Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    5 plaatsers

      ecostand

      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 8:12 am

      Wanneer de kachel op ecostand draait met welke instellingen komt dat dan overeen? Ik bedoel, is dat dan gelijk aan P1 of nog iets helemaal anders.

      Groetjes
      Kristel
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Philip wo nov 24, 2010 9:03 am

      kan ik niks over vertellen

      ken je merk of model kachel niet

      ik heb ob de extraflame 5 standen (1-5) en een ecostand maw 6 standen

      die ecostand kan ik zelf activeren door de - toets in te drukken tot stand 1 en daarna
      de - toets een paar seconden in te houden dan hoor ik hem op ecostand overschakelen (snelheid ventilator zakt en na een jaar stoken ken je het geluid van ecostand dacht ik )
      dit lukt echter alleen als de kachel op bedrijfstemperatuur is dus niet knal na een opstart


      hoe het bij jou zit weet ik echter niet




      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 9:07 am

      Als mijn kachel de gevraagde temperatuur heeft valt die automatisch in ecostand, ik moet daar niks voor doen, wanneer het afkoelt gaat die terug naar de stand waarin hij stond, vb P1,P2,P3,...
      Ik hoor dan ook aan de ventilator dat hij in eco draait.
      pedro
      pedro
      Admin


      Man Aantal berichten : 4752
      Leeftijd : 44
      Registration date : 18-12-08

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van pedro wo nov 24, 2010 9:25 am

      Normaal gaat de kachel automatisch naar zn laagste stand,P1 in uw geval. Ecostand is de bedoeling om verbruik laag te houden en temperatuur op peil te houden,dus da zal logischerwijs P1 zijn.

      Grtz,
      Pedro


      _________________
      Ecoteck Sara inbouwcassette
      MCZ Saturn
      Eva Calor Elena
      steven
      steven
      Moderator


      Man Aantal berichten : 5473
      Leeftijd : 48
      Registration date : 29-10-08

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van steven wo nov 24, 2010 9:52 am

      bij mij valt hij dan terug naar P1 met de ventilator ook op 1


      _________________
      Edilkamin Pellbox SCF
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31529
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van erwin wo nov 24, 2010 12:56 pm

      @kristel

      ik denk dat bij uw kachel eco = p1
      staat normaal in de handleiding ook
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 1:45 pm

      Dankje voor de info, in mijn handleiding staat dat de kachel naar eco gaat als de gewenste temperatuur is bereikt maar niet wel programma maar het zal zeker wel P1 zijn dan.

      Groetjes
      Kristel
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van ss wo nov 24, 2010 1:57 pm

      Kristel, bel eens naar je installateur, je was daar toch vol lof over!?
      Dan weet je het meteen zeker, want weinigen zijn bekend met het merk en dan weten de nieuwe kopers van hetzelfde merk het ook meteen!
      Groeten,
      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 2:04 pm

      Awel SS dat zal ik eens doen dan ben ik zeker en zal het dan hier laten weten. Het is soms gewoon makkelijker om hier iets te vragen en de antwoorden die komen daar zit dan meestal ook nog wel andere nuttige info tussen.

      Groetjes
      Kristel
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van ss wo nov 24, 2010 2:53 pm

      Ja meestal wel, maar je hebt een weinig verkocht merk en model gekocht, dus weinigen zijn op de hoogte, als jij op de hoogte bent en er komen vragen van nieuwe eigenaars dan kun jij ze alvast de info verstrekken die wij jou nu (spijtig genoeg) amper of niet kunnen geven...
      En aangezien jij megatevreden bent met je kachel zullen er zeker geïnterresseerden zijn of komen... Ik vind het trouwens een mooi kacheltje... Goeie koop gedaan denk ik...
      Bellen maar dus, we wachten op het JUISTE antwoord...
      Groeten,
      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 3:03 pm

      Ik heb een mail gestuurd,bellen doe ik liever enkel in dringende gevallen en zo dringend is mijn vraag niet Smile
      Inderdaad veel info is er nog niet over dit merk, enkel in het italiaans. Maar ik heb ook al eens mijn parameters enz vergeleken met andere merken en dat komt in grote mate allemaal overeen.
      Ik ben nog steeds super tevreden over mijn aankoop en heb nog geen minuut spijt gehad. Enkel het ruitje had wat minder vlug vuil mogen worden maar dat zal grotendeels te maken hebben dat de kachel vaak in eco draait.

      Groetjes
      Kristel
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van ss wo nov 24, 2010 3:08 pm

      Maak je niet druk, als ik mijn ruitje (Saey Neema) niet tweemaal per week kuis dan is het potzwart. Hangt ook veel af van de pellets. Als je hout brandt of pellets dan krijg je te maken met een vuile ruit, niets aan te doen...De beloftes van de verkopers worden zelden waargemaakt...
      Langs de andere kant is het ruitje ook in een wip proper...
      Groeten,
      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 3:16 pm

      Ik kuis bijna alle dagen die kachel, de eerste verkoper waar ik langs ging om naar een pelletkachel te kijken zei me hoe beter je het onderhoud doet hoe langer je kachel mee gaat, dus doe ik dat maar. Het kost me 5 minuutjes werk. Ik zuig alles leeg, ik ga met verfborstel over de hele binnenkant en dan borstel ik mijn ruitje proper en ga er nog eens over met vochtige keukenrol en wrijf daarna proper met droge keukenrol. Ik heb ook al eens azijn geprobeerd, werkt ook, klein druppel afwasmiddel werkt ook, of zo'n inox spons beetje natmaken helpt heel goed als het er niet direct afgaat. Ik vind het zoveel mooier als dat raampje blinkt, helaas duurt dat niet lang maar zal daar moeten mee leven Smile Dat hoort inderdaad bij een kachel.

      Groetjes
      Kristel
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31529
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van erwin wo nov 24, 2010 3:24 pm

      kristel,

      opletten met dat inox sponsje (krassen op de ruit)

      als het er niet allemaal af gaat probeer volgende eens:

      een propje maken van nat keukenpapier, dit in de asse deppen, en dan over de ruit wrijven

      is wel zwart maar werkt gegarandeert, en zonder kans op krassen
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 3:32 pm

      Erwin,

      Op de verpakking staat "krast niet" en is geschikt voor glas, ijzer, inox, alumium, enz, ik kuis daar nu zelfs mijn douchedeur mee, zonder krassen, je mag het wel niet droog gebruiken, moet altijd beetje nat zijn. Ik had dat hier ergens gelezen maar weet niet meer waar. Maar ik gebruik het alleen als het nodig is, meestal komt alles er af als ik de verfborstel gebruik en daarna vochtige keukenrol.

      Groetjes
      Kristel
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Philip wo nov 24, 2010 8:39 pm

      kristel schreef:Als mijn kachel de gevraagde temperatuur heeft valt die automatisch in ecostand, ik moet daar niks voor doen, wanneer het afkoelt gaat die terug naar de stand waarin hij stond, vb P1,P2,P3,...
      Ik hoor dan ook aan de ventilator dat hij in eco draait.

      kristel dat doet mijn kachel ook

      maar bv de kachel is pas 30 minuten aan het branden als ik thuis kom en de temp die ik ingesteld had is nog niet bereikt dan blijft de kachel op vol of ingesteld vermogen branden om de ingestelde temp te krijgen en dan bv. krijg ik telefoontje dat we dringend ergens naartoe moeten

      daarom vind ik het makkelijk dat ik em onmiddelijk in ecostand kan plaatsen als ik bv dringend weg moet
      dan behoud die de reeds behaalde tempratuur en brand rustig in eco verder tot we thuiskomen en als het niet te koud is bv zoals nu in tusse seizoen warmt die heel erg rustig de woonkamer verder op


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 9:23 pm

      Philip,

      Heb je dan apart een ecostand, net zoals P1,P2,.... Ik heb enkel de 5 programma's en hij gaat eco als de temperatuur bereikt is. Maar ik kan het niet zelf in ecostand zetten. Als ik weg moet zet ik de gevraagde temperatuur beetje lager.

      Groetjes
      Kristel
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31529
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van erwin wo nov 24, 2010 9:40 pm

      kristel

      kan je niet kiezen tussen manueel en automatisch nergens

      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 9:45 pm

      Erwin,

      Ik weet niet goed wat je bedoelt maar volgens mij niet. Ik kan men kachel programmeren tot 4 keer per dag, op en af laten springen. Meestal zet ik ze manueel op en manueel weer af. Af en toe programmeer ik ze. Maar misschien bedoel je nog iets anders.

      Groetjes
      Kristel
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31529
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van erwin wo nov 24, 2010 9:49 pm

      ik bedoel dat je bij sommige kachels kan kiezen tussen manueel en automatisch,

      manueel is zelf instellen op P1,P2,... en dan blijft de kachel zo staan,

      automatisch is zoals je nu doet op graden, dan kiest de kachel zelf in welke P hij werkt afhankelijk van de temperatuur.


      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 9:53 pm

      Ik kan denk ik enkel manueel programma's kiezen, vb nu staat die heel de dag al op P3, en valt dan regelmatig automatisch in ecostand maar veranderd niet van programma. Als ik ga slapen dan zet ik vb op P1 en verminder de gevraagde temperatuur voor de nacht.
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Philip wo nov 24, 2010 9:54 pm

      ik heb 5 standen van 1 tot en met 5 die zullen hoogstwaarschijnlijk grotendeels wel overeenstemmen met de jouwe denk ik

      als ik bv 21° instel en de kachel draait op stand 5 = max of vol vermogen valt die na het behalen van de gewenste temp automatisch op eco stand en blijft op eco stand tot de temp verder dan 2° onder de insgtelde temp zakt dan gaat die automatisch terug naar het laatst ingestelde stand (5 dus)

      echter kan ik dus gauw terug gaan van stand 5 naar 1 en hou dan ff de - knop ingedrukt waarna de kachel onmiddelijk naar eco gaat
      (let wel de bedrijfs temp moet bereikt zijn ) met een koude kachel werkt dit niet
      heb dit ooit ergens op inet gelezen maar nooit meer terug gevonden


      voila hier nogmaals gedaan

      kachel draaide op eco stand -> gevraagde temp naar 23° gezet-> kachel gaat auto naar laatst ingestelde stand om de warmte productie op te drijven-> handmatig van laatst ingestelde stand (stond op 3) naar laagste stand 1 gebracht- dan 3 secondjes mijn - knop ingehouden en voila kachel gaat naar eco stand terwijl het lichtje van de thermostaat blijft branden omdat er zogenzegd nog warmte vraag is om naar de 23° te kunne gaan

      vond dit ook eerst raar omdat dit niet in de handleiding staat


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 10:05 pm

      Ik doe het meestal zo, vb mijn kachel staat in stand P3 en draait eco maar ik ga slapen en wil ze in P1 zetten, zolang er eco op staat kan ik mijn programma nie veranderen, ik drijf de temperatuur op naar meer graden dan dat het momenteel is, de kachel slaat terug in programma en ik zet ze dan in het gewenste programma. Maar dit staat ook niet in mijn handleiding, heb ik zelf ontdekt, ik stond klaar om te bellen naar men installateur en deed nog een laatste poging en dat werkte.
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Philip wo nov 24, 2010 10:08 pm

      sraar

      als hier eco brand kan ik gewoon van stand 1 naar 5 en terug schakelen zonder dat de kachel uit eco komt


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gast wo nov 24, 2010 10:16 pm

      Ja misschien wel, zal het nog een keer vragen aan mijn installateur. Maar het werkt natuurlijk zo wel.

      Gesponsorde inhoud


      ecostand Empty Re: ecostand

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu di mei 07, 2024 10:19 pm