Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

alvaho


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 11, 2010 3:55 pm

    Hallo,

    Ik ben sinds enkele weken op zoek naar een pelletkachel. Ik heb ondertussen al enkele topics gelezen en ben al aan het volgende uit:

    Mijn ruimte die ik moet verwarmen zou ik kunnen verwarmen met een kachel van 7 KW (heb dit laten tellen door een verkoper). dit is een ruimte van ongeveer 120 M³ (Dak isolatie, muurisolatie en hoogrendementsglas). Wat ik eventueel wel zou kunne doen is een van 8 of zwaarder nemen en nog een bovenliggende ruimte mee warmen.

    Echter, ik vind de aankoopprijs van bepaalde kachels toch nog heel zwaar doorwegen. Kennen jullie misschien zowat de goedkopere moddellen?

    Verder twijfel ik ook nog aan een inbouwcassette tov een vrijstaande kachel? Zijn hier bepaalde nadelen aan verbonden?

    Groeten,

    Tommy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 11, 2010 5:40 pm

    Als gebruiker van een inbouw kan ik als nadeel enkel de vulmethode aangeven. Inbouw heeft waarschijnlijk een slechter rendement dan een vrijstaande gezien een stuk warmte verloren gaat aan de inbouwruimte, maar ik denk dat dit verwaarloosbaar is.
    Ook opletten dat bij een onderhoudsbeurt waarschijnlijk de ganse cassette dient uitgenomen te kunnen worden gezien niet alle onderdelen anders bereikbaar zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 11, 2010 8:18 pm

    kent er iemand de Edilkamin ROSE?

    Ik kan deze aan halve prijs krijgen? Is dat dan een goede kachel?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 11, 2010 8:55 pm

    TOF STOOFKEN EN NIET TE DUUR nieuw 1527 €

    Nieuw , aan halve prijs ?? of reeds gebruikt en dan halve prijs??


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 11, 2010 9:09 pm

    euh Krusty, waar staat deze? En heeft deze met die prijs die mooie rode kleur?

    Degene wat ik kon krijgen is 1500€. Heeft nog niet gedraaid, maar is wel door een particulier gekocht.

    Kan je mij zo snel mogelijk iets laten weten, want dit lijkt mij toch een degelijke kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 11, 2010 9:19 pm

    Gewoon op google edilkamin rose en dan selecteren (internet of afbeeldingen)

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    en deze

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 11, 2010 9:24 pm

    Hier staat de prijs erbij 1527 € waarschijnlijk de italiaanse prijs !!!!

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 11, 2010 9:42 pm

    als ze die moeten leveren zal er idd nog wel een stukje bijkomen.Want in Hoeselt kost ze aanzienlijk wat meer Smile (ong 3000 euro btw incl).

    Denk niet dat we deze in Belgie voor minder dan 2000 gaan vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast wo mei 12, 2010 6:40 pm

    Misschien een reistip voor tommy voor het komende verlof
    3 weken Italie en op de terugweg een edilkamin rose meebrengen.......moet kunne confused
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast wo mei 12, 2010 6:52 pm

    waarom niet e :D.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast do mei 13, 2010 10:48 pm

    hobbymachine schreef:Als gebruiker van een inbouw kan ik als nadeel enkel de vulmethode aangeven. Inbouw heeft waarschijnlijk een slechter rendement dan een vrijstaande gezien een stuk warmte verloren gaat aan de inbouwruimte, maar ik denk dat dit verwaarloosbaar is.
    Ook opletten dat bij een onderhoudsbeurt waarschijnlijk de ganse cassette dient uitgenomen te kunnen worden gezien niet alle onderdelen anders bereikbaar zijn.

    Beste

    De vulmethode valt sterk mee ,gewoon schuifje naar voren trekken en vullen ,die zelfde
    inbouw kan ook uitgeschoven worden voor onderhoud en eventueel onderdelen te veranderen,
    alsook voor te vullen maar dan moet hij wel uitgeschakeld zijn.Dus ik zie er niet veel nadelen aan alleen moet hij rondom nog afgewerkt worden.
    Warmteverlies is idd. te verwaarlozen omdat hij zijn warmte uitblaast.

    Groeten

    M
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast vr mei 14, 2010 9:23 am

    En wat zijn zo de beginprijzen van Inbouwpelletkachels. De vriendin ziet dit veel liever en eigelijk heb ik geen voorkeur (voor mij telt het goedkoper warmen van het huis, voor haar de warmte en het uitzicht :D)

    Ik zou zelfs een trolley durven te nemen
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van atlasgust vr mei 14, 2010 2:46 pm

    Hoi Tommy
    Heb zelf een inbouw kachel staan en 100 procent tevreden daarvan.
    Je kan daar een mooie mantel rond bouwen en in eenmaal een voorraadbunker in bouwen .
    Zo moet je bv.maar eenmaal in de week bijvullen in de plaats van alle dagen met die schuif zitten te rommelen (stof en werk
    Met enkele brandvertragende platen doet men al veel,en jekan bijna alles zelf doen(dus de kosten vallen mee.
    Ik heb staan een :MCZ 8,5 kw.
    Zoje wil stuur ik wel een paar fotos naar je p. v.email adres. groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast za mei 15, 2010 9:46 am

    Marc Ix, welk type inbouw heb jij dan staan waar je aan alle onderdelen onderhoud kan doen zonder uit te bouwen ?
    En wat het vullen betreft is het zoals atlasgust schrijft : een gerommel.
    Bij ons was er geen plaats om een voorraadbunker bij te bouwen, het was een bestaande schouw met houtcassette. Moest dit niet geweest zijn had ik nooit een inbouw gekocht.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast zo mei 16, 2010 12:21 am

    hobbymachine schreef:Marc Ix, welk type inbouw heb jij dan staan waar je aan alle onderdelen onderhoud kan doen zonder uit te bouwen ?
    En wat het vullen betreft is het zoals atlasgust schrijft : een gerommel.
    Bij ons was er geen plaats om een voorraadbunker bij te bouwen, het was een bestaande schouw met houtcassette. Moest dit niet geweest zijn had ik nooit een inbouw gekocht.

    Beste ,
    Voor alle misverstanden te vermijden ,ik ben een verdeler van piazzetta en edilk maar ga deze laatste vervangen door Superior.
    Het bijvullen is een gewoonte en is eigenlijk zeer eenvoudig schuifje uit en bijvullen
    ofwel de cassette uitschuiven ( is beide mogelijk )

    Het gaat hier over een piazzetta IP model

    Groeten

    Marc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast zo mei 16, 2010 7:47 am

    Dag Tommy,

    Niet alle inbouwkachels moet je vullen door ze eerst uit te schuiven...zelf vond ik dat een groot nadeel! Ondermeer daarom mijn keuze voor een Harman accentra insert. Ook het schoonmaken van de kachel moet merkelijk minder dan bij ander kachels, zo maak ik mijn kachel 1 maal per week schoon, ook al heeft hij continu gebrand...daar is de kachel voor gemaakt. De prijs is er natuurlijk ook wel naar maar ik heb geen klagen.

    veel plezier met de zoektocht!

    Ilya
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast ma mei 17, 2010 1:55 pm

    @tommy

    Dat is de verkoopprijs van de EDILKAMIN ROSE ( zie bericht 4 ) bij [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Version acier : 2280 € HTVA et hors installation (zonder btw en plaatsing )

    Version céramique : 2470 € HTVA et hors installation
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gast di mei 18, 2010 4:14 pm

    Zéér tevreden over mijn inbouwcassette die gevuld wordt via de garage.

    Mvg,
    Fleurtje

    Gesponsorde inhoud


    Inbouwcassete of losstaande kachel. Empty Re: Inbouwcassete of losstaande kachel.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 1:30 pm