Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Piazzetta Ginevra

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast za 4 dec 2010 - 15:52

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum dus bij deze, aangename kennismaking.

    Sinds gisteren (vrijdag 03Dec2010) ben ik eigenaar van een Piazzetta Ginevra pelletkachel.
    De kachel is prachtig en staat centraal gelegen in een ruimte van +/- 250m³, deze ruimte wordt dan vanaf nu ook enkel en alleen door de Piazzetta opgewarmd en is normaal tot goed geïsoleerd. Dubbel glas, 12cm Isover glaswol in plafond en 4cm isolatieplaten in spouw. Op één van de twee ventilators is een Y stuk geplaatst waar de ene uiteinde van dit Y stuk langs de kachel naar buiten blaast en het andere uiteinde vanachter uit de kachel komt en met een buis recht naar boven (2.3m hoog) een slaapkamer verwarmd.
    De pelletkachel gebruikt CleanFire pellets als brandstof. De kachel staat geplaatst tegen een buitenmuur waarlangs de schouw dan vanonder naar buiten vertrekt. De schouw bestaat uit dubbelwandige inox buizen met isolatie ertussen en heeft een lengte van ongeveer vijf meter en komt boven de pannen uit. Bovenop is een regenkap geplaatst.
    De installatie is gebeurd door Desender-Desmedt uit Aartrijke. Alles zeer mooi, proper en degelijk,naar mijn bescheiden kennis, uitgevoerd. De uitleg omtrent de werking was volledig.

    Na deze korte inleiding mijn vragen Laughing

    1.) Ik heb een verbruik omtrent 15kg per 5/6uur. Is dit niet wat aan de hoge kant? Doch ik ben er me van bewust dat het zeer koud is buiten (-4) en de te verwarmen ruimte is groot. Dus misschien toch normaal?

    2.) De asbak is na 10u branden voor 1/3de gevuld. Dit wanneer ik manueel de assen door het rooster veeg want die stapelen zich voornamelijk op rond de vuurkorf en tegen het raam/deur ipv in de asbak te vallen. Is dit normaal dat de assen zo verspreid liggen en niet geleidelijk door de gaatjes van de vuurkorf?

    3.) Eenmaal de gewenste temperatuur bereikt is gaat de kachel dan op een minimum niveau branden met laag verbruik? Mijn indruk is dat de vlam kleiner wordt maar dat het debiet pellets even hoog blijft. Mijn impressie klopt volgens de status stove op de afstandsbediening.

    4.) Zoals gezegd is de installatie van kachel, schouw, secundair verwarmingskanaal vlekkeloos verlopen maar een afregeling van de kachel is niet gebeurd. Dit zou niet nodig zijn bij dit model kachel. Klopt dit of ben ik naïef?

    Daarnet heb ik telefonisch contact opgenomen met het bedrijf maar technische hulp/info was niet direct beschikbaar (weekend) met als gevolg dat ik op dit forum terecht kwam.
    Vanaf maandag ben ik een vijftal weken niet thuis en ik had mijn vrouwke toch graag een zo goed mogelijk werkende kachel aangeboden. Misschien dat ik zelf enkele instellingen kan wijzigen.

    Misschien nog wat meer info:

    Bij een normale werking (Level Ok op 20°C)
    Ventilatorsnelheid 1 op niveau 3
    Ventilatorsnelheid 2 op niveau 2
    Power op 3

    Status Stove:

    Debiet pellets = 024co
    Temperatuur schouwuitgang 120°C
    Binnentemperatuur 20°C

    Lijken deze parameters goed voor jullie?
    Als iemand mij raad kan geven of eventueel een manier om bepaalde parameters aan te passen, feel free.

    Ik dank u bij voorbaat

    Nicolas

    tof


    Laatst aangepast door phrenzik_kid op za 4 dec 2010 - 16:36; in totaal 1 keer bewerkt
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van ss za 4 dec 2010 - 16:07

    Welkom op pelletforum
    Ik zou er momenteel niet teveel aan prutsen, normaal gelden de fabrieksinstellingen en als ik u goed begrijp functioneert alles goed!? Realiseer u wel dat je die kachel regelmatig moet reinigen, efkens de asse in de asla vegen is onvoldoende, het pelletmandje moet toch liefst een tweetal keer per week gereinigd worden, stof eruit, koek eruit (als er al koek is) en alle gaatjes moeten mooi open zijn. 250m2 is niet niks en als je die vlot op temperatuur krijgt vermoed ik dat alles werkt zoals het hoort te werken.
    Met nu al de parameters te wijzigen kun je het misschien beter maken, maar zekers ook slechter. Afwachten, ik raad je aan de kachel eerst een paar weken te gebruiken met de huidige instellingen.
    Vriendelijke groeten en succes met de kachel,
    ss
    kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast za 4 dec 2010 - 16:33

    ss: De kachel functioneert zeker naar behoren en hij haalt vlot de ingestelde temperatuur. Het starten is ook geen probleem. Wij zijn van plan om de assen en het raam om de drie dagen te reinigen. De gaatjes in de vuurkorf blijven ook mooi open, geen koek aanwezig. Ok, dan blijf ik van de parameters af en evalueer de situatie even. Oftewel dat de installateur zelf de instellingen komt wijzigen.



    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Nicolas
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast za 4 dec 2010 - 16:50

    Is je kachel 15 KW ?

    Het minimumverbruik is dan 1,3 kg/u x 5 of 6u= ongeveer 10 kg ( als we de reklame mogen geloven )

    Ik zou wachten tot na de felle koudeperiode om iets te laten veranderen


    Je zegt ""maar een afregeling van de kachel is niet gebeurd."" dat betekend effe terugkomen

    http://www.adpellet.com/piazzetta-ginerva.html
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van ss za 4 dec 2010 - 16:56

    Serieus merk, als de kachel naar behoren blijft werken zie ik geen reden om de parameters te gaan wijzigen, het is nu extreem koud en dus verbruik je vrij veel.
    Ziet er ok uit.
    -250m2 met de kachel is een droomresultaat kwa verbruik dacht ik, zelfs met superisolatie.
    -250m3 met de kachel is een normaal resultaat.

    Veel plezier verder... En nog goeie reis...
    Groeten,
    ss
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van ZaurusUser za 4 dec 2010 - 17:31

    De meeste pellets geven rond de 5KWh/kg
    Als je een 15KW kachel een uur volle bak doet branden zou hij er logisch gezien 3kg doordraaien (15 / 5 = 3).
    Dus 15kg in 5 a 6 uur is volgens mij normaal als de kachel volle bak draait, als hij niet op vol vermogen draait is het niet normaal.


    _________________
    Rika Topo
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van ss za 4 dec 2010 - 17:48

    Bij deze temperaturen vermoed ik wel degelijk vol vermogen, realistisch blijven he...
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van ZaurusUser za 4 dec 2010 - 18:52

    ss schreef:Bij deze temperaturen vermoed ik wel degelijk vol vermogen, realistisch blijven he...
    De mijne draait een uur of 5 per dag op vol vermogen, de rest rond de 50%.
    (10KW in ongeveer 300m3, 23° nabij de kachel, 21° op 8m van de kachel)


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast za 4 dec 2010 - 19:09

    Bedankt voor de reacties.

    ZaurUser, uw gegevens stellen mij in grote mate gerust. Misschien maak ik mij zorgen om niks.
    Is ook mijn eerste ervaring met pellets. Zoals ss eerder al vermeld had ga ik de situatie in de gaten houden. Verbruik controleren naargelang de temperaturen buiten.

    Fleur, verschillende verkopers hadden mij een minimum van 13Kw aangeraden. Ik ben die uiteraard gevolgd in hun redenering.

    Overigens ben ik aangenaam verrast met de snelle reacties op dit forum waarvoor mijn dank.

    Grtz, Nicolas



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Update fout code

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 11:10

    Het ziet er momenteel even wat minder goed uit.
    Ik krijg de kachel immers niet meer opgestart.

    Control en opstartfase 1 verlopen vlot maar in opstartfase 2 gaan de ventilators uit, mindert de vlam om uiteindelijk SAFETY SMOKE boodschap te geven op de afstandsbediening.
    Een alarmtoon gaat af in de kachel en een fault LED brandt vanachter aan de kachel.
    De vlam is volledig gedoofd en de kachel geeft een soort zoemend lawaai.

    Ik heb de kachel uitgekuist, opnieuw geprobeerd met zelfde resultaat. Dit tot 4x toe.
    Gisteren had ik het voor de eerste keer voor maar na opnieuw opstarten verliep alles vlot.

    De schouw heb ik net geïnspecteerd en er is nergens geen obstructie te zien.
    Contact opgenomen met de verkoper maar alle techniekers zijn momenteel de baan op en ik wacht momenteel tot ze mij terugbellen in de loop van de dag.

    Iemand gelijkaardige ervaringen of eventueel een ideetje?
    Zal intussen maar wat hout en kolen bijeensprokkelen Crying or Very sad

    Grtzz, Nicolas
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 13:23

    zoals je aangaf kid hadden ze jou kachel niet afgesteld bij het plaatsen ,vondt ik heel eigenaardig want dit is toch het voornaamste wat er te doen valt ,afstellen op het rookkanaal,en toch een uurtje in alle standen de kachel laten branden en observeren.
    daardoor ook het hoge verbruik denk ik 4 zakken voor amper 250m3/in een goed geisoleerde woning ---velen hebben maar de helft aan pellets nodig....ik hoop dat je vlug gedepaneerd wordt want ik kan er van meespreken dat dit eens lang zou kunnen duren......



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 13:34

    SAFETY SMOKE heb als je de kachel direct terug wilt opstarten eerst de kachel laten afkoelen op het bakje staat als je kijk onde sate stove pul maa toch eens vragen om de kachel juist intestellen met de manometer speciaal voot piazetta nie zelf aan prusten ik heb er 1 van 13 kw mvg diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 13:46

    diego-joke schreef:SAFETY SMOKE heb als je de kachel direct terug wilt opstarten eerst de kachel laten afkoelen op het bakje staat als je kijk onde sate stove pul maa toch eens vragen om de kachel juist intestellen met de manometer speciaal voot piazetta nie zelf aan prusten ik heb er 1 van 13 kw mvg diego



    diego
    wat is jou verbruik en op te warmen kubiek --
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 13:48

    diego-joke schreef:SAFETY SMOKE heb als je de kachel direct terug wilt opstarten eerst de kachel laten afkoelen op het bakje staat als je kijk onde sate stove pul maa toch eens vragen om de kachel juist intestellen met de manometer speciaal voot piazetta nie zelf aan prusten ik heb er 1 van 13 kw mvg diego

    Volgens de handleiding kan Safety Smoke 2 zaken betekenen, oftewel een abnormaliteit met de druksensor in de rookkamer (ALF 2 onder State Stove) oftewel de temperatuursensor van de rookafvoergassen (Mass temp onder State Stove). In mijn geval heb ik ALF 2.

    De melding Pul onder State STove verschijnt tijdens de procedure van uitschakelen.

    Mvg,

    Nicolas
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 13:56

    @FLEUR ik vebruik dag en nacht bijna 2 zaken en heb hier iets van 160 3 METER EN DRAAIT MEESTAL IN ECO STAND . @ NICOLAS IK HEB DA ALS IK DIRECT NA OPSTARTEN ZE TERUG WIL OPSTARTEN DAT ZIJN INDERDAAD DE ROOKGASSEN DUS ALTYD W8 TOT ZE VOLLEDIG OP OF STAAT NU ZOU TOCH EENS BELLEN WE NAAR DE INSTELATEUR JE HEB ER GENOENG VOOR BETAALT WANT DIE PIAZETTAS ZIJN NIET DE GOEDKOOPSTE OP DE MARKT VEEL SUCCES MVG DIEGO ( VERBRUIK MOET NORMAAL TUSSEN DE 0.800 TOT 1.3 KG PER UUR ZIJN EN VAN NICOLAS GAAT DAT NOG IETS MEER ZIJN HET JUISTE VERBRUIK STAAT OOK IN JE HANDLEIDING )
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 14:13

    @diego-joke: Ja de kostprijs was niet min en de firma is verwittigd. Het is nu wachten tot de technieker me belt. Zeg in normale werking kun jij mij de waarde van uw pelletaanvoer en de schouwtemperatuur meededelen aub? Dan kan ik even vergelijken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 14:17

    diego-joke schreef:@FLEUR ik vebruik dag en nacht bijna 2 zaken en heb hier iets van 160 3 METER EN DRAAIT MEESTAL IN ECO STAND . @ NICOLAS IK HEB DA ALS IK DIRECT NA OPSTARTEN ZE TERUG WIL OPSTARTEN DAT ZIJN INDERDAAD DE ROOKGASSEN DUS ALTYD W8 TOT ZE VOLLEDIG OP OF STAAT NU ZOU TOCH EENS BELLEN WE NAAR DE INSTELATEUR JE HEB ER GENOENG VOOR BETAALT WANT DIE PIAZETTAS ZIJN NIET DE GOEDKOOPSTE OP DE MARKT VEEL SUCCES MVG DIEGO ( VERBRUIK MOET NORMAAL TUSSEN DE 0.800 TOT 1.3 KG PER UUR ZIJN EN VAN NICOLAS GAAT DAT NOG IETS MEER ZIJN HET JUISTE VERBRUIK STAAT OOK IN JE HANDLEIDING )




    diego
    een kachel die steeds in eco brand is die dan qua kw niet wat overschat om deze ruimte te verwarmen ?
    ik heb er 1 van 12kw voor ruim 200m3 ,brand altijd op stand 2 en om eens een boost te geven stand 3 , bij extreme koude zoals verleden week laat ik hem s nachts nu doorbranden op stand 1 ,maar nu ondervindt ik toch dat lang branden op stand 1 toch een slechtere verbranding waar te nemen is die gepaard gaat met veel meer as ,ruit vlugger vuil enz...


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 14:22

    ja maar verleden week brande ze ook op p3 nu mijn verkoper raade die aan wé en tis hier altijd tussen de 23 en de 25 graden wij hebben graag warm Smile @ nicolas de gr zijn 133 en waar heb jij de jouwe gekocht zie da we bijna gebuurs zijn Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 14:43

    Net de technieker aan de lijn gekregen. Hij komt woensdag langs. "Hij gaat druk/onderduk meten en waarschijnlijk lucht moeten bijgeven".
    Probleem zou te wijten zijn aan de schouw die te koud is. Voorlopige oplossing is nadat hij in beveiliging gaat de kachel afzetten en dan direct terug aanzetten. De schouw is dan bij de beginfase al op een redelijke temperatuur en zou het probleem moeten verhelpen.

    @ Diego-joke: Kachel is geplaatst door Desender-Desmedt te Aartrijke. Installatie zeer proper.
    En idd, enkel het bier van Westvleteren scheidt ons Laughing

    Enfin iedereen terug bedankt voor de info, tot half januari ben ik niet meer in staat te reageren. Ik had vandaag al vertrokken moeten zijn maar vliegtuig in pan Wink

    Prettige feesten santa

    Nicolas
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast di 14 dec 2010 - 14:19

    diego-joke schreef:@FLEUR ik vebruik dag en nacht bijna 2 zaken en heb hier iets van 160 3 METER EN DRAAIT MEESTAL IN ECO STAND . @ NICOLAS IK HEB DA ALS IK DIRECT NA OPSTARTEN ZE TERUG WIL OPSTARTEN DAT ZIJN INDERDAAD DE ROOKGASSEN DUS ALTYD W8 TOT ZE VOLLEDIG OP OF STAAT NU ZOU TOCH EENS BELLEN WE NAAR DE INSTELATEUR JE HEB ER GENOENG VOOR BETAALT WANT DIE PIAZETTAS ZIJN NIET DE GOEDKOOPSTE OP DE MARKT VEEL SUCCES MVG DIEGO ( VERBRUIK MOET NORMAAL TUSSEN DE 0.800 TOT 1.3 KG PER UUR ZIJN EN VAN NICOLAS GAAT DAT NOG IETS MEER ZIJN HET JUISTE VERBRUIK STAAT OOK IN JE HANDLEIDING )
    ik heb gemist wé fleur ik verwarm 260 kubieke meter met mijn pellet kachel maar mijn huis is volledig vernieuwd en staat helemaal alleen in de velden groetjes diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast di 14 dec 2010 - 17:43

    diego-joke schreef:
    diego-joke schreef:@FLEUR ik vebruik dag en nacht bijna 2 zaken en heb hier iets van 160 3 METER EN DRAAIT MEESTAL IN ECO STAND . @ NICOLAS IK HEB DA ALS IK DIRECT NA OPSTARTEN ZE TERUG WIL OPSTARTEN DAT ZIJN INDERDAAD DE ROOKGASSEN DUS ALTYD W8 TOT ZE VOLLEDIG OP OF STAAT NU ZOU TOCH EENS BELLEN WE NAAR DE INSTELATEUR JE HEB ER GENOENG VOOR BETAALT WANT DIE PIAZETTAS ZIJN NIET DE GOEDKOOPSTE OP DE MARKT VEEL SUCCES MVG DIEGO ( VERBRUIK MOET NORMAAL TUSSEN DE 0.800 TOT 1.3 KG PER UUR ZIJN EN VAN NICOLAS GAAT DAT NOG IETS MEER ZIJN HET JUISTE VERBRUIK STAAT OOK IN JE HANDLEIDING )
    ik heb gemist wé fleur ik verwarm 260 kubieke meter met mijn pellet kachel maar mijn huis is volledig vernieuwd en staat helemaal alleen in de velden groetjes diego


    ik dacht voor mij nooit geen piazzetta ,nu ga ik mijn oordeel herbekijken diego tof lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast di 14 dec 2010 - 18:01

    feest ik ben daar allesins zeer tevreden van
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gast di 14 dec 2010 - 21:26

    diego-joke schreef: feest ik ben daar allesins zeer tevreden van

    Hey

    U schreef eerder dat uw kachel een 13 kw is maar dat klopt niet hoor, het is een 12 kw
    en de Ginevra is nu een 15 kw en voordien was dit ook maar een 13kw (raar maar waar)

    gr.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta Ginevra Empty ervaring piazetta ginevra

    Bericht van Gast ma 25 maa 2013 - 19:16

    Heeft iemand ervaring met deze piazzetta ginevra kachel?

    http://www.piazzetta.it/fr-FR/Product/Details/stubotto-a-granules/ginevra

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van erwin di 26 maa 2013 - 0:01

    fastfreddy,

    ik denk niet dat er hier veel leden zijn met een ginevra kachel.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta Ginevra Empty Re: Piazzetta Ginevra

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 10 mei 2024 - 19:05