Bij de eigenschappen zie ik trouwens ook dingen staan die je bij andere pellets niet terugvindt:Chloor??Zwavel??Bindmiddel??
Grtzzzzzz
Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 24 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
wildekatte schreef:Wij hebben zaterdag 10 zakken gehaald om eens uit te testen. Zondag begonnen met de verbranding van deze Normandy pellets.
Ik moet eerlijk zeggen wij zijn zéér tevreden!
Even situatieschets want ik vind het altijd moeilijk om te oordelen indien je de thuissituatie niet kent...
Woning van 30 jaar oud, niets geisoleerd, geen dubbele ramen, niets... Wij brandden vroeger met een kolenkachel en zijn omwille van het vele onderhoudswerk overgestapt op een pelletkachel.
Wij hebben een piazzetta inbouwkachel sinds 21 december 2009.
Verschillende pellets uitgetest: badger, hogramix, lava, domo, cleanfire, olimp, makro-pellets en nu normandy pellets.
Ik moet eerlijk zeggen dat we van de pellets met din+ label alles behalve tevreden waren. We kregen het huis met moeite tot aan 20 graden verwarmd en moesten daarvoor op 24 uur minstens 3 zakken verbranden!
Met de domo's viel dit al veel beter mee, 22 à 23 graden en een verbruik van 2,5 zakken per dag.
Macro pellets waren ook goed, ietsje minder in verbruik, zelfde graden. Voor deze pellets heb ik wel de parameters moeten aanpassen.
Eén nadeel: de kachelruit brandde volledig zwart en veel as.
Nu met de Normandy pellets hebben we een verbruik van 2 zakken om in huis een warmte van 23 graden te halen. De instellingen staan nog steeds zoals van de macro pellets en zouden eventueel zelfs nog iets naar beneden mogen (op laagste stand halen we nog 21 graden). Al vrees ik dat er dan een te lage toevoer zal zijn waardoor de kachel ongewild zou doven.
Wij zijn eruit hoor: gisteren een volledige pallet gehaald (70 zakken à 2.85 € = 199.50 €).
Positief: - papieren zakken
- schone verbranding
- ruit blijft proper
- weinig as
- lekker warm
Echt negatieve punten hebben we bij deze pellets nog niet ondervonden.
ZaurusUser schreef:Ik heb een paar zakken gehaald bij Flament. Ze zijn inderdaad zeer klein (te klein volgens de info die we in Kuurne kregen) en wat me opvalt is dat er zeer veel stof in de zakken zit. Ik heb één zak geprobeerd en van de warmte geen klachten, maar alle gaatjes van mijn brandpotteke zitten dicht na die ene zak.
Ik heb dus veel slakvorming met deze (levering van deze) pellets.
De andere 4 zakken zal ik moeten mengen met andere pellets, zuiver ga ik ze niet meer gebruiken.
Have fun,
Werner.
Drieske schreef:ZaurusUser schreef:Ik heb een paar zakken gehaald bij Flament. Ze zijn inderdaad zeer klein (te klein volgens de info die we in Kuurne kregen) en wat me opvalt is dat er zeer veel stof in de zakken zit. Ik heb één zak geprobeerd en van de warmte geen klachten, maar alle gaatjes van mijn brandpotteke zitten dicht na die ene zak.
Ik heb dus veel slakvorming met deze (levering van deze) pellets.
De andere 4 zakken zal ik moeten mengen met andere pellets, zuiver ga ik ze niet meer gebruiken.
Have fun,
Werner.
je moet eens je extractie wat hoger zetten, de eerste zak normandy's zat mijn potje na 1 dag branden vol assen en niet volledig opgebrande pellets, heb toen de zuurstoftoevoer verhoogd.
Deze pellets branden gewoon prachtig , ben nu aan mijn 4de zak toe , nikske problemen, veel warmte en de kachel blijft veel schoner dan met mijn olimps.