Ik vind wel richtlijnen terug maar ik had graag een juiste berekening.
De ruimte (leefruimte+open keuken) is 60m2/162m³
Woning is een LEW HSB woning, K25.
mvg,
Dirk
Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
erwin123 schreef:volgens mij ben je beter af met een petrolvuurke in laagstand, veel makkelijker moduleerbaar
Dirker schreef:Die oyster lijkt mij meer voor een passiefhuis waar men een luchtdichtheid lager dan < 0,6 nastreeft.
Ik dacht toch ook dat de meeste kachels al volledig gesloten waren, dus voor de balansventilatie zou dit geen problemen mogen geven.
Wij gaan de luchtaanvoer zoizo van buiten halen, en de aanvoer/afvoer mooi luchtdicht afwerken.
@ fleur
Als je kiest voor elektrische verwarming wordt je afgestraft bij de epb berekening, je krijgt hiervoor een boete! zonnepanelen of niet.
Dan heb je nog geen warm water, dan moet je ook voor een zonneboiler, naverwarming enzovoort zorgen.
Wij hebben dit ook eerst overwogen, je haalt het er gewoon niet uit binnen de 10jaar.
jeanhup schreef:Als ik de website van MCZ raadpleeg lijkt het er eerder op dat die Oyster techniek gewoon het halen van buitenlucht via een pijpje is, gecombineerd met een hermetisch gesealde brander- en rookgasruimtes? Link: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Dat lijkt me bij meer merken al standaard het geval (zoals bij onze Adlers maar ook bij Artel en Kalor).
Voor een werkelijk gesloten systeem zou bijvoorbeeld ook de pellettoevoer hermetisch afgesloten moeten zijn. Is dat bij de Oyster techniek ook het geval?
groet,
Jean
Dirker schreef:Die oyster lijkt mij meer voor een passiefhuis waar men een luchtdichtheid lager dan < 0,6 nastreeft.
Ik dacht toch ook dat de meeste kachels al volledig gesloten waren, dus voor de balansventilatie zou dit geen problemen mogen geven.
Wij gaan de luchtaanvoer zoizo van buiten halen, en de aanvoer/afvoer mooi luchtdicht afwerken.
@ fleur
Als je kiest voor elektrische verwarming wordt je afgestraft bij de epb berekening, je krijgt hiervoor een boete! zonnepanelen of niet.
Dan heb je nog geen warm water, dan moet je ook voor een zonneboiler, naverwarming enzovoort zorgen.
Wij hebben dit ook eerst overwogen, je haalt het er gewoon niet uit binnen de 10jaar.