warmtewisselaar Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
steven
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
pedro
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
krusty
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
Fleur
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
ss
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
jeanhup
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
Philip
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
Annejanne
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 
Maryline
warmtewisselaar I_vote_lcapwarmtewisselaar I_voting_barwarmtewisselaar I_vote_rcap 

 

 warmtewisselaar

Ga naar beneden 
+4
Jef
martin1949
pedro
erwin
8 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 9:47 pm

Ik heb al verschillende keren gelezen dat het belangrijk is dat de warmtewisselaar goed onderhouden wordt. Ik ben effe gaan googelen maar ben niet echt wijzer geworden. Waar zit nu juist die warmtewisselaar in de kachel?

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 9:52 pm

dat zijn die buizen die bovenaan in je kachel lopen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 9:57 pm

Ja maar hoe geraak je daar aan? Wanneer ik men kachel kuis ga ik daar wel overal tussen met een borstel maar ik denk niet dat dit voldoende is. Ik heb al bij sommige kachels gelezen dat je die kan over en weer schuiven en dat die dan op die manier schoongemaakt worden.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 10:06 pm

bij sommige kachels is er systeem met een beweegbare stang,
bij mij is dat ook niet,

ik doe het zoals jij tot waar ik aankan,
voor verder moeten we de kachel demonteren vrees ik
dit gebeurt nu tijdens groot onderhoud

misschien met een lange radiator verfkwast?
of iets rubber slang op de stofzuiger wat plooit tussen de buizen

maar zonder de voorkant eraf te nemen geraak je toch niet overal aan

tenzij doorblazen met perslucht zoals bij onderhoud,
maar dit zie ik niet gebeuren 1 keer in de week binnen affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 10:11 pm

Ik ga dat inderdaad eens proberen met zo'n radiatorborstel want inderdaad ik zie me hier niet elke week mijne living onder het stof blazen met perslucht. Nu ik denk wel dat het een belangrijk deel van een regelmatig onderhoud is of is dat 1 x per jaar voldoende?

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 10:25 pm

volgens mij is 1x jaar voldoende
hangt af welke pellets je stookt sommige geven meer asse die eraan blijft plakken

dit zou je regelmatig visueel moeten kontroleren

de warmte van de rookgas gaat tussen die buizen
en deze nemen die warmte op, en verwarmen zo de lucht die in de kamer word geblazen

als de buizen vol asse en vuil hangen dan verloopt de warmteopname niet zo goed
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 10:32 pm

Elke keer ik daar met een borstel tussen ga valt daar wel al wat uit hoor. Dus nodig zal het wel zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 10:38 pm

Ik zag tijdje geleden bij Hubo nieuw product om kachels te reinigen Spentex, zou dit mogen toegepast worden bij pelletkachels?

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 11:19 pm

Ik heb aan mn kachel een beweegbare stang,dus hier wordt de warmtewisselaar telkens 'schoongemakkt' als ik de kachel kuis!En er komt daar idd héééél wat roet vanaf als ik de stang beweeg.Kzou nie sebiet weten hoe het bij ene zonder stang moet worden schoongemaakt hoor...

grtzzzz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 11:36 pm

pedro schreef:
Ik heb aan mn kachel een beweegbare stang,dus hier wordt de warmtewisselaar telkens 'schoongemakkt' als ik de kachel kuis!En er komt daar idd héééél wat roet vanaf als ik de stang beweeg.Kzou nie sebiet weten hoe het bij ene zonder stang moet worden schoongemaakt hoor...

grtzzzz

misschien met zo een ronde flessenborstel met ijzer steel,
waar ze vroeger de papflessen mee kuisten,

bestaat dat nog Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
martin1949
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
martin1949


Man Aantal berichten : 372
Leeftijd : 74
Registration date : 19-05-10

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 11:42 pm



Stokers z'n ronde borstel met ijzeren steel verkopen ze bij de "Action".

De borstel bestaat uit een smal deel en een breed deel met ijzeren steel.
Het bovenste deel kan je er dus afzagen als je dat niet kan gebruiken.

Ik heb er één en werkt fantastisch.

Succes
Martin Dreischor
MCZ Musa Hydro
Terug naar boven Ga naar beneden
Jef
Pelletkachel
Pelletkachel
Jef


Man Aantal berichten : 618
Leeftijd : 67
Registration date : 31-10-08

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptywo dec 15, 2010 11:43 pm

Arrow Gewoon een stukje gewone plooibare tuinslang in de slang van je stofzuiger plaatsen,deze even afplakken met b.v. duck tape andere mag natuurlijk ook.
Op deze manier geraak je een stuk verder langs boven langs de buizen van de warmtewisselaar.
Doe dit zo een keertje of 4 per jaar en je zal nooit problemen krijgen.

pelletforum

_________________
Iris plus Speksteen


26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
1 Omvormer SMA 5000TL-20
Terug naar boven Ga naar beneden
povi1
Pellet
Pellet
povi1


Man Aantal berichten : 110
Leeftijd : 67
Registration date : 29-12-09

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptydo dec 16, 2010 12:11 am

Ik heb bij mijn kachel ook zo n stang die ik voor en achterwaarts kan schuiven en dat zou naar het schijnt ook een reiniger zijn vande warmtewisselaar ? ecoteck francesca. tof
Terug naar boven Ga naar beneden
Jef
Pelletkachel
Pelletkachel
Jef


Man Aantal berichten : 618
Leeftijd : 67
Registration date : 31-10-08

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptydo dec 16, 2010 12:19 am

povi1 schreef:
Ik heb bij mijn kachel ook zo n stang die ik voor en achterwaarts kan schuiven en dat zou naar het schijnt ook een reiniger zijn vande warmtewisselaar ? ecoteck francesca. tof

Ja dit zou eigenlijk bij elke pelletkachel zo moeten zijn dit en een aslade vind ik een gemis bij mijn Iris plus.
Moest ik ze maken ik zou het er allebei opzetten ik denk dat ik is een berichtje naar Italie ga sturen wat? alleen mijn Italiaans is net zo goed als mijn chinees klop lacher

pelletforum

_________________
Iris plus Speksteen


26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
1 Omvormer SMA 5000TL-20


Laatst aangepast door Jef op do dec 16, 2010 12:25 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptydo dec 16, 2010 12:21 am

Jef schreef:
povi1 schreef:
Ik heb bij mijn kachel ook zo n stang die ik voor en achterwaarts kan schuiven en dat zou naar het schijnt ook een reiniger zijn vande warmtewisselaar ? ecoteck francesca. tof

Ja dit zou eigenlijk bij elke pelletkachel zo moeten zijn dit en een aslade vind ik een gemis bij mijn Iris plus.
Moest ik ze maken ik zou het er allebei opzetten ik denk dat ik is een berichtje naar Italie ga sturen wat? allen mijn Italiaans is net zo goed als mijn chinees klop lacher

pelletforum
Daar heb je de vertaalfunctie van google voor Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptydo dec 16, 2010 9:29 am

ik kan in de buizen van de warmtewisselaar niet in die buizen zijn om de te verwarmen lucht door te jagen

als ik in de kachel simpel door hendel te verdraaien de achterwand eruit neem kan ik de buizen van de warmtewisselaar ontdoen van roet en stof '
verder is hier ook zo een krabber op gemonteerd die ik enkele malen heen en weer moet bewegen om het roet zo van de buizen te scrapen zeg maar dan moet ik die achterwant niet elke keer te openen

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptydo dec 16, 2010 9:40 am

dat is spijtig genoeg niet aanwezig in elke kachel

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
ZaurusUser
Pellet
Pellet
ZaurusUser


Man Aantal berichten : 141
Leeftijd : 56
Registration date : 28-12-09

warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptydo dec 16, 2010 12:27 pm

Zie ook hier :
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Rika Topo
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Emptydo dec 16, 2010 12:51 pm

ZaurusUser (do dec 16, 2010 12:27 pm) schreef:
Zie ook hier :
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]




ik heb in de verkeerde topic gepost met naar de foto s te willen kijken ,sorry daarvoor
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





warmtewisselaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: warmtewisselaar   warmtewisselaar Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
warmtewisselaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» rookgas warmtewisselaar maken
» Zelf jaarlijks onderhoud doen
» reinigen warmtewisselaar lila plus

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: