Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Hallo allemaal,

    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Hallo allemaal,  Empty Hallo allemaal,

    Bericht van turkoois vr nov 05, 2010 12:35 am

    Ik ben op dit schitterend forum terecht gekomen door te googelen op "pelletkachel". Ik wou eigenlijk een houtkachel kopen, totdat ik op de pelletkachel stuitte. Ik ben toen gaan zoeken naar een betaalbare pelletkachel. Ik kwam toen uit bij Adler, Kalor en Artel. Ik ben bij Adler in Aubel bij Jean Hupperets gaan kijken. Ik heb daar een hele goede uitleg gekregen en was helemaal om, om een pelletkachel te gaan kopen. Mijn echtgenote vond de Adler toch niet mooi en ik ben thuis nog verder gaan zoeken en toen uitgekomen bij het nieuwe model van Artel De Evo LS6 idea 8.5 Kw. (4,97-7,12 Kw. (dubbel glas) Wij vonden dit model erg mooi en hebben hem toen besteld bij RRtrading in Norg Drenthe. Ik heb de kachel vorige week besteld en afgelopen dinsdag is hij afgeleverd. Ik heb de kachel zelf geïnstalleerd. Johan Rispens (De leverancier) heeft de kachel op mijn verzoek al een aantal uren laten branden en afgesteld op de premium pellets. Ik heb de kachel sinds woensdag aan het branden en ben zeer tevreden. De te verwarmen ruimte heeft een oppervlakte van 48 m2. Ik heb een zeer goed geïsoleerde woning en daarom heb ik met deze kachel ruim voldoende capaciteit. Gisteravond werd het nog veel te warm en heb ik de kachel na 1 uur weer uitgezet. vanavond heb ik de leverancier gebeld en via de telefoon heeft hij mij de goede parameters gegeven om de thermostaat aan te passen en nu gaat de kachel bij een verschil van 2 graden (zelf in te stellen van 1 tot 15 graden verschil)automatisch op de ecostand en omgekeerd ook weer van de ecostand naar "branden". Ik heb via GPP een pallet met 70 zakken premiumpellets laten komen. Ik ben benieuwd hoe lang ik hier mee voor uit kan. Tevens ben ik benieuwd hoeveel ik op mijn gasrekening ga besparen. De CV gebruik ik nu alleen om 's morgens de badkamer te verwarmen, daarna gaat de Artel aan.


    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Hallo allemaal,  Empty Re: Hallo allemaal,

    Bericht van jeanhup vr nov 05, 2010 3:25 pm

    Hoi Chris,

    Veel succes met je pelletkachel!

    groet,

    Jean

      Het is nu vr mei 17, 2024 1:42 pm