Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
erwin
boxke
turkoois
7 plaatsers

    Dop met afloop


    Gast
    Gast


    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Gast wo dec 15, 2010 2:33 pm

    Sinds ik die dop er op heb staan lijkt alles beetje proper te branden, ofwel is het het plaatje dat op het branderpotje staat dat ik er gisteren heb vergeten op te zetten. Als ik de kachel gekuist heb zal ik het laten weten.

    Groetjes
    Kristel
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Jef wo dec 15, 2010 6:56 pm

    Bij mijn schouw is daar al meer dan 2jaar geen stopje op.
    Dit heeft volgens mij nog geen enkel effect gehad op mijn kachel.
    Bij mijn dochter is dit een gesloten potje en moet ik om de week het water uit dat potje gieten bij mij dus nooit want daar loopt het automatisch uit,is het tenslotte niet daarvoor dat dit gaatje dient?
    Sé hier word ik nu gek van: "Wacht 150econde(n) alvorens een nieuw bericht te plaatsen" duivel amai lachen



    pelletforum
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van erwin wo dec 15, 2010 7:30 pm

    Jef schreef:Bij mijn schouw is daar al meer dan 2jaar geen stopje op.
    Dit heeft volgens mij nog geen enkel effect gehad op mijn kachel.
    Bij mijn dochter is dit een gesloten potje en moet ik om de week het water uit dat potje gieten bij mij dus nooit want daar loopt het automatisch uit,is het tenslotte niet daarvoor dat dit gaatje dient?

    als je om de week dat moet leegmaken dan scheelt er toch iets met de schouw, staat er een regenkap op bovenaan?

    stel je maar eens voor dat een gedeelte van het water in je kachel overloopt pale
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Gast wo dec 15, 2010 8:10 pm

    Jef schreef:Bij mijn schouw is daar al meer dan 2jaar geen stopje op.
    Dit heeft volgens mij nog geen enkel effect gehad op mijn kachel.
    Bij mijn dochter is dit een gesloten potje en moet ik om de week het water uit dat potje gieten bij mij dus nooit want daar loopt het automatisch uit,is het tenslotte niet daarvoor dat dit gaatje dient?
    Sé hier word ik nu gek van: "Wacht 150econde(n) alvorens een nieuw bericht te plaatsen" duivel amai lachen



    pelletforum


    dit is een zelfreinigende uitlaatpijp (want die wordt uitgespoeld)
    k zou toch ook een gat boren in het potje bij de dochter.
    ik heb eens gekeken in de archieven bij jou posts en daar nog een foto gevonden van jou uitlaatpijp jef ,is maar 1,5m lang,enkelwandige buis en het werkt allemaal prima ............dan vraag ik mij af staat dit eindje buis daar wel nodig op.......


    Laatst aangepast door fleur op wo dec 15, 2010 8:13 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : schrijffout)
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Jef do dec 16, 2010 12:08 am

    Ik heb hier ook al aan gedacht om een gaatje te boren,maar jullie stoppen het allemaal dicht?vandaar toch een lichte twijfel.
    Alvorens dit te doen toch even checken bij de dealer of het kwaad kan? bij mij allesinds niet.

    @Erwin1233

    [/quote]

    als je om de week dat moet leegmaken dan scheelt er toch iets met de schouw, staat er een regenkap op bovenaan?

    stel je maar eens voor dat een gedeelte van het water in je kachel overloopt pale [/quote]

    er staat idd een regenkap op ik denk meer aan condens water vooral nu met dit vriesweer.
    En eer het in de kachel gaat lopen dan denk ik toch dat ik het een jaartje moet dichtlaten zo'n vaart loopt het nu ook weer niet. amai


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van player do dec 16, 2010 8:45 am

    Iemand bij ons in de straat heeft ook zo'n regenkapje op z'n schouw en die z'ne muur in al redelijk zwart. Mijn installateur had me aangeraden om hier GEEN regenkapje op te zetten om de muur proper te houden.
    Voorlopig moet ik zijn bewering staven, er is inderdaad nog niets te zien op mijn lichte facade steen.

    Om een wekker in te stellen om dat potje leeg te gaan maken heb ik ook niet zoveel zin.
    Voorlopig marcheert het goed. Ruit wordt snel vuil, maar dat ligt volgens mij aan het model van de kachel.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Philip do dec 16, 2010 9:58 am

    kristel (wo dec 15, 2010 2:33 pm) schreef:Sinds ik die dop er op heb staan lijkt alles beetje proper te branden, ofwel is het het plaatje dat op het branderpotje staat dat ik er gisteren heb vergeten op te zetten. Als ik de kachel gekuist heb zal ik het laten weten.

    Groetjes
    Kristel
    het zou kunne dat je schouw iets harder gaat trekken en daardoor rook en roet minder kans krijgen zich op je ruitje te slaan
    mare zo erg zal het nu ook wel niet zijn denk ik


    verder dat plaatje op je branderpotje
    is dat schuin naar achter geplooid ? zoja dan is dit een hitte reflector die de warmte weerkaatst naar de achter zijde van je kachel en je raad al wat zich daar bevind he ^^ je warmte wisselaar


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 6:37 pm

    hallo
    hoe zit dat met het T stuk ,als je nu binnen 2m omhoog en dan door de muur naar buiten gaat moet je dan ook een T stuk hebben ,want heb gezien dat dat onmogelijk is ,want dan moet dat T stuk dadelijk achter aan de kachel komen toch? dat kun je toch niet plaatsen te weinig ruimte omdat het rookkanaal op 20cm van de grond staat graag wat info

    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 6:52 pm

    joske+ schreef:hallo
    hoe zit dat met het T stuk ,als je nu binnen 2m omhoog en dan door de muur naar buiten gaat moet je dan ook een T stuk hebben ,want heb gezien dat dat onmogelijk is ,want dan moet dat T stuk dadelijk achter aan de kachel komen toch? dat kun je toch niet plaatsen te weinig ruimte omdat het rookkanaal op 20cm van de grond staat graag wat info

    grtjes


    joske
    het T stuk rechtstreeks op de uitlaat van de kachel --onderaan op het T stuk het potje en bovenaan vertrekken met de flex of vaste buizen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 9:16 pm

    hallo fleur
    heb hier een T stuk met dop proberen op te zetten maar had de ruimte niet de uitlaat van de kachel staat op 20 cm van de grond en mijn T stuk is dan te groot heb nu gewoon een bocht van 90gr op gezet, hoe doen jullie dat dan ?

    jos
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 9:27 pm

    joske+ schreef:hallo fleur
    heb hier een T stuk met dop proberen op te zetten maar had de ruimte niet de uitlaat van de kachel staat op 20 cm van de grond en mijn T stuk is dan te groot heb nu gewoon een bocht van 90gr op gezet, hoe doen jullie dat dan ?

    jos



    ik vindt het eigenaardig dat 20 cm niet genoeg zou zijn ,hoeveel cm kom je dan nog tekort ?
    je kan natuurlijk ook het T-stuk schuin plaatsen en dan daarop vertrekken met bocht van 45°
    of de kachel op een voetstuk plaatsen


    gr fleur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van erwin do dec 16, 2010 9:31 pm

    als de uitgang zo laag zit
    beter T-stuk onder 45gr en bocht 45gr vertrekken naar omhoog
    zoals fleur zegt
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Jef vr dec 17, 2010 1:32 am

    player schreef:Iemand bij ons in de straat heeft ook zo'n regenkapje op z'n schouw en die z'ne muur in al redelijk zwart. Mijn installateur had me aangeraden om hier GEEN regenkapje op te zetten om de muur proper te houden.
    Voorlopig moet ik zijn bewering staven, er is inderdaad nog niets te zien op mijn lichte facade steen.

    Om een wekker in te stellen om dat potje leeg te gaan maken heb ik ook niet zoveel zin.
    Voorlopig marcheert het goed. Ruit wordt snel vuil, maar dat ligt volgens mij aan het model van de kachel.

    Bij ons is het eigenlijk geen regenkapje.
    Op de buis staat een 90° bocht met daarop een windvanger.
    Zoals op deze foto maar dan het zwarte voorste stukje
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20

    Gesponsorde inhoud


    Dop met afloop - Pagina 2 Empty Re: Dop met afloop

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 2:47 am