Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    rookhinder?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    rookhinder? Empty rookhinder?

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 7:16 pm

    Hallo,

    Wat moet ik me voorstellen bij de rook die uit de schouw komt van een pelletkachel?
    Ik zou niet willen dat men buren hier last van gaan hebben.

    Groetjes
    Kristel
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Philip wo okt 06, 2010 7:29 pm

    hier bij mij zie je enkel tijdens de opstart lichte rookontwikkeling
    verder zie je er niets meer van
    en je ruikt het zelfs niet bij me buren omdat er echt weinig pellets verbrand worden in je korfje


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van petrah wo okt 06, 2010 7:36 pm

    onze kachelpijp komt uit het dak van een aanbouw , pijp komt niet bij de nok van ons huis , soms vind ik dat de kachel echt stank veroorzaken , dat is meestal met mistig weer , ben al blij dat de achterslaapkamer van de buren niet gebruikt wordt , maar ik weet ook niet of die pijp zeg maar 3 meter hoog mag zijn ,
    ik moet wel zeggen dat ik het me blijkbaar meer aantrek dan de buren ,want die wisten niet eens dat wij een kachel hadden , ze stonden laatst buiten toen onze pellets geleverd werden , zodoende weten ze nu dat wij die stoken , en dit wordt onze vierde winter,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 8:57 pm

    oke dankje, dit stelt me gerust, hier bij mij is het ook via de muur van de uitbouw en dan stuk boven plat dak
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 11:13 pm

    Alleen bij het opstarten komt er een beetje witte rook uit de schoorsteen, als ze kachel eens brand zie je niets meer, en ruiken doe je het hier ook niet. Ik ben er zeer tevreden mee, zo hebben de buren geen hinder dat je pellets stookt. Een aanrader wat mij betreft
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Gast do okt 07, 2010 10:32 am

    Wij hebben een saey Neema met dubbelwndige inox-schouw van 3m en ook, zoals bij elke goed afgeregelde pelletkachel, enkel bij het opstarten wat rook met de reuk van een "natuurlijk houtbrandje"...
    Als de rook bij de buren als storend wordt ervaren kan je wel de schouw verhogen, mits je rekening gaat houden met de diameter van de gebruikte buizen.
    Je kunt hierover een hele uitleg vinden op het forum... Maar als je al 4 jaar stookt zonder dat de buren weten dat je een kachel hebt zal je wel geen problemen hebben denk ik...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Gast do okt 07, 2010 12:43 pm

    Ik ruik soms de rook van de kachel tot bij mij in de gang, van paar huizen verder, dus zo erg zal het met de pelletkachel wel niet zijn zeker Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Gast do okt 07, 2010 1:49 pm

    Een paar huizen verder ........zal dan wel van HOUTkachel zijn!!

    Ik heb mijn eigen schouw (6m hoog in schouwpotten van 20/20) nog nooit zien roken!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Gast do okt 07, 2010 4:38 pm

    Er is bij het starten altijd een weinig rook, kijk bij de start maar door het deurvenster naar de brandkamer en die komt dus logischerwijs uit de schouw, maar wees gerust, heeeeeeeel miniem. Inderdaad die stank uit de buurt komt dus zeker van een hout-, kolen of in het ergste geval allesbrander uit de buurt...
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Gast do okt 07, 2010 5:08 pm

    Inderdaad ze hebben daar geen pelletkachel maar houtkachel denk ik.

    Gesponsorde inhoud


    rookhinder? Empty Re: rookhinder?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 9:21 pm