We hebben een 2-tal maanden geleden een huis gekocht met daarin 2 pelletkachels. In de woonkamer een Artel, in de keuken een Thermorossi. De artel is aangesloten op de schouw in de woonkamer, in de schouw is een een flexibele buis tot op het dak aangebracht. De Thermorossi gaat met een rvs buis naar buiten. Echter, de artel kachel geeft veel problemen. Hij blijft geen 12 uur branden zonder spontaan te doven, melding "no acc". Na een 6-tal uren beginnen de pellets op te stapelen zonder nog te verbranden. Na lang zoeken de installateur van de kachels laten komen, onderhoud gegeven, enz ... Hij zegt dat we slechte pellets gebruiken (de groene kachel), donkerbruine, blinkende pellets van hardhout en dat de schouw bovenaan het dak waarschijnlijk een verstopping heeft. De Thermorossi werkt perfect met deze pellets, de Artel niet.
Via dit forum heb ik al parameters gevonden om minder Pellets te laden maar voor ik deze wijzig graag jullie idee/advies. Volgende week komt er mogelijk een schouwveger met hoogtewerker de schouw bekijken. Dit is nogal prijzig en als het niet nodig is laat ik dit liever zo. Alvast bedankt! Gunther.