Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    stijgen van de temperatuur

    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 5:34 pm

    Hallo,
    Kan er iemand zeggen in hoeveel tijd een pelletkachel nodig heeft om op zijn gewenste temperatuur te komen.Als ik de kachel op stand 4 plaats heb ik zeker 4 uur om amper 19 graden te krijgen.Ik vertrek van een warmte van 12 graden.Heeft dit te maken met instellingen of pellets.Gebruik pellets wonter (zeker niet goed) maar meng ze met deze van Colryt en is wel wat beter.
    01Michel
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van krista do feb 18, 2010 5:35 pm

    hallo

    de mijne gaat van 17 naar 24 graden in een uur ongeveer

    groeten


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 5:38 pm

    Van 18° naar 23° in 20/25 minuten verleden week toen het nog redelijk koud was !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 7:21 pm

    01 Michel, het zou misschien interessant zijn om eens te vermelden hoe groot het geleverd vermogen is van uw kachel (kW)en de afmetingen van de door U verwarmde ruimte, enkel lxbxh is voldoende.
    We kunnen dan vaststellen of dit vermogen voldoende is voor de ruimte, is het krap dan worden ramen en isolatie wel belangrijk !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 7:24 pm

    van 12° vertrekken brrr , waarom laat je de temperatuur zo laag zakken , Michel ??

    ik denk dat als je de temp laat zakken tot 16/17° en nadien tot bvb 20° laat stijgen dat je zelfs minder verbruik gaat hebben dan op de 4 uur dat je van 12 ° moet komen ...

    als ik mis ben mag men steeds verbeteren , ben ook hier om bij te leren
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 8:09 pm

    Erwin D schreef:van 12° vertrekken brrr , waarom laat je de temperatuur zo laag zakken , Michel ??

    ik denk dat als je de temp laat zakken tot 16/17° en nadien tot bvb 20° laat stijgen dat je zelfs minder verbruik gaat hebben dan op de 4 uur dat je van 12 ° moet komen ...

    als ik mis ben mag men steeds verbeteren , ben ook hier om bij te leren

    Inderdaad , ik ben het ook met je eens !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 8:47 pm

    01michel

    ik denk dat je een HEEL groot isolatie probleem hebt,lees eens deze topic s,was iemand uit frankrijk met idem problemen

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast vr feb 19, 2010 7:32 am

    Isoleren, isoleren en nog eens isoleren is de boodschap !
    Ik heb door muren isoleren, tochtgaten dichten en dak bij-isoleren mijn verbruik met bijna de helft verminderd sinds twee jaar geleden.
    Véééééééééééééééééééél werk maar het is zeker de moeite en betaalt zichzelf terug.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast vr feb 19, 2010 10:30 am

    Hallo,

    Bedankt voor jullie snelle reactie.Mijn kachel is een Karmek van 10kw,de te verwarmen opp is 50m².Wat isolatie betreft heb ik drie dubbel glas en het dak is ook volledig geïsoleerd.Wat de temperatuur betreft omwille van de lage stand is voornamelijk dat ik niet elke dag thuis ben,en mijn verwarming laat ik op 12 graden staan.Maar zoals ik kan lezen maakt het niet veel uit bij een snelle opwarming. Of anders is mijn kachel niet goed afgesteld.

    Groetjes,
    01 Michel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast vr feb 19, 2010 11:33 am

    10kw voor 50 m² , das ongeveer als bij ons

    toch best eens overdenken om die mimimum temperatuur te verhogen , een koud huis warm stoken dat "was" :p zelf met de houtkachel een lange karwei ...

    en anders een gsm activatie installeren ( als dat bestaat voor u kachel ) , dan kan je als je naar huis komt je kachel via de gsm laten opstarten en is't lekker warm als je thuis komt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast vr feb 19, 2010 1:06 pm

    01 Michel schreef:Hallo,

    Bedankt voor jullie snelle reactie.Mijn kachel is een Karmek van 10kw,de te verwarmen opp is 50m².Wat isolatie betreft heb ik drie dubbel glas en het dak is ook volledig geïsoleerd.Wat de temperatuur betreft omwille van de lage stand is voornamelijk dat ik niet elke dag thuis ben,en mijn verwarming laat ik op 12 graden staan.Maar zoals ik kan lezen maakt het niet veel uit bij een snelle opwarming. Of anders is mijn kachel niet goed afgesteld.

    Groetjes,
    01 Michel

    01 michel
    is je plafond in die ruimte ook geisoleerd ??(of is het alleen je dak)
    met een goed geisoleerd plafond zal het steeds 4 graden warmer zijn onder het plafond of op een meter van de grond.
    met deze kachel van 10kw (als deze in orde is) moet die zeker in 2 uur jou ruimte opwarmen en dat mag zelfs van 5 graden zijn naar 22 graden zijn, bij een goed geisoleerde ruimte .
    ik veronderstel dat jij je ganse huis opwarmt.



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast vr feb 19, 2010 3:56 pm

    Hallo iedereen,

    Ik heb een valse plafond vroeger gelegd maar zonder isolatie er tussen.Maar volgens de verkoper was dat geen probleem,de kachel is zwaar genoeg ervoor.Ik verwarm alleen de living en de keuken.De keuken ligt op de zijkant van de living maar kan deze zeker niet mee verwarmen en moet dikwijls de deur toedoen om de living wat op temperatuur te krijgen.Staat vandaag een ganse dag op stand twee en heb amper 18.5 graden.Wat betreft telefonische afstand kachel opstarten is niet voorzien in deze kachel.

    Groetjes
    01Michel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast vr feb 19, 2010 6:03 pm

    01 Michel schreef:Hallo iedereen,

    Ik heb een valse plafond vroeger gelegd maar zonder isolatie er tussen.Maar volgens de verkoper was dat geen probleem,de kachel is zwaar genoeg ervoor.Ik verwarm alleen de living en de keuken.De keuken ligt op de zijkant van de living maar kan deze zeker niet mee verwarmen en moet dikwijls de deur toedoen om de living wat op temperatuur te krijgen.Staat vandaag een ganse dag op stand twee en heb amper 18.5 graden.Wat betreft telefonische afstand kachel opstarten is niet voorzien in deze kachel.

    Groetjes
    01Michel

    Beste

    Welk type kachel, hoeveel KW, welke kubieke oppervlakte van ruimte, hoelang heb je hem al, heb je al de verkoper gecontacteerd?

    Ik had hetzelfde probleem de eerste dag dat hij hier stond. Ik heb ook een koud huis en door de trek van de kachel te verlagen met 1tje en de pellettoevoer te verhogen met 1 lukte het al een heel stuk beter. Natuurlijk hoop ik dat je dit zelf kan aanpassen, dit hangt af van type tot type. Ik kan daar in 123 mee spelen door het pelletmenu te openen: veel wind = trek verlagen, te koud zoals vorige week = pellettoevoer verhogen ... Ik moet zeggen dat ik hem voor het eerst heb gebruikt bij vriesweer en ik was ontgoochelt dat het maar zo traag opwarmde, nu merk ik met een paar graden warmer te zijn dat het al veel vlugger gaat.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Philip vr feb 19, 2010 6:09 pm

    mijn plafond is ok nie geisoleerd, kamers onder dak dak dubbel gesisoleerd
    ultralite dubbel glas (thermos effect) verder de spouwmuur isolatie enz.....
    van 16 ° naar 22 op 1uur tot een 1uur kwart
    nu draait kachel hier op eco stand voor 22°
    kachel is 10kw en de te verwarmen ruumte ongeveer 75m²


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast za feb 20, 2010 5:44 pm

    Hallo,
    Zou het kunnen dat de warmte teveel via de schouw weg gaat en minder warmte
    naar binnen komt?En indien mogelijk wat moet ik veranderen aan instellingen.

    01 michel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gast zo feb 21, 2010 10:12 am

    Michel

    Toen ze hier mijn Ecoteck 8,5 KW kwamen plaatsen voor een ruimte van 42 M2, stonden de instellingen van mijn kachel (pellettoevoer en trek) op 0. Dezelfde dag nog heb ik mijn leverancier opgebeld om te melden dat mijn temperatuur niet voldoende steeg. Hij vroeg mij om twee knoptjes in te drukken en zo de temperatuur in de schouw te bekijken. Die bedroeg meer dan 200° en dit is niet goed. Ze moet tussen de 130 en 170 à 180 liggen. In eco mode bedraagt de schouwtemperatuur bij mij 140° en nu op volle capaciteit 166°

    Door zoals ik in mijn vorig bericht schreef de instellingen aan te passen merkte ik meteen verschil. Ik zeg er wel bij dat dit nog geen superwonderen doet, want zoals ik hoor heb je een vals plafond, net zoals bij mij. Het kan niet anders dat dit plafond de boosdoener is, want anders zou je temperatuur niet zo snel zakken naar 12°. Ik neem bovendien aan dat je ramen meer noordergericht zullen zijn? Mijn overbuur zit aan de zonnekant en heeft een perfect geïsoleerd huis. Gisteren bedroeg zijn temperatuur in huis 22°. Hij had nog geen verwarming aangelegd gisteren. Het enige wat hij gebruikt voor verwarming is 's avonds een paar uur een houtkachel, indien nodig. Isolatie blijkt dus heel belangrijk te zijn.

    Ik zeg dus nogmaals je probleem kan gedeeltelijk opgelost worden met de instellingen aan te passen, maar ik heb ook gemerkt dat ik inderdaad mijn huis niet zo koud mag laten worden. van 14 naar 19 duurt meer dan 2u bij mij, van 18 naar 23 een 1u15 en het verschil is telkens 5°. Ik ben gisteren langs geweest bij de verkoper en die heeft me nog eens duidelijk uitgelegd, waar ik moet op letten als ik de instellingen verhoog of verlaag. Je merkt al snel aan de vlam of aan de warmte of je goed bezig bent.

    Natuurlijk is het wel belangrijk dat jij deze instellingen ook handmatig kan instellen zoals bij mijn ecoteck. Ik zou de handleiding eens contacteren en kijken via welk menu je de pellettoevoer en trek kan veranderen, je moet geen schrik hebben hij zal niet ontploffen! Eigenlijk zou je het moeten vragen aan de verkoper of je de instellingen handmatig op het display kan instellen. Hij moet je toch de nodige uitleg en service geven.

    Ik had vroeger 2 accumulatoren, waarvan er nu 1 plaats heeft moeten maken voor de kachel. Wanneer ik vorige week eens thuiskwam bedroeg de temperatuur slechts 13°, door die ene accumulator (opgeladen in stand 1), samen te laten draaien met de pelletkachel had ik in 30' een temperatuursstijging van 7°. Als je de thermostaat van je verwarming dan op 20° zet voor dat half uurtje, dan zal je misschien minder kosten hebben dan dat je je pelletkachel meer dan 3 uur vollebak moet doen draaien. Dit zou de oplossing zijn, voor als je veel weg bent en het niet ziet zitten om de pelletkachel heel de dag te laten draaien. Je kan maar eens proberen.

    Ik hoop dat je iets hebt aan deze info.

    Groeten

    Gesponsorde inhoud


    stijgen van de temperatuur Empty Re: stijgen van de temperatuur

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 4:51 am