Wat ik me afvraag is ,zou er tijdens de werking van n' pelletkachel schadelijk fijn stof in de leefruimte terecht komen????? Dit door werking van de ventilator.
groeten Knoepken
Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 29 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
knoepken schreef:Beste pelleters
Wat ik me afvraag is ,zou er tijdens de werking van n' pelletkachel schadelijk fijn stof in de leefruimte terecht komen????? Dit door werking van de ventilator.
groeten Knoepken
Je kan last hebben van stofschroei. Bij ieder verwarmingstoestel, waarbij er een oppervlaktetemperatuur boven de 60°C is (kachel, pelletkachel, radiator bij te hoge temp, ...) kan er stofschroei optreden. Dit verbrand stof zou kankerverwekkend zijn.knoepken schreef:Beste pelleters
groeten Knoepken
Steven schreef:ik vraag mijn (kuis)vrouw wat meer af te stoffen ...
ss schreef:Vroeger verwarmden we met electriciteit, dan een tijdje met electriciteit en als bijverwarming een pelletkachel en nu verwarmen we keuken en living enkel met een Saey Neema pelletkachel. En wat zien we inderdaad, veel meer stof dan vroeger.
Maar maak je geen zorgen de uitleg is heel eenvoudig: regelmatig een zak pellets in de kachel gieten heeft een hele stofverplaatsing tot gevolg!!! Dat stof moet ergens neerslaan en waar valt dat op? Op de meubels natuurlijk. Kijk maar eens achter de kasten in de nabijheid van de kachel...
Spijtig genoeg bestaan stofvrije pellets niet! Al zijn er merken met aanzienlijk minder stof in de zakken, zoals bijvoorbeeld Badger (mijn ervaring). In mijn Makro pellets zit beduidend meer stof... Door luchtcirculatie zullen de stofdeeltjes zich automatisch door het huis bewegen, doodnormaal dus...
Groeten,
ss
Steven schreef:SS,
ik denk dat ik maar heel stil ga zwijgen nu ...