Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 24 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
kvkkvkkvk
erwin
6 plaatsers

    MCZ Ego Air


    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast wo jan 05, 2011 11:16 pm

    ebbo1 schreef:Jup dekentje terug in de kast en lekker genieten van de warmte. Dat ze er zo snel stonden is natuurlijk voor ons wel top he.

    Wat we nu wel hebben is dat de kachel tikt als hij opwarmt of afkoelt is dat normaal? Dat had hij vroeger ni.

    Ik heb wel de indruk dat hij nu meer warmte geeft (misschien omda we in de kouw gezeten hebben)

    1 Ding kan ik wel zeggen van de EGO; hij verwarmt meer en beter dan beschreven sta. We verwarmen er nu de livig (28m²), de keuken (24m²) en bijverwarmen de 3 slaapkamers(40m²)probleemloos mee. Als we de living afluiten krijgen we de temperatuur zelfs niet onder de 20 graden als we hem niet op eco zetten.

    Alle ruimtes zijn voorzien van dubbel glas en de vloeren en plafonds zijn geisoleerd, buitenmuren zijn van baksteen met een spouw en zijn ongeveer 50cm dik

    Heb mijn EGO nu 14dagen en inderdaad die geeft veel warmte.
    Ik denk dat het bij ons niet zo goed geïsoleerd is als bij u, wel dubbel glas maar de vloeren zijn niet geïsoleerd, wel maar 1 buitenmuur.
    Wij verwarmen er 40m² leefruimte + 35m² slaapkamers (bijverwarmen) mee.
    In onze leefruimte is het ongeveer 21/22 graden en dat in eco stand.
    Dat tikken is normaal, zeker als het een nieuwe is onze technieker had ons daar voor gewaarschuwd.
    Wel leuk voor u dat de technieker er zo snel was een goede servies is geld veel waard.
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van kvkkvkkvk do jan 06, 2011 8:36 am

    ebbo1 schreef:Jup dekentje terug in de kast en lekker genieten van de warmte. Dat ze er zo snel stonden is natuurlijk voor ons wel top he.

    Wat we nu wel hebben is dat de kachel tikt als hij opwarmt of afkoelt is dat normaal? Dat had hij vroeger ni.

    Ik heb wel de indruk dat hij nu meer warmte geeft (misschien omda we in de kouw gezeten hebben)

    1 Ding kan ik wel zeggen van de EGO; hij verwarmt meer en beter dan beschreven sta. We verwarmen er nu de livig (28m²), de keuken (24m²) en bijverwarmen de 3 slaapkamers(40m²)probleemloos mee. Als we de living afluiten krijgen we de temperatuur zelfs niet onder de 20 graden als we hem niet op eco zetten.

    Alle ruimtes zijn voorzien van dubbel glas en de vloeren en plafonds zijn geisoleerd, buitenmuren zijn van baksteen met een spouw en zijn ongeveer 50cm dik
    dat tikken heb ik ook soms bij afkoelen of opwarmen
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van kvkkvkkvk do jan 06, 2011 8:49 am

    ik heb dus ook een mcz ego air sedert iets meer dan een jaar.Gisteren bij het ingieten van een nieuwe zak zag ik plots een klein lichtflitsje in de reservoirbak,juist boven de schroef ligt een klein plaatje dat langs de zijkanten vastgemaakt is met een soort plastiek of rubber.Dan heb ik van dichtbij een klein gaatje niet groter dan een speldekop opgemerkt.zou dit kwaad kunnen Ik denk toch dat in het reservoir beter alles goed dichtzit.Wat kan ik eventueel doen. Ik zou niet willen dat mijn reservoir in brand schiet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast do jan 06, 2011 10:50 am

    kvkkvkkvk schreef:ik heb dus ook een mcz ego air sedert iets meer dan een jaar.Gisteren bij het ingieten van een nieuwe zak zag ik plots een klein lichtflitsje in de reservoirbak,juist boven de schroef ligt een klein plaatje dat langs de zijkanten vastgemaakt is met een soort plastiek of rubber.Dan heb ik van dichtbij een klein gaatje niet groter dan een speldekop opgemerkt.zou dit kwaad kunnen Ik denk toch dat in het reservoir beter alles goed dichtzit.Wat kan ik eventueel doen. Ik zou niet willen dat mijn reservoir in brand schiet.

    als het maar heel klein is kan dit geen kwaad (een speldekop)
    als je het niet vertrouwd dit gaatje dichtdoen met vuurvaste silicone
    kan je kopen in elke doe het zelf zaak

    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast do jan 06, 2011 12:23 pm

    of een rondvragen of er iemand zo tube liggen geeft
    een forumlid of verkoper
    is eigenlijk anozel om zo,n tube te kopen als je maar een ietsiebietsie nodig van hebt

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van erwin do jan 06, 2011 2:58 pm

    kvkkvkkvk schreef:ik heb dus ook een mcz ego air sedert iets meer dan een jaar.Gisteren bij het ingieten van een nieuwe zak zag ik plots een klein lichtflitsje in de reservoirbak,juist boven de schroef ligt een klein plaatje dat langs de zijkanten vastgemaakt is met een soort plastiek of rubber.Dan heb ik van dichtbij een klein gaatje niet groter dan een speldekop opgemerkt.zou dit kwaad kunnen Ik denk toch dat in het reservoir beter alles goed dichtzit.Wat kan ik eventueel doen. Ik zou niet willen dat mijn reservoir in brand schiet.

    best uw installateur informeren
    silicone gaat misschien loskomen als de pellets erover glijden
    er kan stof daardoor dat is niet normaal volgens mij
    is dat aan de kant van de vlam of achterkant


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast do jan 06, 2011 3:15 pm

    Kan je er een foto van posten? Dan kan ik het eens vergelijken met de mijne
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van ss do jan 06, 2011 3:29 pm

    kvkkvkkvk schreef:ik heb dus ook een mcz ego air sedert iets meer dan een jaar.Gisteren bij het ingieten van een nieuwe zak zag ik plots een klein lichtflitsje in de reservoirbak,juist boven de schroef ligt een klein plaatje dat langs de zijkanten vastgemaakt is met een soort plastiek of rubber.Dan heb ik van dichtbij een klein gaatje niet groter dan een speldekop opgemerkt.zou dit kwaad kunnen Ik denk toch dat in het reservoir beter alles goed dichtzit.Wat kan ik eventueel doen. Ik zou niet willen dat mijn reservoir in brand schiet.
    OPLETTEN HIER!!! Was dat een lichtfkits van ergens een lichtweerspiegeling en is dat gaatje onderaan de kachel weg van de brandkamer? Dan zal dat meer dan waarschijnlijk onschuldig zijn! Maar als je ook maar de minste twijfel hebt dat dit een vlammetje of zelfs maar een vonkje was, dan schakel je best dat toestel uit en verwittig je dealer. Heb je geen deftige dealer stuur dan een PM naar Nicky (Vandebosch, betrouwbare MCZ-dealer) en vraag zonder dralen zijn advies! VONKEN of VLAMMEN, hoe klein ook, horen niet thuis in een pellettank!!! niet goed
    Groeten,
    ss


    Laatst aangepast door Uthrex op do jan 06, 2011 8:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Niet roepen aub)
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van kvkkvkkvk do jan 06, 2011 8:38 pm

    ebbo1 schreef:Kan je er een foto van posten? Dan kan ik het eens vergelijken met de mijne
    je ziet dat zwart blokje waar altijd enkele pellets op blijven liggen daar is het
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van kvkkvkkvk do jan 06, 2011 8:41 pm

    ss schreef:
    kvkkvkkvk schreef:ik heb dus ook een mcz ego air sedert iets meer dan een jaar.Gisteren bij het ingieten van een nieuwe zak zag ik plots een klein lichtflitsje in de reservoirbak,juist boven de schroef ligt een klein plaatje dat langs de zijkanten vastgemaakt is met een soort plastiek of rubber.Dan heb ik van dichtbij een klein gaatje niet groter dan een speldekop opgemerkt.zou dit kwaad kunnen Ik denk toch dat in het reservoir beter alles goed dichtzit.Wat kan ik eventueel doen. Ik zou niet willen dat mijn reservoir in brand schiet.

    OPLETTEN HIER!!! Was dat een lichtfkits van ergens een lichtweerspiegeling en is dat gaatje onderaan de kachel weg van de brandkamer? Dan zal dat meer dan waarschijnlijk onschuldig zijn! Maar als je ook maar de minste twijfel hebt dat dit een vlammetje of zelfs maar een vonkje was, dan schakel je best dat toestel uit en verwittig je dealer. Heb je geen deftige dealer stuur dan een PM naar Nicky (Vandebosch, betrouwbare MCZ-dealer) en vraag zonder dralen zijn advies! VONKEN of VLAMMEN, hoe klein ook, horen niet thuis in een pellettank!!! niet goed
    Groeten,
    ss
    het is meer een lichtflitsje heel klein Je ziet het ook niet altijd alleen maar als hij fel brandt.het speelt mee met de vlammen van de kachel dus denk ik lichtflits toch maar even bellen denk ik
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van erwin do jan 06, 2011 8:50 pm

    kvkkvkkvk schreef:ik heb dus ook een mcz ego air sedert iets meer dan een jaar.Gisteren bij het ingieten van een nieuwe zak zag ik plots een klein lichtflitsje in de reservoirbak,juist boven de schroef ligt een klein plaatje dat langs de zijkanten vastgemaakt is met een soort plastiek of rubber.Dan heb ik van dichtbij een klein gaatje niet groter dan een speldekop opgemerkt.zou dit kwaad kunnen Ik denk toch dat in het reservoir beter alles goed dichtzit.Wat kan ik eventueel doen. Ik zou niet willen dat mijn reservoir in brand schiet.

    het is meer een lichtflitsje heel klein Je ziet het ook niet altijd alleen maar als hij fel brandt.het speelt mee met de vlammen van de kachel dus denk ik lichtflits toch maar even bellen denk ik

    als het boven de plaats van de vlammen is dan zette ik die kachel uit als ik het was


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van kvkkvkkvk do jan 06, 2011 8:53 pm

    erwin123 schreef:
    kvkkvkkvk schreef:ik heb dus ook een mcz ego air sedert iets meer dan een jaar.Gisteren bij het ingieten van een nieuwe zak zag ik plots een klein lichtflitsje in de reservoirbak,juist boven de schroef ligt een klein plaatje dat langs de zijkanten vastgemaakt is met een soort plastiek of rubber.Dan heb ik van dichtbij een klein gaatje niet groter dan een speldekop opgemerkt.zou dit kwaad kunnen Ik denk toch dat in het reservoir beter alles goed dichtzit.Wat kan ik eventueel doen. Ik zou niet willen dat mijn reservoir in brand schiet.

    het is meer een lichtflitsje heel klein Je ziet het ook niet altijd alleen maar als hij fel brandt.het speelt mee met de vlammen van de kachel dus denk ik lichtflits toch maar even bellen denk ik

    als het boven de plaats van de vlammen is dan zette ik die kachel uit als ik het was
    neen niet boven de vlammen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van erwin do jan 06, 2011 9:00 pm

    toch dringend eens doorgeven aan de installateur,
    daar kan ook stof van de pellets doorvallen

    je weet nooit of daar een ventilator of zo onderzit


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast do jan 06, 2011 9:48 pm

    het is gewoon in de voorraadbak het einde van de pelletschroef
    daar ligt een plaatje op die dichtgespoten is met zwarte vuurvaste silicone
    dit gaatje zat er waarschijnlijk al van in het begin
    en let je er nu pas op
    gewoon een beetje vuurvaste siliconen erop doen en het is opgelost
    mvg jl
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van kvkkvkkvk vr jan 07, 2011 8:38 am

    jl schreef:het is gewoon in de voorraadbak het einde van de pelletschroef
    daar ligt een plaatje op die dichtgespoten is met zwarte vuurvaste silicone
    dit gaatje zat er waarschijnlijk al van in het begin
    en let je er nu pas op
    gewoon een beetje vuurvaste siliconen erop doen en het is opgelost
    mvg jl
    juist daar is het.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast za jan 08, 2011 6:33 pm

    Heb eens gekeken, het is inderdaad de afdekking van het kanaal waar de worm in draait.
    Als het afgekit is zal dat wel een reden hebben zeker; als je nog garantie hebt instalateur op de hoogte brengen het kost je niks en alles wordt in orde gebracht.
    En anders... zou ik persoonlijk hem ook laten komen, het zit onder de rooster en je kan er bij mijn weten niet netjes aan werken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast za jan 08, 2011 7:05 pm

    ebbo1 schreef:Heb eens gekeken, het is inderdaad de afdekking van het kanaal waar de worm in draait.
    Als het afgekit is zal dat wel een reden hebben zeker; als je nog garantie hebt instalateur op de hoogte brengen het kost je niks en alles wordt in orde gebracht.
    En anders... zou ik persoonlijk hem ook laten komen, het zit onder de rooster en je kan er bij mijn weten niet netjes aan werken


    het rooster kan je gemakkelijk verwijderen door lichtjes te plooien,dit haal je er zo uit, ook gemakkelijk om eens de tank te stofzuigen
    mvg HE
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast za jan 08, 2011 7:16 pm

    Kijk weer iets bij geleerd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast zo jan 09, 2011 12:00 pm

    Heb nog een vraagje, zijn er bij jullie in de allutec achterwand ook barstjes te zien?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast zo jan 09, 2011 3:56 pm

    ik zie geen bartsjes van mij
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast zo jan 09, 2011 4:19 pm

    Raar, ik kan ze enkel maar zien als de kachel uit staat en gekuist is.
    Zal ik eens achter moeten informeren dan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gast zo jan 09, 2011 4:27 pm

    als je je vuurpotje uithaald
    kan je die achterkant op zijn geheel opheffen en de ondekant vooruit trekken en zo deze hans verwijderen ,
    wel niet laten vallen of hij is in twee affraid
    mvg jl
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van kvkkvkkvk ma nov 23, 2015 4:47 pm

    hello graag had ik geweten welke pellets de eigenaars van een mcz ego air gebruiken gewoon uit interesse .Ik gebruik voorlopig de pellets van colruyt ( welk merk ze verkopen op het moment) en daarvoor olimp . bedankt
    weske32v
    weske32v
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 77
    Leeftijd : 43
    Registration date : 05-12-12

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van weske32v ma nov 23, 2015 9:02 pm

    In mijn ego momenteel fabich en daar ben ik erg tevreden over deze geven veel warmte
    daarvoor vooral german maar ze Brand beter met fabich
    Agriselect Brand ik ook soms ma deze geven een beetje koek
    Daarnaast heb ik al meer dan 20 soorten getest
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van kvkkvkkvk wo nov 25, 2015 3:02 pm

    merci Weske

    Gesponsorde inhoud


    MCZ Ego Air - Pagina 4 Empty Re: MCZ Ego Air

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 10:44 pm