro pellets waren ook goed, ietsje minder in verbruik, zelfde graden. Voor deze pellets heb ik wel de parameters moeten aanpassen.
    Eén nadeel: de kachelruit brandde volledig zwart en veel as.

    Nu met de Normandy pellets hebben we een verbruik van 2 zakken om in huis een warmte van 23 graden te halen. De instellingen staan nog steeds zoals van de macro pellets en zouden eventueel zelfs nog iets naar beneden mogen (op laagste stand halen we nog 21 graden). Al vrees ik dat er dan een te lage toevoer zal zijn waardoor de kachel ongewild zou doven.

    Wij zijn eruit hoor: gisteren een volledige pallet gehaald (70 zakken à 2.85 € = 199.50 €).
    Positief: - papieren zakken
    - schone verbranding
    - ruit blijft proper
    - weinig as
    - lekker warm
    Echt negatieve punten hebben we bij deze pellets nog niet ondervonden.


    Ha Wildekatte ( wat een schone nick) haha,

    goed om weten, ik moet volgende week naar flament om pellets , zal mss ook eens de normandy uittesten.Scheelt toch weer wat in prijs hé.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4778
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van pedro wo feb 03, 2010 6:30 pm

    Mn collega en ik gaan een pallet delen,dus volgende week staan mn ervaringen hier ook:-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast za feb 06, 2010 10:33 pm

    zo zie je maar dat alles afhankelijk is van je kachel.

    Bij mij branden de Olimp pellets niet zo goed als de normandy pellets
    En als ik dan nog eens prijs vergelijk 2.85 - 3.55 weet ik het helemaal.

    Pellets zijn wat kleiner qua kaliber, maar ondervind daar geen problemen mee.

    Makro was ook interessant, maar helaas te duur voor mij als ik mijn vervoerskosten meereken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast do feb 11, 2010 3:16 pm

    Gisteren 10 zakskes gaan halen bij Flament , eerste er vandaag ingekieperd, voorlopig niks aangepast van paramters, zal wel zien wat er gebeurt.
    Allereerste indruk, ze branden goed en geven meer warmte dan mijn olimps .
    wordt vervolgd na enkel zakken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast vr feb 12, 2010 6:43 am

    Heb er gisteren ook gehaald , 12 zakken . Had er al eens een paar zakken gebruikt. Silo is nu vol met normandy pellets. Heb er alle vertrouwen in.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast zo feb 14, 2010 9:25 am

    Gisteren 10 zakken gaan kopen en er ook de eerste ingedaan.
    Mijn kachel brand zeer goed goede warmte ruitje niet meer vuil dan met andere pellets en ik heb niets veranderd aan de parameters .
    wat mij betreft een aanrader zeker gezien de prijs 3.15 euro per zak .
    groetjes eric
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van ZaurusUser zo feb 14, 2010 11:41 am

    Ik heb een paar zakken gehaald bij Flament. Ze zijn inderdaad zeer klein (te klein volgens de info die we in Kuurne kregen) en wat me opvalt is dat er zeer veel stof in de zakken zit. Ik heb één zak geprobeerd en van de warmte geen klachten, maar alle gaatjes van mijn brandpotteke zitten dicht na die ene zak.
    Ik heb dus veel slakvorming met deze (levering van deze) pellets.
    De andere 4 zakken zal ik moeten mengen met andere pellets, zuiver ga ik ze niet meer gebruiken.

    Have fun,
    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast zo feb 14, 2010 5:53 pm

    ZaurusUser schreef:Ik heb een paar zakken gehaald bij Flament. Ze zijn inderdaad zeer klein (te klein volgens de info die we in Kuurne kregen) en wat me opvalt is dat er zeer veel stof in de zakken zit. Ik heb één zak geprobeerd en van de warmte geen klachten, maar alle gaatjes van mijn brandpotteke zitten dicht na die ene zak.
    Ik heb dus veel slakvorming met deze (levering van deze) pellets.
    De andere 4 zakken zal ik moeten mengen met andere pellets, zuiver ga ik ze niet meer gebruiken.

    Have fun,
    Werner.


    je moet eens je extractie wat hoger zetten, de eerste zak normandy's zat mijn potje na 1 dag branden vol assen en niet volledig opgebrande pellets, heb toen de zuurstoftoevoer verhoogd.
    Deze pellets branden gewoon prachtig , ben nu aan mijn 4de zak toe , nikske problemen, veel warmte en de kachel blijft veel schoner dan met mijn olimps.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast ma feb 15, 2010 10:05 am

    Ben nu aan mijn 3 de zak en moet zeggen geen enkel probleem en er zit geen enkel gaatje van mijn brandpotje dicht zal volgens mij toch verschillen naargelang de kachel .
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van ZaurusUser ma feb 15, 2010 12:06 pm

    Drieske schreef:
    ZaurusUser schreef:Ik heb een paar zakken gehaald bij Flament. Ze zijn inderdaad zeer klein (te klein volgens de info die we in Kuurne kregen) en wat me opvalt is dat er zeer veel stof in de zakken zit. Ik heb één zak geprobeerd en van de warmte geen klachten, maar alle gaatjes van mijn brandpotteke zitten dicht na die ene zak.
    Ik heb dus veel slakvorming met deze (levering van deze) pellets.
    De andere 4 zakken zal ik moeten mengen met andere pellets, zuiver ga ik ze niet meer gebruiken.

    Have fun,
    Werner.

    je moet eens je extractie wat hoger zetten, de eerste zak normandy's zat mijn potje na 1 dag branden vol assen en niet volledig opgebrande pellets, heb toen de zuurstoftoevoer verhoogd.
    Deze pellets branden gewoon prachtig , ben nu aan mijn 4de zak toe , nikske problemen, veel warmte en de kachel blijft veel schoner dan met mijn olimps.

    Dat heb ik geprobeerd (meer trek en minder pellets), maar bij mij willen ze blijkbaar niet.
    Als ik ze meng met Domo is het veel beter.
    't zal inderdaad afhangen van kachel tot kachel.


    _________________
    Rika Topo
    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 68
    Registration date : 28-02-09

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van biezoe wo feb 17, 2010 9:20 am

    Ik heb ook een grotere vlam met deze pellets, moet ik dan alleen
    de pellet toevoer verminderen tot mijn vlam weer normaal is of moet
    ik ook de ventilator aanpassen van de rookgassen ?
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van krista wo feb 17, 2010 9:21 am

    ik verander alleen de pellettoevoer

    groeten


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4778
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van pedro do feb 18, 2010 6:33 am

    Begin deze week voor de eerste keer Normandy pellets gebrand,weliswaar nog in combinatie met Olimp(reservoir was nog voor 1/3de gevuld.
    Mn ruitje lijkt idd wat langer properder te blijven,warmte voel ik niet echt een verschil.Wel al gezien dat er tamelijk veel pellets naast het korfje lign nu.Maar wat vooral erg opvalt,héél véél stof in de zakken en héél kleine pellets....

    Voorlopig is het nog wat afwachten dus Razz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 9:02 am

    zaterdag 10 zakken gehaald inderdaad goede prijs 3,15€,maar ze vallen voor mij echt tegen,ik heb koekvorming waarschijnlijk doordat ze te klein zijn in combinatie met redelijk veel stof,zondagmorgen was de pot volledig dichtgekoekt en lagen de pellets neffens potje.ik heb ze nu gemengd met domopellets en heb veel minder as en koek.
    voor mij hoeft het niet meer,voor die 40 cent heb ik liever geen problemen,het ligt misschien aan mijn kachel ,maar met domo en badger heb ik dat niet
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4778
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van pedro do feb 18, 2010 3:58 pm

    Deze middag es mn vuurkorfje gecheckt,na een uur of 5 gebrand te hebn in een propere kachel.
    Er was al wat lichte koekvorming confused (na 5u branden)had nochtans de extractiemotor verhoogd....
    Ook opgemerkt dat mijn binnenste platen lichtrood uitslaan?en tijdens het branden veel gloeiende stukjes naast het korfje....
    As is niet meer of minder dan een andere pellet,waar ik me wel aan stoor is het stof....Als je een zak uitgiet komt er al serieus veel stof mee,en op het laatste is het werkelijk allemaal stof..

    Ik denk dat ik mn overige zakken zal mengen met een andere soort,en de huidige voorraad gewoon opgebruiken:)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 8:24 pm

    zo zie je maar hoe zeer het afhangt van de kachel zelf. Vandaag nog iemand over de vloer gekregen die de Normandy Pellets de beste van allemaal vond (as, warmte, verbanding, prijs)
    Volgend jaar zullen ze opnieuw te krijgen zijn bij Flament, tenzij ze ineens heel wat duurder worden.
    1 goede raad : inkopen nu het nog kan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 8:27 pm

    moet mathias hierin bijstaan.
    Heb samen met een collega een volle pallet gekocht. Mijn collega is er niet tevreden over : nog brandende restjes in het bakje (zou komen door te grote toevoer). Mijn collega daarentegen vindt ze heel veel warmte produceren en vindt vooral dat zijn verbruik heel wat minder is (1-1.5 zakken per dag van 7u-22u)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4778
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van pedro do feb 18, 2010 10:30 pm

    De toevoer heb ik hier ook vermindert,extractie verhoogd,dan gaat er natuurlijk heel wa warmte verloren.......


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 11:25 pm

    Bizar Hoor !

    Ik heb een paar weken terug 10 zakken gekocht om eens echt goed te testen en ik ben héél erg tevreden over deze pellets !
    Ik heb de toevoer zelfs NIET moeten verminderen. Géén roetaanslag, amper vorming van koek en propere assen. Lekker veel warmte. Eigenaardig genoeg ook geen groter vebruik met deze kleinere pellets. Zowel in de Neema als in de twee kali's werken deze pellets perfect. De rookgasventilator staat iets hoger als bij epicea-pellets maar dat moet ik iedere keer doen met hardhout.
    Greetz !
    Vandaag ben ik weer een lading gaan halen. Ik hoop dat ze deze pellets volgend jaar weer hebben want ik vind ze prijs-kwaliteit top.

    Moet ik dan toch ooit stoppen met mengen ? Wink
    Daar gaat mij reputatie. Hout (of pellet) vasthouden dat de productie gelijkwaardig blijft.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4778
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van pedro do feb 18, 2010 11:32 pm

    De aanslag op mn ruitje is ook totaal anders dan bij mn olimps bijv. Bij de Normandy komt er een waas over de volledige ruit,terwijl bij de olimps de vervuiling van het ruitje beneden en onder begint....

    Afwachten wat het geeft de komende dagen!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4778
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van pedro ma feb 22, 2010 7:32 am

    Na een dag of 3 intensief gebrand te hebn zijn dit mn ondervindingen:
    + punten: -papieren zakken
    -prijs

    - punten: -veel te veel stof in de zakken
    -pellets véél te klein
    -heb op mn ruitje een lichte waas die niet (zoals gewoonlijk met andere pellet) met een verfborstel te verwijderen is!!!!
    -ook een aanslag op de buizen van de warmtewisselaars die niet makkelijk afgaat
    -veel slakvorming in korfje

    Heb dan ook tijdens het reinigen van de kachel alle nog aanwezige pellets uit de voorraadtank gehaald!!Geen Normandy pellets meer voor mij!!

    Dit is ,voor mij toch,echt wel de slechtste pellet die ik sinds aankoop van mn kachel heb gebrand!

    Weer een ervaring rijker dus Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Kenmerken Normandy Pellets - Pagina 3 Empty Re: Kenmerken Normandy Pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo sep 29, 2024 1:23 am