Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Antonius


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    niet opstarten

    Anonymous
    Gast
    Gast


    niet opstarten Empty niet opstarten

    Bericht van Gast zo feb 28, 2010 11:17 am

    Hallo,
    Sinds gisteren ben ik in het bezit van een palazzetti minie, maar geeft een alarmmelding : empty brasier, wat moet ik doen, ik heb geen handleiding ;;;;;
    Dank

    Marc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    niet opstarten Empty Re: niet opstarten

    Bericht van Gast zo feb 28, 2010 11:22 am

    Kan je zien of de gloeikaars werkt ?
    Vallen er pellets in de korf ?
    Draait de rookafzuigermotor ?
    Ook nazien dat de deur en eventueel de deksels van pellettank mooi dicht zijn ( van sommige deuren en deksels zitten er contactjes op )
    Wat het woord brasier in het nederlands beteken heb ik geen idee

    Misschien iets duidelijker zijn wat er allemaal gebeurt totdat je de foutmelding krijgt zodat wij en duidelijker beeld kunnen krijgen van het probleem .

    winny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    niet opstarten Empty Re: niet opstarten

    Bericht van Gast zo feb 28, 2010 11:53 am

    marcanita schreef:Hallo,
    Sinds gisteren ben ik in het bezit van een palazzetti minie, maar geeft een alarmmelding : empty brasier, wat moet ik doen, ik heb geen handleiding ;;;;;
    Dank

    Marc




    beste

    foutmeldingen staan beschreven achteraan in de handleiding van betreffende kachel.
    in mijn handleiding komt deze melding niet voor.




    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    niet opstarten Empty Re: niet opstarten

    Bericht van Uthrex zo feb 28, 2010 11:56 am

    Brasier is uw potteke, uw vuurkorfje. Dus, ofwel moet ge het leegmaken (is het te vol of loopt het over?). En anders is het misschien leeg (geen pellets?)

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    niet opstarten Empty Re: niet opstarten

    Bericht van Gast zo feb 28, 2010 12:21 pm

    Het kan ook zijn dat de pellet toevoerworm niet werkt of dat de buis die naar de vuurkorf loop verstopt zit ( eens met en stokje of iets anders erin gaan om dit te controleren ) .
    Normaal moet je de toevoerworm horen draaien wanneer er pellets gevraagd worden .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    niet opstarten Empty Re: niet opstarten

    Bericht van Gast zo feb 28, 2010 2:07 pm

    Alhoewel ik niet kan begrijpen dat men een kachel levert zonder handleiding kan ik je even helpen met een vertaald stukje uit de handleiding van hun website. Het is een procedure die je moet volgen, anders GEEN opstart.

    7.7.7 Empty Brasier Alarm :
    Het doel van dit alarm is een zuivere verbrandingshaard te behouden. Het is noodzakelijk om bij elke start een zuivere verbrandingspot te hebben.
    Om na dit alarm terug op te starten volg de procedure in hoofdstuk 7.7.8
    Opgelet, gooi de vervuilde inhoud van de branderpot NIET bij in de pelletcontainer.

    7.7.8 Reset van de kachel nadat een alarm opkwam en de oorzaak verwijderd werd :
    1) Wacht tot de kachel volledig koud is
    2) Druk de OFF toets gedurende 5 seconden in
    3) Kontroleer nogmaals of de verbrandingskamer volledig zuiver is, de kachel is dan startklaar
    Opgelet, het is normaal dat wanneer één der volgende alarmen werd gereset ;
    SMOKE TEMP ALARM;
    HEAT VACUUM ALARM;
    PELLET TEMP ALARM;
    het EMPTY BRASIER ALARM opkomt ter indicatie dat reiniging noodzakelijk is !

    Wordt na de reiniging opgestart en komt opnieuw het Empty Brasier Alarm waarschuw dan de technische dienst.

    Gesponsorde inhoud


    niet opstarten Empty Re: niet opstarten

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 3:18 pm