Wie van jullie heeft deze aangesloten en van waar trek je de lucht? van buiten of van een andere kamer?
En wat zou het verschil uitmaken?
Er zijn in totaal 51 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 51 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
vdv_michel schreef:Aansluiten aanvoer lucht langs achter dia 4
Wie van jullie heeft deze aangesloten en van waar trek je de lucht? van buiten of van een andere kamer?
jl schreef:vdv_michel schreef:Aansluiten aanvoer lucht langs achter dia 4
hoi
hierbij mijn topic
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
mvg jl
vdv_michel schreef:Aansluiten aanvoer lucht langs achter dia 4
fleur schreef:vdv_michel schreef:Aansluiten aanvoer lucht langs achter dia 4
je kan ook lucht trekken uit je schoorsteen ,als je kacheluitlaat aangesloten is met een flex of vaste buizen in de schoorsteen
gr fleur
erwin123 schreef:zoals fleur zegt zijn er twee luchtstromen:
1. verbrandingslucht:
aanzuigen vanuit de kamer = intern ofwel een buis op de ingang plaatsen en deze naar buiten de kamer leiden = extern.
(naar buiten = zolder, garage, kelder, kruipruimte of buiten)
Na de verbranding van de pellets gaat deze lucht via rookgasventilator naar de schouw(buis)
2. verwarmingslucht:
de lucht die door de ruimteventilator in de kamer geblazen wordt,
deze word ALTIJD aangezogen door de openingen in de kachelmantel en komt dus altijd van de kamer zelf.
Deze lucht gaat over de warmtewisselaar en verlaat zo opgewarmd de kachel langs de rooster.
fleur schreef:
kleine rechtzetting erwin
verwarmingslucht kan je ook aanzuigen van buiten of vanuit een andere kamer ,ik doe dit bij mijn inbouwkachel,bij een voorzetkachel zou het al moeilijker gaan.