Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    schouwvraag

    Anonymous
    Gast
    Gast


    schouwvraag Empty schouwvraag

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 8:02 am

    Hallo, ik zou graag in de toekomst een pelletkachel laten installere maar zit met een vraag. Ik woon op een appartemet op de tweede verdieping. Er is een schouw aanwezig maar hier wordt gebruik van gemaakt door de 2 bewoners onder mij die gaskachels hebben. De bewoner boven mij gebruikt deze ook niet. Mijn idee was om er een apparte schouw bij in te trekken voor mij dan. Kan dit of niet?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schouwvraag Empty Re: schouwvraag

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 8:35 am

    brynep schreef:Hallo, ik zou graag in de toekomst een pelletkachel laten installere maar zit met een vraag. Ik woon op een appartemet op de tweede verdieping. Er is een schouw aanwezig maar hier wordt gebruik van gemaakt door de 2 bewoners onder mij die gaskachels hebben. De bewoner boven mij gebruikt deze ook niet. Mijn idee was om er een apparte schouw bij in te trekken voor mij dan. Kan dit of niet?

    Beste,

    Dat hangt er vanaf of er 2 flexibels getrokken zijn voor de 2 andere gashaarden in die bestaande schouw. Als er dan nog plaats over is bestaat die mogelijkheid eventueel wel. Het is echter zo dat ieder toestel zijn eigen schouw hoort te hebben, dus gewoon aankoppelen op de schoorsteen is niet toegestaan.

    Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schouwvraag Empty Re: schouwvraag

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 9:31 am

    Er zijn geen flexibels aangesloten op de schouw. De andere 2 zijn los op de schouw aangesloten. Dat ik een flexibel of iets dergelijks moet steken weet ik. Maar is dit wel goed voor de schouw? Of moeten mijn onderburen ook een flexibel steken? Of kan ik gewoon een flexibel steken zonder dat de buren dat moeten doen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schouwvraag Empty Re: schouwvraag

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 11:16 am

    hoi
    ben je eigenaar ?
    zo ja even kijken op de plannen
    voor zo ver ik weet moet ieder apartement voorzien zijn van zijn eigen schouw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schouwvraag Empty Re: schouwvraag

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 1:11 pm

    Beste,

    Het is inderdaad zo dat ieder toestel zijn eigen schouw hoort te hebben, echter is het wel zo dat in een appartementsgebouw met verschillende ketels uitzonderlijk wel een gebruik gemaakt wordt van een Shunt schoorsteen, hierop zitten dan verschillende gasbranders(uiteraard gesloten systeem) op aangesloten. Op zulke schouw mag je zoiezo geen andere brandstof aansluiten anders krijgen de buren gegarandeerd last. Normaal ga ik er echter toch van uit dat ieder appartement een apparte schouw voorzien heeft die meestal in een gezamelijke schouwkoker zijn geplaatst. Telkens dus een aparte buis, hierlangs kan je dan uiteraard ook een flexibel of een vaste buis steken door deze koker, maar dan dienen de plannen van de bouw uiteraard bekeken te worden.

    Groeten

    Gesponsorde inhoud


    schouwvraag Empty Re: schouwvraag

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 10:33 am