Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 17 gasten

boke


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    gloeibougies

    Anonymous
    Gast
    Gast


    gloeibougies Empty gloeibougies

    Bericht van Gast zo 5 dec 2010 - 12:51


    Ik heb mijn mcz vorig jaar gebruikt op de eco stand. Daardoor is volgens mij de gloeibougie veel in gebruik met als gevolg dat hij binnen de garantie defect was. Elk jaar een gloeibougie vervangen lijkt me niet echt eco of is dit mormale slijtage?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    gloeibougies Empty Re: gloeibougies

    Bericht van Philip zo 5 dec 2010 - 15:15

    stevens wat je zegt klopt niet
    een gloeibougie of onstekingskaars werkt enkel en alleen als de kachel opstart, en als je kachel op eco brand zal die dus niet mee werken.tenzij je een electronisch defect hebt in je kachel

    hier bij mij en bij vele anderen werkt de bougie 2x daags opstart smorgens en savonds
    mijn kachel brand bijna 90% van zijn tijd op eco enkel niet tijdens de opstart omdat die dan de temp omhoog moet drijven
    nu met dit koude weer gaat die soms is eventjes uit eco om ff een 5 a10tal minuutjes op hogere stand de temperatuur weer op te halen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    gloeibougies Empty Re: gloeibougies

    Bericht van jeanhup zo 5 dec 2010 - 16:52

    Gloeibougies zijn, net als in auto's, een slijtage-onderdeel dat eens in de zoveel tijd vervangen dient te worden. Gemiddeld gaan ze zo'n 1500 opstartbeurten mee. Sommige minder, andere meer. Echt duur zijn ze echter niet en het vervangen is relatief eenvoudig.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    gloeibougies Empty Re: gloeibougies

    Bericht van Philip zo 5 dec 2010 - 16:55

    nja
    maar toch niet op bv 2 jaar ?????? omdat zijn kachel op eco brand???

    tenzij hij de functie gebruikt die zijn kachel uitschakelt bij de behaalde temp


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    gloeibougies Empty Re: gloeibougies

    Bericht van jeanhup zo 5 dec 2010 - 17:08

    Philip schreef:nja
    maar toch niet op bv 2 jaar ?????? omdat zijn kachel op eco brand???

    tenzij hij de functie gebruikt die zijn kachel uitschakelt bij de behaalde temp
    Dat kan inderdaad. Ik weet niet hoe iemand zijn kachel gebruikt en geef alleen maar even wat algemene informatie over gloeibougies. Iedereen doet er maar mee wat hij/zij wil.

    Overigens ga ik er wel vanuit dat een gloeibougie die binnen de garantietermijn kapot gaat gewoon vervangen wordt door de leverancier.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    gloeibougies Empty Re: gloeibougies

    Bericht van Gast ma 6 dec 2010 - 9:39

    Philip schreef:stevens wat je zegt klopt niet
    een gloeibougie of onstekingskaars werkt enkel en alleen als de kachel opstart, en als je kachel op eco brand zal die dus niet mee werken.tenzij je een electronisch defect hebt in je kachel

    hier bij mij en bij vele anderen werkt de bougie 2x daags opstart smorgens en savonds
    mijn kachel brand bijna 90% van zijn tijd op eco enkel niet tijdens de opstart omdat die dan de temp omhoog moet drijven
    nu met dit koude weer gaat die soms is eventjes uit eco om ff een 5 a10tal minuutjes op hogere stand de temperatuur weer op te halen

    Beste,

    Zijn toestel werkt niet met de Eco functie maar met de eco stop functie veronderstel ik, dit wil zeggen dat de kachel volledig uitschakelt wanneer de temperatuur bereikt is. De temperatuur 3 graden laat zakken en dan terug opstart. Dan kan het mogelijk zijn dat de bougie het begeeft.

    Groeten
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    gloeibougies Empty Re: gloeibougies

    Bericht van ss ma 6 dec 2010 - 12:13

    vandebosch schreef:
    Philip schreef:stevens wat je zegt klopt niet
    een gloeibougie of onstekingskaars werkt enkel en alleen als de kachel opstart, en als je kachel op eco brand zal die dus niet mee werken.tenzij je een electronisch defect hebt in je kachel

    hier bij mij en bij vele anderen werkt de bougie 2x daags opstart smorgens en savonds
    mijn kachel brand bijna 90% van zijn tijd op eco enkel niet tijdens de opstart omdat die dan de temp omhoog moet drijven
    nu met dit koude weer gaat die soms is eventjes uit eco om ff een 5 a10tal minuutjes op hogere stand de temperatuur weer op te halen

    Beste,

    Zijn toestel werkt niet met de Eco functie maar met de eco stop functie veronderstel ik, dit wil zeggen dat de kachel volledig uitschakelt wanneer de temperatuur bereikt is. De temperatuur 3 graden laat zakken en dan terug opstart. Dan kan het mogelijk zijn dat de bougie het begeeft.

    Groeten

    Werkt nij de Saey Neema met pelletcontroller ook zo, onze kachel valt geregeld uit en start dan weer op als er een verschil is van 2°. Dus kan best dat de gloeibougie het begeeft na 2 jaar!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    gloeibougies Empty Re: gloeibougies

    Bericht van Gast do 9 dec 2010 - 9:21

    Zo,n gloeibougie, is dat een standaardproduct of merkafhankelijk. Is dit zelf te installeren en waar zou je dit dan kunnen kopen?

    ketfenger

    Gesponsorde inhoud


    gloeibougies Empty Re: gloeibougies

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 7 mei 2024 - 9:50