ik ben nieuw hier en heb sinds 3 maanden pellinsert 54 aangekocht en laten plaatsen door verdeler edilkamin.
ik weet niet of mijn post hier op de juiste plaatst staat waarvoor mijn excuus, ik wil hiermede ook geen afbreek doen op pelletkachels of het merk edilkamin, heb genoeg collegas die uiteraard wel tevreden zijn over hun kachel.
even mede delen dat dit tot nu toe de grootste miskoop is die ik tot nu toe heb aangegaan!!!! meteen na plaatsing zijn de problemen van start gegaan!! foutmeldingen allerhande, 1ste probleem was met afstandsbediening, deze maakte geen verbinding met de kachel, vb op auto ingesteld 21 graden, dan bleef deze kachel maar doorgaan op hoogste stand totdat ikzelf de afstandsbediening aandrukte en deze dan opeens opmerkte dat het reeds 23 graden was in de kamer!
(probleem opgelost door invoerder)
2de probleem , geratel in kachel bij opstart !! blijkt normaal te zijn !!! (probleem niet opgelost)
3de probleem. bij opstart weigerd de kachel soms aan te gaan gloeikaars werkt dan niet !! eindigt dan met foutmelding!! (technieker langsgeweest , meer pellets ingesteld bij opstart) probleem nog steeds niet opgelost !!
4de probleem , kachel + kachelruit vertoont reeds na 1 uur branden (als ze dan ééns brandt) ongelooflijk veel afzeting
van roet , dagelijks MOET ik deze kachel een onderhoudsbeurt geven en is steeds smerige boel. (volgens verdeler , verkeerde pellets!!! ik gebruik badger pellets zoals hij mij aanraade !! op de vraag welke pellets ik dan moet gebruiken krijg ik geen antwoordt ! ik heb reeds meerdere pellets uitgeprobeerd en resultaat blijft hetzelfde.
4de probleem ,sinds een week geeft deze kachel na +- 6 uur branden een foutmelding : air-flow en gaat deze uit !!! echt leuk tijdens deze koude dagen . zelf even op onderzoek gegaan en opvang potje verwijdert aan mijn buitengevel(staat op +- 2 m hoogte), resultaat een serieuze lading zwarte aaneengekoekte (vochtige) roet dat naar beneden kwam! afvoerpijp volledig dichtgekoekt! de persoon gebeld die de plaatsing heeft gedaan van deze kachel en afvoerpijp en probleem mede gedeeld. antwoord '' ja deze moet met de regelmaat gereinigd worden'' euh ik dacht dat u jaarlijks een schoonmaakbeurt voor schoorsteen had vermeld bij aankoop, en niet om de 3 maand. tja'' hijzelf vind dit ook wel snel '' maar mijn probleem is niet opgelost en nu komt het: het afvoerkanaal dat zich binnen huis bevind zal waarschijnlijk ook vol met roet zitten en daarvoor moet kachel vooraan gedemonteerd worden, en dan zo via frontpaneel de afvoer buis reinigen !! (als ik dit na 3 maanden stooken (prutsen) moet uitvoeren hoeft het voor mij niet meer !!
daar de maat nu stilletjes aan vol is,heb ik kontakt opgenomen met expert en fabrikant van onder meer afvoerkanalen voor pelletkachels. en deze mijn foto's doorgemaild van het afvoerkanaal : om nu deze persoon al zijn foute bevindingen hier op te gaan sommen heb ik echter geen zin, wel is zijn besluit , dat het afvoerkanaal dat bij mij geplaatst is zeker niet voldoet . en dat door condensvorming mijn kachel steeds foutmeldingen gaat geven, en zeker geen lang leven zal geschonken zijn!
deze bevinding heb ik doorgemaild naar invoerder edilkamin en er komt een technieker nogmaals langs,om dit ééns na te kijken !!
tot zo ver mijn lijdensweg.
indien intresse wil ik u zeker op de hoogte houden van verdere afloop.
mvg pe
nogmaals wil ik er u op wijzen dat dit mijn bevindingen,feiten zijn over mijn kachel.en hier zeker geen afbraak wil doen op merken of personen.maar ben ook van mening dat dit hier ook eens mag vermeld worden.