Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    4 plaatsers

      Traphall afsluiten

      Anonymous
      Gast
      Gast


      Traphall afsluiten Empty Traphall afsluiten

      Bericht van Gast di jul 13, 2010 3:07 pm

      Wij hebben vorige winter ons eerste seizoen gestookt met een pelletkachel. Wij konden heel gemakkelijk onze living, keuken, hal en badkamer verwarmen met de pelletkachel, door enkel de deuren open te laten. Nadeel was wel dat onze trap in de hal uitkomt, waardoor veel warmte naar boven ging. Dit zou ik liever vermijden. Hoe zou ik dit best doen? Het moet natuurlijk nog mooi blijven. Alle tips zijn welkom.

      Groetjes,
      Johan
      pedro
      pedro
      Admin


      Man Aantal berichten : 4752
      Leeftijd : 44
      Registration date : 18-12-08

      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van pedro di jul 13, 2010 7:51 pm

      cantodea schreef:Wij hebben vorige winter ons eerste seizoen gestookt met een pelletkachel. Wij konden heel gemakkelijk onze living, keuken, hal en badkamer verwarmen met de pelletkachel, door enkel de deuren open te laten. Nadeel was wel dat onze trap in de hal uitkomt, waardoor veel warmte naar boven ging. Dit zou ik liever vermijden. Hoe zou ik dit best doen? Het moet natuurlijk nog mooi blijven. Alle tips zijn welkom.

      Groetjes,
      Johan

      Fotoke eventueel???


      _________________
      Ecoteck Sara inbouwcassette
      MCZ Saturn
      Eva Calor Elena
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Gast di jul 13, 2010 9:28 pm

      wij hadden hetzelfde probleem. er staat nu een prefab-harmonicadeurtje in. vind je voor een schappelijke prijs in iedere doe-het-zelf, in diverse uitvoeringen en kleuren. Hier staat dat wel een beetje uit het zicht want het zijn natuurlijk geen oogstrelende dingen.
      Je kan ook een harmonicadeur op maat laten maken, die zijn beter en steviger maar ook hier bij is, voilgens mij, het zicht minder.

      Bij vrienden hebben ze een houten deur laten maken die de trapopening afsluit. idem als een binnendeur maar dan op de derde of vierde trede.

      Je hebt ook zwre gordijnen in de handel die gemaakt zijn op warmte binnen tehouden. Misschien hier meer mogelijkheden om iets moois te vinden ...

      good luck.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Gast za jul 17, 2010 5:13 pm

      Wij hebben hetzelfde probleem. Onze trap is een open trap in de keuken. Afsluiten gaat niet.
      Wat we moeten doen is een hindernis maken aan het plafond. De warme lucht vliegt langs het plafond naar boven, dus als je die aan je plafond wat kunt tegenhouden zal dat al veel schelen. (20 a 30cm)
      Hopelijk is mijnen uitleg een beetje begrijpbaar
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Gast ma jul 19, 2010 7:38 am

      cantodea schreef:Wij hebben vorige winter ons eerste seizoen gestookt met een pelletkachel. Wij konden heel gemakkelijk onze living, keuken, hal en badkamer verwarmen met de pelletkachel, door enkel de deuren open te laten. Nadeel was wel dat onze trap in de hal uitkomt, waardoor veel warmte naar boven ging. Dit zou ik liever vermijden. Hoe zou ik dit best doen? Het moet natuurlijk nog mooi blijven. Alle tips zijn welkom.

      Groetjes,
      Johan

      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Uthrex ma jul 19, 2010 9:22 am

      Cantodea, tis duidelijk hé. Er zal niks anders opzitten dan bovenaan een valluik te monteren. Zoals in de 'goeie ouwe' tijd. Een 'val' met een contergewicht om ze makkelijk open en dicht te doen. Wink

      Uthrex
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Gast ma jul 19, 2010 1:55 pm

      Uthrex schreef:Cantodea, tis duidelijk hé. Er zal niks anders opzitten dan bovenaan een valluik te monteren. Zoals in de 'goeie ouwe' tijd. Een 'val' met een contergewicht om ze makkelijk open en dicht te doen. Wink

      Uthrex

      Dat is helemaal geen optie, ik zou direct buiten vliegen denk ik.
      Enfin, ik denk het op te lossen met een zwaar gordijn die ik zal laten maken op maat en in een kleur die niet vecht met de rest. Ik heb het vorige winter effen geprobeerd met een laken en dit werkte toch al zeer goed. Met een op maat gemaakt overgordijn moet dit nog beter lukken denk ik zo?

      Cantodea
      avatar
      nele
      Pellet
      Pellet


      Vrouw Aantal berichten : 53
      Registration date : 15-03-09

      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van nele ma jul 19, 2010 10:16 pm

      Onze trap komt uit in de living. Om te vermijden dat alle warmte van de living met open keuken naar boven gaat hebben wij rond het trapgat boven een glazen wand met glazen deur geplaatst die volledig afsluit. (van grond tot tegen plafond). Op die manier verliezen wij geen warmte.

      Nele
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Gast di jul 20, 2010 11:20 pm

      nele schreef:Onze trap komt uit in de living. Om te vermijden dat alle warmte van de living met open keuken naar boven gaat hebben wij rond het trapgat boven een glazen wand met glazen deur geplaatst die volledig afsluit. (van grond tot tegen plafond). Op die manier verliezen wij geen warmte.

      Nele

      Nele, kun je er hier een foto van plaatsen?

      Cantodea
      steven
      steven
      Moderator


      Man Aantal berichten : 5473
      Leeftijd : 48
      Registration date : 29-10-08

      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van steven di jul 20, 2010 11:31 pm

      ik zal de foto wel verkleinen als die een beetje groot uivalt ... (héhéhéhé)


      _________________
      Edilkamin Pellbox SCF
      avatar
      nele
      Pellet
      Pellet


      Vrouw Aantal berichten : 53
      Registration date : 15-03-09

      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van nele wo jul 21, 2010 3:02 pm

      Hallo,

      Hierbij de foto's ('k vrees alleen dat ze een beetje groot uitgevallen zijn

      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

      Groetjes

      Nele
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Gast wo jul 21, 2010 5:28 pm

      In feite is het nu ook zo bij ons Nele, maar dan zonder spiegelglas, wel hout. Wat ik bedoel is om beneden aan de trap iets te doen, zodat de warmte het trapgat niet meer in kan. Zoals ik al eerder zei, zal het een zwaar gordijn worden die het trapgat afsluit in de winter.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Gast ma jul 26, 2010 3:19 pm

      Wij hebben het thuis ook onderaan afgesloten met een zwaar gordijn.
      Dit scheelt behoorlijk! Het is veruit de simpelste en goedkoopste oplossing. Ik moet wel zeggen dat het er op de foto bij Nele heel chique uitziet!

      Gesponsorde inhoud


      Traphall afsluiten Empty Re: Traphall afsluiten

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu za mei 04, 2024 8:24 pm