Lawaai van het voedingsschroefje Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
steven
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
pedro
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
krusty
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
Fleur
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
ss
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
jeanhup
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
Philip
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
Annejanne
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 
Maryline
Lawaai van het voedingsschroefje I_vote_lcapLawaai van het voedingsschroefje I_voting_barLawaai van het voedingsschroefje I_vote_rcap 

 

 Lawaai van het voedingsschroefje

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptyma dec 27, 2010 9:08 pm

Pelletstokers, Shocked

Ik hoor vanaf gisteren mijn schroef draaien tijdens normaal bedrijf.
Ik hoor het aanzetten van de motor of het slijpen van de schroef.
Kachel 2 maand in dienst .
Kan er iets tussen zitten of is er wat loos met het elektrisch motortje.
graag wat bevindingen, ik ga morgen de kachel leeg stoken en de rest uitzuigen om te zien of er iets tussen zit. Andere redenen ?
Anders moet ik bellen naar de plaatser , die zal het nu druk hebben.
Evil or Very Mad
Roger

Terug naar boven Ga naar beneden
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptyma dec 27, 2010 9:27 pm

rogerdeclercq schreef:
Ik hoor vanaf gisteren mijn schroef draaien tijdens normaal bedrijf.
Ik hoor het aanzetten van de motor of het slijpen van de schroef.
Kachel 2 maand in dienst .
Kan er iets tussen zitten of is er wat loos met het elektrisch motortje.
graag wat bevindingen, ik ga morgen de kachel leeg stoken en de rest uitzuigen om te zien of er iets tussen zit. Andere redenen ?
Anders moet ik bellen naar de plaatser , die zal het nu druk hebben.
Roger


Roger,

heb dit met mijn kachel (MCZ toba) ook voor na 2 maand gebruik; Bij mij is het een soort van 'gesnurk' dat je dan hoort als de motor draait. Meermaals leegzuigen hielp niet bij mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
spydi
Pellet
Pellet
spydi


Man Aantal berichten : 90
Leeftijd : 53
Registration date : 04-01-10

Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 12:17 am

rogerdeclercq schreef:
Pelletstokers, Shocked

Ik hoor vanaf gisteren mijn schroef draaien tijdens normaal bedrijf.
Ik hoor het aanzetten van de motor of het slijpen van de schroef.
Kachel 2 maand in dienst .
Kan er iets tussen zitten of is er wat loos met het elektrisch motortje.
graag wat bevindingen, ik ga morgen de kachel leeg stoken en de rest uitzuigen om te zien of er iets tussen zit. Andere redenen ?
Anders moet ik bellen naar de plaatser , die zal het nu druk hebben.
Evil or Very Mad
Roger

hee Roger,

Is dat geluid constant dan,want die van mij doet het af en toe als er een paar pellets gelijk naar boven willen en dan moet hij het zaakje even breken,en dan hoor je even een geluid maar das maar heel even,drie,vier tellen of zo

groetjes Friedrich
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 10:24 am

afdekplaatje boven de schroef losmaken en alles uitzuigen.
Er zit waarschijnlijk te veel zaagmeel in de schroef

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 1:31 pm

windaddict schreef:
afdekplaatje boven de schroef losmaken en alles uitzuigen.
Er zit waarschijnlijk te veel zaagmeel in de schroef




windaddict
waarom denkt iedereen dat zaagmeel slecht is voor de vijzel,dan zouden we toch onze pellets moeten zeven voor we die er ingieten.
ik denk dat ze juist DAAROM een vijzel gebruiken .


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Vomit
Pelletje
Pelletje
Vomit


Man Aantal berichten : 29
Registration date : 31-08-10

Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 3:42 pm

fleur schreef:

waarom denkt iedereen dat zaagmeel slecht is voor de vijzel,dan zouden we toch onze pellets moeten zeven voor we die er ingieten.

Op de sticker in mijn pelletreservoir staat er wel degelijk (in het Engels) om NIET rechtstreeks de zak te legen in het reservoir maar een schep te gebruiken.

Niet dat ik dat doe, ik duw het overgrote deel er vanuit de zak in terwijl de zak horizontaal blijft zodat het stof niet te veel meekomt. En dan zeef ik af en toe de overschotjes, er komt behoorlijk wat zaagsel uit. Misschien wat paranoïde, maar toch...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 4:40 pm

Ik kap mijn zak in 2 keer in een kolenkit en vul zo men pelletkachel maar heb nog nooit gezeefd, zou het zo'n kwaad kunnen dat zagemeel? Dat valt toch gewoon mee naar beneden.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
martin1949
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
martin1949


Man Aantal berichten : 372
Leeftijd : 74
Registration date : 19-05-10

Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 4:45 pm



Stokers, misschien helemaal verkeerd, maar ik kiep de zak er gewoon in.
Niet dat ik eigenwijs ben of de weg van de minste weerstand zoek maar het wordt bij mijn kachel voorgeschreven.

ZIE HIERONDER DE TEKST UIT DE HANDLEIDING


4.3. VULLEN MET PELLETS
U vult de kachel bovenaan met brandstof, door het luikje te openen. Giet de
pellets in het reservoir; wanneer het reservoir helemaal leeg is, kunt u het
vullen met een zak van 15 kg pellets.
Om het u gemakkelijk te maken, kunt u in twee stappen werken:
Giet de helft van de zak in het reservoir en wacht tot de brandstof op
de bodem is gaan liggen
Vul bij met de andere helft., en klaar is Kees.
Verwijder nooit het beschermingsrooster binnenin het
reservoir. Wanneer u de pellets in het reservoir giet,
mag de zak geen warme oppervlakken raken.
Giet nooit andere brandstoffen dan pellets in het
reservoir en ook geen brandstoffen die niet voldoen
aan de eerder vermelde specificaties.

mvg
Martin Dreischor
MCZ Musa Hydro
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 5:59 pm

Rolling Eyes Stokers,

Ik heb gans mijn bak met pellets leeg gemaakt en proper gezogen.
Dan heb ik de kachel gestart en het gebrom is er weer.
[img][/img]

Kan zijn dat de spanning achter het sluitplaatje te veel is en zo moet de motor meer kracht zetten of is dat wat ver gezocht .Of is er toch iets aan de motor.

Wat hebben andere stokers dan gedaan

roger affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 6:13 pm

rogerdeclercq schreef:
Rolling Eyes Stokers,

Ik heb gans mijn bak met pellets leeg gemaakt en proper gezogen.
Dan heb ik de kachel gestart en het gebrom is er weer.
[img][/img]

Kan zijn dat de spanning achter het sluitplaatje te veel is en zo moet de motor meer kracht zetten of is dat wat ver gezocht .Of is er toch iets aan de motor.

Wat hebben andere stokers dan gedaan

roger affraid


roger
hier kunnen veel oorzaken zijn ,vijzel die los zit en tegen iets aanschuurt,lawaai in de reductie,lawaai van de motor of misschien vibratie die overzet op de voorraadtank enz...
staat alles goed vast ? bij sommige kachels kan je de vijzel laten draaien of testen zonder pellets welleswaar ,maar dat zal wellicht voor de installateur zijn .nog in garantie zeker zoniet eens zelf de boel demonteren .



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31745
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 7:55 pm

bij de meeste kachels zit er een veiligheidsrooster in de pelletbak, dus ik ga ervan uit dat de fabrikanten dan ervan uitgaan dat stof en gruizel geen kwaad kunnen aan de vijzel, vermits je er niet aan kan door de rooster.
Terug naar boven Ga naar beneden
spydi
Pellet
Pellet
spydi


Man Aantal berichten : 90
Leeftijd : 53
Registration date : 04-01-10

Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydi dec 28, 2010 9:37 pm

Heb je het "gebrom" constant of alleen als de vijzel draait,want als het echt gebrom is lijkt het wel op een relais wat een beetje blijft hangen,dan krijg je ook zo'n "tandartsbel geluid"

anders gewoon je leverancier bellen en het geluidje laten horen,misschien heeft hij het al vaker gehoord bij andere kachels,en weet hij gelijk wat het is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: VLawaai vijzel   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydo dec 30, 2010 12:16 pm

Laughing

Vandaag heeft de installateur langs geweest en heeft de reductie kast opengemaakt en het speciale vet was helemaal naar de andere kant gezakt, heeft er vet bijgedaan en nu hoor ik bijna niks meer .Heeft ook de instellingen nog eens nagekeken en de onderdrukken nog wat verlaagd. Na het stookseizoen ga ik nog de aanzuig uit de onderliggende garage laten komen in plaats van uit de plaats waar de kachel staat. Geen koude lucht niet meer aanzuigen vanuit de naast liggende vertrekken waar geen verwarming is .

roger cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
spydi
Pellet
Pellet
spydi


Man Aantal berichten : 90
Leeftijd : 53
Registration date : 04-01-10

Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Emptydo dec 30, 2010 11:03 pm

En weer een tevreden pelletkachel gebruiker,en dat nog even in het oude jaar,

Nou kun je lekker rustig stoken in het nieuwe jaar !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Lawaai van het voedingsschroefje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai van het voedingsschroefje   Lawaai van het voedingsschroefje Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Lawaai van het voedingsschroefje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lawaai RIKA PICO
» lawaai kachel
» vergelijking geluid kachels

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: