Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Robert

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
steven
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
pedro
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
krusty
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
Fleur
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
ss
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
jeanhup
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
Philip
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
Annejanne
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 
Maryline
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_lcapMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_voting_barMcz Musa Hydro - rookgasafvoer I_vote_rcap 

 

 Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptydi nov 09, 2010 8:44 pm

Hallo,

Wij willen een Musa Hydro aanschaffen, maar heb een vraag... Moet de rookgas afvoer eerst 2 meter omhoog en dan naar buiten, of kan deze direct vanuit de kachel naar buiten en dan 2 meter omhoog. En wat zijn de voor en nadelen?

Gr.
Remco
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptydi nov 09, 2010 10:29 pm

binnen omhoog: goedkopere buis (enkelwandig), extra warmteafgifte van de buis binnen, rookgas weggeblazen van de gevel

buiten omhoog: duurdere dubbelwandige buis, rookgas omhoog tegen de gevel,

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptydi nov 09, 2010 10:36 pm

frue66 schreef:
Hallo,

Wij willen een Musa Hydro aanschaffen, maar heb een vraag... Moet de rookgas afvoer eerst 2 meter omhoog en dan naar buiten, of kan deze direct vanuit de kachel naar buiten en dan 2 meter omhoog. En wat zijn de voor en nadelen?

Gr.
Remco


frue66
over dit onderwerp zijn hier reeds menig topic over vol geschreven

maar hier nogmaals mijn PERSOONLIJKE mening (als doe het zelver)
ik ben voorstander van afvoer binnenshuis (als het mogelijk is zo recht mogelijk omhoog en boven nok van het dak)
voordelen **geen condensatiegevaren,makkelijk kuisen,zo rechtmogelijk heeft geen weerstand en optimale schouwtrek,warmte die de buis afgeeft kan je binnenhuis benutten,geen gevelbevuiling,is de goedkoopste uitvoering met enkelvoudige vaste buis of dubbelwandige flexible,enz...

moest ik moeten kiezen voor een gevelaansluiting zou ik de buis binnenshuis zo hoog mogelijk monteren en vervolgens onder 45 graden naar buiten

dit alles is echter een persoonlijke mening



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptydo nov 11, 2010 12:18 am

Beste Fleur,

Boven de nok van het dak zou voor mij erg kostbaar worden... nokhoogte is bijna 11 meter.

Gr.
Remco
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptydo nov 11, 2010 6:36 am

frue66 schreef:
Beste Fleur,

Boven de nok van het dak zou voor mij erg kostbaar worden... nokhoogte is bijna 11 meter.

Gr.
Remco



remco
als de afvoerbuis binnenshuis kan geplaatst worden zou dit nog goed meevallen ,wel een buis met een grotere diameter nemen op deze hoogte.
voordeel is een optimale schouwtrek in alle omstandigheden.
hoewel ik een zijgevel-aansluiting niet helemaal afkeur (ik ben wel tegen horizontale buis-montage)
hou ons op de hoogte van je beslissing



gr fleur


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptyzo nov 28, 2010 7:58 pm

fleur schreef:
frue66 schreef:
Beste Fleur,

Boven de nok van het dak zou voor mij erg kostbaar worden... nokhoogte is bijna 11 meter.

Gr.
Remco



remco
als de afvoerbuis binnenshuis kan geplaatst worden zou dit nog goed meevallen ,wel een buis met een grotere diameter nemen op deze hoogte.
voordeel is een optimale schouwtrek in alle omstandigheden.
hoewel ik een zijgevel-aansluiting niet helemaal afkeur (ik ben wel tegen horizontale buis-montage)
hou ons op de hoogte van je beslissing




gr fleur

Hoi Fleur,

Gekozen voor binnen ruim 2 meter omhoog en dan naar buiten.

Gr.
Remco
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptyma jan 02, 2012 2:30 pm

Ik weet dat er veel over gesproken is maar ik kan nergens vinden waarom boven de nok uitkomen beter zou zijn dan een gevel doorvoer. De leverancier van de kachel zegt dat je altijd boven de nok moet uitkomen voor het optimale branden van de kachel en om condensatie tegen te gaan, maar is dat zo? Een pelletkachel heeft toch niet voor niets een rookgasventilator?

Gr.
Remco


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptyma jan 02, 2012 2:46 pm

Remco,

ik neem aan dat in je handleiding een pagina gewijd is aan de rookgasafvoer, meestal met tekening. Daar staan de ideale en minder ideale omstandigheden beschreven.

Anders even kijken op de site van Fero en de NL handleiding van de Musa downloaden, staat alles duidelijk vermeld.

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptyma jan 02, 2012 2:53 pm

@dicktwist

Sorry voor de verwarring maar ik heb inmiddels een Clam Niagara 25,4kw (Hydro) maar ik vroeg mij in het algemeen af hoe het nu zit met een gevel doorvoer iov nok doorvoer?

Gr.
Remco
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Emptyma jan 02, 2012 3:05 pm

Remco,

Citaat :
ik heb inmiddels een Clam Niagara 25,4kw

dat had ik al begrepen. Ik verwees naar de handleiding van de Musa omdat daarin e.e.a. duidelijk staat beschreven.

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer   Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mcz Musa Hydro - rookgasafvoer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Problemen MCZ Musa Hydro
» MCZ Musa Hydro
» onderdelen MCZ

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: