Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Edil Kamin Marea "Dood"

    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Spike318 ma sep 06, 2010 9:45 am

    Sinds deze morgen vertoont mijn pellet kachel geen teken van leven meer, ff naar de verkoper gebeld om dit te melden, hij zij me even naar de zekering te kijken aan de stekker, maar helaas deze zekering was nog in takt, dan maar even terug gebeld en nu wachten tot er eens iemand langs komt !?
    Weet iemand hier nog andere trukken die ik kan proberen, of toch maar even geduld uitoefenen ?
    Hopelijk duur het niet te lang want 's avond begint het al wat af te koelen, en hopelijk is dit euvel snel verholpen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van erwin ma sep 06, 2010 11:45 am

    stroom op stopkontakt?
    stekker van platte displaykabel los op moederbord?
    op moederbord zit nog ergens een zekering denk ik?

    als er een zekering door is niet zomaar nieuwe erin, eerst oorzaak opzoeken..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 9:31 pm

    hoi spike
    blykbaar zitten wy met het zelfde probleem
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Spike318 di sep 07, 2010 10:13 am

    Kachel heeft nog gebold, en is gewoon uitgezet geweest en 's morgens was de display dood,
    Ik heb ondertussen de kabels van de display gecontroleerd en die zitten nog goed vast, ik heb ook de stekkers (waar dat ik aan kan) op het moederbord ook gecontroleerd, blijkt ook io te zijn.
    Waar zit eventueel die zekering op het moederbord en kan ik daar gemakkelijk aan ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 10:22 am

    wy hebben donderdags ook gewoon de kachel uitgezet en vrydags piepte hy 2 maal zonder dat hy aanstond en toen wast ook gedaan ook alles nagezien waar dat we aankonden en ook alles ok dus we weten ook niets meer waar we aankunnen ga er verder ook niks aandoen want hy is nog maar 8 maanden oud en hoop dat dit allemaal onder de garantie valt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 12:56 pm

    De eerste 2 jaar zijn de onderdelen steeds in garantie. Dit is een febrieksgarantie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 12:58 pm

    Spike318 schreef:Kachel heeft nog gebold, en is gewoon uitgezet geweest en 's morgens was de display dood,
    Ik heb ondertussen de kabels van de display gecontroleerd en die zitten nog goed vast, ik heb ook de stekkers (waar dat ik aan kan) op het moederbord ook gecontroleerd, blijkt ook io te zijn.
    Waar zit eventueel die zekering op het moederbord en kan ik daar gemakkelijk aan ?

    Die kan je vinden op de printplaat zelf, het is dezelfde glaszekering als degene die achteraan op de kachel ingeplugd zit.
    Het gaat hooogstwaarschijnlijk de bedrading van het display zijn die gesneuveld is met de klep open en dicht te doen, ergens geklemd of zo.

    Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 2:44 pm

    kunnen we daar zelf naar kyken of moeten we er beter afblyven,?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 3:13 pm

    Je kan daar in principe niets mee mis doen, je moet enkel de kabel hebben om in te pluggen op het moederbord en op de display unit. Dat dien ik ook te doen als ik een herstelling doe dus, kortsluiting is het ergste, dat zie je wel aan de zekeringen, als het die niet zijn is er iets met de bedrading en dat is 9/10 de bedrading van het display.

    Groeten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 4:19 pm

    BEDANKT VOOR DE UITLEG MAAR GA ER TOCH MAAR AFBLYVEN.
    HOOP DAT IK NIET TE LANG MOET WACHTEN VOOR DAT ER IEMAND LANGSTKOMT ,MAAR IN DE WINKEL HEBBEN ZE GEZEGT DAT DAT ZEKER 2a3 WEKEN KAN DUREN
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 5:04 pm

    AERTS schreef:BEDANKT VOOR DE UITLEG MAAR GA ER TOCH MAAR AFBLYVEN.
    HOOP DAT IK NIET TE LANG MOET WACHTEN VOOR DAT ER IEMAND LANGSTKOMT ,MAAR IN DE WINKEL HEBBEN ZE GEZEGT DAT DAT ZEKER 2a3 WEKEN KAN DUREN

    Van waar komt je toestel?
    Je kan me ook via PM een mail doen.

    groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 6:13 pm

    WE HEBBEN HET TOESTEL IN WEELDE BY BAX VLOEMANS GEKOCHT; hebben zelfs nog niet is komen kyken via telefoon
    wy zelf wonen in beerse mvg
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Annejanne wo sep 08, 2010 8:06 am

    Dat is wat men noemt: "slechte service"!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Spike318 wo sep 08, 2010 8:16 am

    Display en kabels hiervan gecontroleerd en deze blijken allemaal in takt te zijn, ik ga nu toch wachten Edilkamin, omdat de kachel onder garantie is.
    Verkoper zou alles doorgeven en dan hopen dat ze snel langs komen, want 's avonds kunnen we de kachel stilaan beginnen te gebruiken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 8:27 am

    Annejanne schreef:Dat is wat men noemt: "slechte service"!

    Annejanne,
    Ik denk dat het wat voorbarig is om dit "slechte service" te noemen. Het probleem situeert zich bij mr Aerts sinds 4 dagen waar ook het weekeinde nog tussen valt. Service is 1 ding, alles laten vallen en voor iemand moeten springen een ander. Dit is toch wel wat overdreven. Techniekers hebben uiteraard ook een planning en kunnen niet onmiddelijk komen.

    Vandebosch
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Annejanne wo sep 08, 2010 8:41 am

    Aerts schreef in bericht nr. 10 dat de winkel zei dat het 2 à 3 weken kon duren! Sorry, dit vind ik niet kunnen. Springen moet niet en planning moet wel, maar een klant helpen hoort er ook wel bij. Zelf heb ik ook reeds hulp moeten inroepen maar heb maximum 24 uren moeten wachten! Dit noem ik dus goede service!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 9:21 am

    Der kan toch ook een andere Edil Kamin monteur naar mr.Aerts gaan en de rekening doorsturen naar de fabriek? Ze spreken hier toch over "fabrieksgarantie" Dan zitten ze tenminste niet in de koud s'avonds, en dat zou nogal service zijn in naam voor de fabriek.
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Spike318 wo sep 08, 2010 1:01 pm

    Tja ik hoop dat ik ook niet te lang in de kou blijf staan, normaal geven ze voorkeur aan de mensen die hun kachel volledig niet meer bolt, ipv mensen die andere problemen hebben .!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 7:04 pm

    Beste,

    Ineens 3 berichten om op te antwoorden.:

    Annejanne, Na 24u al alles opgelost is fantastisch goed, maar dan ga ik ervan uit dat die installateur maar enkele kachels heeft staan en geen opmetingen moet doen of geen werk heeft, anders is dit gewoon onmogelijk... Dat lijkt me toch logisch. Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf wat de aard van het probleem is, is dit een kleine storing is dat simpel op te lossen, er zijn uiteraard ook moeilijkere problemen waar meer tijd voor nodig is.

    Nico, Ik ben het 100% met je eens maar dat is nu juist het probleem. Wij krijgen die uren uiteraard niet terug betaald, moeten de onderdelen allemaal zelf voorschieten en krijgen pas iets teug betaald wanneer we de overige stukken retour zenden in de vorm van een credit nota. Indien we onze onderdelen al zouden krijgen zou ik dat inderdaad allemaal zelf doen maar op deze manier vind ik dat de technische dienst van de importeur dit moet doen.

    Spike, Inderdaad juist, klanten die een kachel hebben die volledig niet meer functioneert krijgt uiteraard voorang op een klant die enkel geluidshinder heeft. Niet meer dan normaal naar mijn mening.

    Groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 8:44 pm

    vandebosch schreef:Beste,

    Ineens 3 berichten om op te antwoorden.:

    Annejanne, Na 24u al alles opgelost is fantastisch goed, maar dan ga ik ervan uit dat die installateur maar enkele kachels heeft staan en geen opmetingen moet doen of geen werk heeft, anders is dit gewoon onmogelijk... Dat lijkt me toch logisch. Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf wat de aard van het probleem is, is dit een kleine storing is dat simpel op te lossen, er zijn uiteraard ook moeilijkere problemen waar meer tijd voor nodig is.

    Nico, Ik ben het 100% met je eens maar dat is nu juist het probleem. Wij krijgen die uren uiteraard niet terug betaald, moeten de onderdelen allemaal zelf voorschieten en krijgen pas iets teug betaald wanneer we de overige stukken retour zenden in de vorm van een credit nota. Indien we onze onderdelen al zouden krijgen zou ik dat inderdaad allemaal zelf doen maar op deze manier vind ik dat de technische dienst van de importeur dit moet doen.

    Spike, Inderdaad juist, klanten die een kachel hebben die volledig niet meer functioneert krijgt uiteraard voorang op een klant die enkel geluidshinder heeft. Niet meer dan normaal naar mijn mening.

    Groeten,

    Vandebosch

    vandebosch
    punt 1 24 uur service vind ik maar normaal of moeten de mensen in de koude zitten ???

    punt 2 kachels verkopen en de importeur de problemen laten oplossen vind ik wel zeer gemakkelijk zo ,moest iedere zelfstandige zo werken dan is dit naar mijn mening slechte service
    als je iets verkoopt ,vind ik het maar normaal dat je zelf ook een service geeft, en ik heb het nu niet enkel over pelletkachels, maar gelijk welk produkt

    punt 3 ben ik mee eens

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 9:54 pm

    we kunnen allemaal grommen en boos zyn ; maar we zullen toch moeten wachten tot dat er iemand komt kyken dus we doen al maar een truike byaan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 11:48 pm

    jl schreef:
    vandebosch schreef:Beste,

    Ineens 3 berichten om op te antwoorden.:

    Annejanne, Na 24u al alles opgelost is fantastisch goed, maar dan ga ik ervan uit dat die installateur maar enkele kachels heeft staan en geen opmetingen moet doen of geen werk heeft, anders is dit gewoon onmogelijk... Dat lijkt me toch logisch. Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf wat de aard van het probleem is, is dit een kleine storing is dat simpel op te lossen, er zijn uiteraard ook moeilijkere problemen waar meer tijd voor nodig is.

    Nico, Ik ben het 100% met je eens maar dat is nu juist het probleem. Wij krijgen die uren uiteraard niet terug betaald, moeten de onderdelen allemaal zelf voorschieten en krijgen pas iets teug betaald wanneer we de overige stukken retour zenden in de vorm van een credit nota. Indien we onze onderdelen al zouden krijgen zou ik dat inderdaad allemaal zelf doen maar op deze manier vind ik dat de technische dienst van de importeur dit moet doen.

    Spike, Inderdaad juist, klanten die een kachel hebben die volledig niet meer functioneert krijgt uiteraard voorang op een klant die enkel geluidshinder heeft. Niet meer dan normaal naar mijn mening.

    Groeten,

    Vandebosch

    vandebosch
    punt 1 24 uur service vind ik maar normaal of moeten de mensen in de koude zitten ???

    punt 2 kachels verkopen en de importeur de problemen laten oplossen vind ik wel zeer gemakkelijk zo ,moest iedere zelfstandige zo werken dan is dit naar mijn mening slechte service
    als je iets verkoopt ,vind ik het maar normaal dat je zelf ook een service geeft, en ik heb het nu niet enkel over pelletkachels, maar gelijk welk produkt

    punt 3 ben ik mee eens


    Annejanne, 24 u service vind ik enkel normaal wanneer een klant enkel en alleen een pelletkachel als verwarming heeft, wanneer er ook nog een Cv systeem aanwezig is vindt ik het niet noodzakelijk dadelijk alles te laten vallen aangezien die klant wel 1 dag met de Cv kan warmen. Je moet maar eens proberen je auto binnen te brengen in de garage zonder afspraak en te zeggen dat je je auto onmiddelijk gemaakt wil hebben. zelfs dat gaat niet. En een auto is vandaag de dag toch onmisbaar voor velen. Je kan dan wel een vervangauto bekomen en het is net dat wat ik hier wil gaan doen. Als er problemen zijn met een kachel wil ik enkele vervangmodellen hier aanwezig hebben zodat klanten dadelijk verder kunnen, ik ben zelfs erover aan het denken pelletkachels te verhuren. Enig realisme vind ik toch noodzakelijk. Dit heeft niets te maken met gegrom of met het feit dat ik er geen begrip voor heb dat iedereen zijn problemen zo snel mogelijk opgelost wil hebben maar eerder met het feit dat sommige zaken nu eenmaal zijn wat ze zijn. Als ik problemen heb met eender wat moet ik ook wachten, niet fijn maar wel realiteit. Service verlenen op een kachel is naar mijn mening de kachel onderhouden, ze nakijken of bespreken met de klant wat de oorzaak kan zijn, de onderdelen van de kachel komen van de fabrikant/importeur, indien ik 4x moet op en af gaan om andere onderdelen te bestellen of af te halen vind ik het een beter systeem de technische dienst van de fabrikant/importeur langs te sturen om het probleem op te lossen aangezien zij alle onderdelen steeds bij hebben in hun voertuig.

    Groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 5:19 am

    "24 u service vind ik enkel normaal wanneer een klant enkel en alleen een pelletkachel als verwarming heeft, wanneer er ook nog een Cv systeem aanwezig is vindt ik het niet noodzakelijk dadelijk alles te laten vallen "

    zolang het maar bij 1 dag blijft, maar de meeste kopen een pelletkachel om te besparen, waar blijft de besparing als iedereen dit denkt? en zo word de aankoop van een pelletkachel duurder want dan ben je en het geld van de kachel en het gasverbruik kwijt, en zeker van 2 a 3 weken wachttijd, en wie zegt dat ze gemaakt is na deze wachttijd?
    en inderdaad als je 2 auto's hebt waarom zou de garage je dan helpen als er 1 stuk is, je kan toch weg met de andere, das nu een hele simpele gedachte maar zo werkt het nu eenmaal niet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 8:01 am

    Nico schreef: "24 u service vind ik enkel normaal wanneer een klant enkel en alleen een pelletkachel als verwarming heeft, wanneer er ook nog een Cv systeem aanwezig is vindt ik het niet noodzakelijk dadelijk alles te laten vallen "

    zolang het maar bij 1 dag blijft, maar de meeste kopen een pelletkachel om te besparen, waar blijft de besparing als iedereen dit denkt? en zo word de aankoop van een pelletkachel duurder want dan ben je en het geld van de kachel en het gasverbruik kwijt, en zeker van 2 a 3 weken wachttijd, en wie zegt dat ze gemaakt is na deze wachttijd?
    en inderdaad als je 2 auto's hebt waarom zou de garage je dan helpen als er 1 stuk is, je kan toch weg met de andere, das nu een hele simpele gedachte maar zo werkt het nu eenmaal niet.

    Beste,

    de besparing van 1 dag zal toch niet zo een enorm verschil maken veronderstel ik, ik kan misschien mis zijn. Ik ben het met je eens dat een herstelling geen 3weken op zich moet laten wachten, maar er zijn nu eenmaal andere dingen die ook gedaan moeten worden. Ik begin hier iedere dag om 7u en ga plaatsen tot 17/18.00u, ik kom terug en eet iets en kan dan terug beginnen met bestellingen te doen, opmetingen, herstellingen, onderhoud,... Als je maar enkele kachels hebt staan kan het haalbaar zijn dit snel op te lossen. Als we spreken over een 300 stuks per jaar en 5 jaar dat de markt van de pelletkachels "loopt" in Belgîe kom je uit op een 1500 stuks die allemaal onderhouden en hersteld dienen te worden. Spijtig genoeg natuurlijk niet allemaal verspreid over het jaar maar over de 4 koude maanden die we in ons landje hebben. Ik werk er iedere dag mee, het is onmogelijk dat allemaal op zo een korte termijn te doen. Wij voorzien hier iedere 2 weken een vrijdag om onderhoud en herstellingen bij klanten te doen. 80% van de installateurs van pelletkachels werkt zonder personeel, hoe is het dan mogelijk om binnen 24 u een probleem op te lossen?
    Want de hoeveelheid kachels die staan zullen bij iedere installateur toenemen en dus ook hierbij de technische interventies en onderhouden.
    Begrijp me niet verkeerd, ik zou niet liever hebben dat er nooit niks mis is met eender welke kachel van welk merk dan ook, maar als gewerkt wordt met technieken weet je dat zoiets kan gebeuren. Verder vind ik het ook spijtig dat ik moet merken dat verschillende installateurs er alles aan doen de klanten die klacten hebben via dit forum eerst te helpen om maar geen negatieve reclame te krijgen, dit vind ik persoonlijk verkeerd. Wie eerst komt, wordt eerst geholpen. Zo hoort het, en indien er snel oplossingen gezocht worden hoor je meestal van niets, enkel negatieve dingen worden vermeld en positieve zaken worden steeds als normaal beschouwd. Maar dat zal wel liggen aan de hedendaagse tendens.

    groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 8:11 am

    beste wat betreft van positief en negatief commentaar daar heb je gelyk in, zou willen dat ik positief nieuws heb ga straks toch nog is naar de winkel bellen of ze al iets gehoord hebben

    Gesponsorde inhoud


    Edil Kamin Marea "Dood" Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:10 pm