Maak u geen illusies betreft plaatsingen van rookgasafvoeren voor pelletkachels,
Laat u wijsmaken wat u wil ,maar mijn ervaring zegt(en ik er toch wel wat geplaatst) ,door de gedwongen afvoer is het NIET nodig
tot over de nok te gaan,2 meter is ruim voldoende, (voor onze architecten,u verdient er ietsje minder aan )want een gedwongen afvoer BLAAST de rookgas naar buiten,dus hoeft de klant geen onnodige kosten te doen !, de natuurlijke trek van de schouw doet de rest. kachel moet wel degelijk op de schouw afgesteld worden , door middel van een manometer.(PIAZZETTA...de rolls)
De uitzondering bevestigd natuurlijk de regel,er zijn plaatsingen die andere oplossingen eisen zoals DWflex en hoger dan 2m,maar dit komt WEINIG voor!
Ik maak er ook een regel van,moet je hoger (bvb DWflexibel tot 10 m ,dan ga ik tot 8m aan diam. 80mm nadien diam100mm)dan moet je aanpassen!!!
Ik ga persoonlijk bij een buiten aansluiting max 2m hoog, zowel enkelwandig als dubbelwandig! Enige verschil:bij enkelwandig kan je wat condens hebben,oplossing:
2X (of meer) per jaar pijpje schoonmaken,dit kun je heel gemakkelijk zelf doen,kost 0€ tijd:-+ half uurtje!!
Alle "techniekers" die het tegen deel beweren zijn geldjagers,niets meer!!!
hopend u van dienst te zijn geweest,dank ,frame PIAZZETTA