Lawaai RIKA PICO Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

Omerta

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
steven
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
pedro
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
krusty
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
Fleur
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
ss
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
jeanhup
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
Philip
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
Annejanne
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 
Maryline
Lawaai RIKA PICO I_vote_lcapLawaai RIKA PICO I_voting_barLawaai RIKA PICO I_vote_rcap 

 

 Lawaai RIKA PICO

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptyzo nov 06, 2011 9:23 pm

Hallo Mensen,

Sinds 2 weken heb ik een splinternieuwe Rika PICO, ik heb voor deze gekozen omdat ik op dit forum zoveel lof hoorde over de ' geruisloze ' werking.
Maar is me dat een tegenvaller, sommige momenten hoor je bijna de TV niet meer ( niet als ze als ze aan het cleanen is, dan is het normaal dat ze een beetje meer lawaai maakt )
Ik kan het geluid het beste vergelijken met het geluid in de auto als je op autostrade rijdt met één raam een paar centimeter open.

Ze staat momenteel ingesteld om automatisch 22 graden.

Weet iemand hier soms de reden van of nog beter een oplossing?
Doe ik iets verkeerd of ligt het aan instellingen die ik moet veranderen ,

Alvast bedankt

Vriendelijke groeten
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptyzo nov 06, 2011 9:33 pm

Steven VR schreef:
Hallo Mensen,

Sinds 2 weken heb ik een splinternieuwe Rika PICO, ik heb voor deze gekozen omdat ik op dit forum zoveel lof hoorde over de ' geruisloze ' werking.
Maar is me dat een tegenvaller, sommige momenten hoor je bijna de TV niet meer ( niet als ze als ze aan het cleanen is, dan is het normaal dat ze een beetje meer lawaai maakt )
Ik kan het geluid het beste vergelijken met het geluid in de auto als je op autostrade rijdt met één raam een paar centimeter open.

Ze staat momenteel ingesteld om automatisch 22 graden.

Weet iemand hier soms de reden van of nog beter een oplossing?
Doe ik iets verkeerd of ligt het aan instellingen die ik moet veranderen ,

Alvast bedankt

Vriendelijke groeten
Steven

Volgens mij is dit helemaal niet normaal: ik zou de installateur bellen en zeker niet zelf beginnen prutsen

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptyzo nov 06, 2011 9:47 pm

Achteraan de kachel zit het aanzuigkanaal voor verbrandingslucht.
Het zou kunnen dat het geluid hiervandaan komt.
Hou je hand er eens voor, het geluid zou dan moeten minderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptyma nov 07, 2011 7:04 pm

Wij hebben sinds een dikke maand ook dezelfde kachel.
ook wij hadden eerst last van het vele lawaai van die ene ventilator. Na enig overleg met de leverancier is dit grotendeels door hun opgelost door de instellingen te veranderen. wat er precies is veranderd weet ik helaas niet doordat ik destijds afwezig was, maar het is na te vragen.
de ventilator loopt nu veel rustiger en is tijdens gebruik niet duidelijk meer aanwezig.
het probleem wordt/werdt vooral veroorzaakt door te veel trek in de schoorsteen.
nog steeds brandt onze kachel te snel en duurt het te lang om op temperatuur te komen. binnenkort hebben wij hierover weer overleg over een aanpassen van de schoorsteen evt dmv een groter buis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: thx   Lawaai RIKA PICO Emptyma nov 07, 2011 7:19 pm

Hallo,
Alvast bedankt voor alle reakties, morgen neem ik contact op met de leverancier, vandaag waren ze gesloten.
Groetjes
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: oplossing   Lawaai RIKA PICO Emptydi nov 08, 2011 4:04 pm

Hallo mensen,

Mijn probleem lijkt voorlopig opgelost.
Ook mijn schouw trok veel te hard,dus moest de rookgasventilator veel minder hard draaien.
Ik heb het parametermenu gekregen van de leverancier en heb het zelf bijgesteld..... kan van -20 tot +20 ( ik sta nu op -12 )een wereld van verschil nu, ze is nu inderdaad heel stil, ze brandt met een mooie vlam en ze wordt ook veel warmer. Als mijn ruitje te zwart zou branden moet ik het terug wat meer zetten. Ik hoop dat ze daardoor nu ook nog zuiniger zal branden :-)

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptydi nov 08, 2011 5:53 pm

Steven VR schreef:
Hallo mensen,

Mijn probleem lijkt voorlopig opgelost.
Ook mijn schouw trok veel te hard,dus moest de rookgasventilator veel minder hard draaien.
Ik heb het parametermenu gekregen van de leverancier en heb het zelf bijgesteld..... kan van -20 tot +20 ( ik sta nu op -12 )een wereld van verschil nu, ze is nu inderdaad heel stil, ze brandt met een mooie vlam en ze wordt ook veel warmer. Als mijn ruitje te zwart zou branden moet ik het terug wat meer zetten. Ik hoop dat ze daardoor nu ook nog zuiniger zal branden :-)

Groetjes

Fijn om ook het positieve nieuws te horen Laughing

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptydi dec 20, 2011 10:20 am

Geldt dit ook voor het rika visio menu?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikzelf
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Ikzelf


Man Aantal berichten : 383
Leeftijd : 40
Registration date : 11-09-11

Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptydi dec 20, 2011 10:47 am

Waar moet ik die parameters instellen en hoe?

Ik heb een Rika Revo met ook vrij veel lawaai, zelfs op heat 30... Het is niet dat deze geluidsstil is...

Volgens mij ligt dit ook aan teveel schouwtrek...

Maar als ik die rookgasventilator trager ga zetten, krijg ik dan ook meer koek?

Hoe moet ik dit doen/proberen?

thx
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: lawaai   Lawaai RIKA PICO Emptydi dec 20, 2011 4:04 pm

hallo
hier toch ook op 30 % veel lawaai( met een Revo ) van ventilator en de indruk dat er toch wel wat warmte in de
schouw verdwijnt. Ik ga de installateur terug er bij roepen maar dat is niet zo gemakkelijk dees dagen. Crying or Very sad
Op auto warmt de kachel heel goed maar op heat niet, veel rondvliegend materiaal en gensters en beduidend minder warmte
zelfs op maximum. Het verbruik is zo een 15 kg per 15 uur stoken dat valt wel mee denk ik????

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptywo dec 21, 2011 1:09 am

hoi steven vr

op hoeveel staan de instellingen nu bij jou want heb dat probleem ook bij mijn rika topo

FAN : ?
CLEAN : ?
dan kan ik die bij mij ook zo instellen via het parameter menu
bij mij staat het nu zo ingestelt

FAN :0
CLEAN :6

kan het kwaad door de ventilator te verlagen ? voor de kachel

mvg chrisje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptyma feb 06, 2012 11:38 pm

Ik had het zelfde probleem,

heb de fan van 0 naar -15 gezet. Ruit word niet vuil, in het verbrandingspotje blijft wel altijd een harde koek achter.
Ik stook German Pellets van AVEVE...

Simon
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptyma feb 06, 2012 11:45 pm

luchtaanvoer wat verhogen en dan heb je geen koek. (van de verbrandingslucht)

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Emptydi feb 07, 2012 7:12 pm

Met mijn pico heb ik ook altijd een koek in het bakje. Het maakt niet uit of ik de fan hoger of lager zet. Je kan ook de pellettoevoer niet verminderen. Ergens heb ik gelezen dat dit automatisch gebeurd indien je software versie 1.36 hebt. Dus als je de fan hoger zet gooit de kachel meer pellets en minder pellets wanneer je de fan lager zet.
Indien er iemand met software 1.36 is die geen koek heeft, dan mag die altijd laten weten welke pellets en fan instelling hij/zij gebruikt.


Mvg,

Dimitri
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Lawaai RIKA PICO Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA PICO   Lawaai RIKA PICO Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Lawaai RIKA PICO
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» rika pico
» Instellingen Rika Pico
» Lawaai RIKA Rio

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Rika-
Ga naar: