Lawaai RIKA Rio Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
steven
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
pedro
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
krusty
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
Fleur
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
ss
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
jeanhup
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
Philip
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
Annejanne
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 
Maryline
Lawaai RIKA Rio I_vote_lcapLawaai RIKA Rio I_voting_barLawaai RIKA Rio I_vote_rcap 

 

 Lawaai RIKA Rio

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 22, 2013 9:30 am

Goede morgen,

Ik ben net terug van een weekendje aan de Semois in Noord-Frankrijk. In ons huisje stond een RIKA Rio.
Ik vond dat toestel verschrikkelijk lawaaierig. Zelfs als ie op stand 0 stond. Wat denken jullie er van?
Het was mijn eerste ervaring met een pelletkachel. Zelf hebben we een RIKA Como besteld. Levering volgende week.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 22, 2013 10:19 am

TOPO lawaaierig? Dan is er iets mis, de como maakt weinig lawaai maar volgens mij amper verschil met een goed werkende topo!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 22, 2013 10:46 am

ZOals je kan zien in mijn origineel bericht: het gaat hier over een RIO, geen TOPO.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 22, 2013 11:35 am

Sorry voor de fout, maar blijft dezelfde opmerking, de RIO, de REVO, de Saey Neema, alle zeer geluidsarme kachels, indien je de Rio lawaaierig bevonden hebt dan was er iets mis!!! De Como is nauwelijks of niet stiller dan bovenstaande modellen! Helemaal stil is een pelletkachel nooit, je hoort steeds min of meer de worm draaien en de pellets vallen!
Maar de Como is natuurlijk een uitstekende keuze, proficiat en veel geluk ermee...
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 22, 2013 12:21 pm

Bedankt voor de info! Denk toch dat de Como stiller is: heeft geen warmeluchtblazer!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 22, 2013 3:25 pm

wat je hoorde was dus een rika rio met de optionele ventilator ingebouwd Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 22, 2013 6:54 pm

Dan is het toch een ventilator met versleten lagers lacher ,
want zelfs een rika met ventilator is stiller dan de meeste andere kachels .

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptywo jan 23, 2013 1:11 pm

Heel juist opgemerkt van ben-revo, de ventilator van de Rio/Revo/Neema is amper hoorbaar!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 29, 2013 9:35 am

Nou heren, gister is mijn Como geplaatst. Zonder blazer en met draadloze thermostaat. Die maakt een PAK minder lawaai dan de RIO. Enkel als ie zijn potje proper maakt hoor je iets van blazen. Is dat "cleanen" ongeveer 1 keer per uur?
Alleszins zéér tevreden!
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 29, 2013 9:59 am

De cleaningfunctie is bij mij juist geklokt op 65 minuten en is hoorbaar alleen als ik er op let , mijn gehoor is laatst getest en is nog in ZEER goede staat ,,,,, cheers

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jan 29, 2013 4:42 pm

Bobsteyn, proficiat met je aankoop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptywo jan 30, 2013 10:12 am

Nog effe een vraagske: wat verstaan jullie onder dagelijks onderhoud? Bij wekelijk onderhoud: wat doe je dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptywo jan 30, 2013 10:52 am

Dagelijks onderhoud , gaatjes van de vuurkorf reinigen en even de aslade omschudden , gewoon met een verfborsteltje , wekelijks rookgas ventilator stofzuigen , groot onderhoud (700kg) warmte wisselaar reinigen , staat allemaal in de handleiding .

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptyma feb 04, 2013 1:23 pm

De enige ventilator in mijn Rio is de rookgasventilator. Die hoor je wel maar is zeker niet storend luid. Bij Cleaning cyclus gaat die iets hoger maar je moet er al echt op letten om dat te merken. Wat bedoel je met "stand 0". De instellingen bij een Rio worden aangegeven als percentage van het totaal vermogen (t.t.z. 100 is de max capaciteit) en kan ingesteld worden in stappen van 5. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar zou verwachten dat in stand 0 geen pellets meer worden aangevoerd en dus de kachel zo goed als uit staat?
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptyma feb 04, 2013 3:15 pm

De Rika Rio ( is oudere type ) is iets anders van bouw en heeft andere software structuur dan de revo , pico , como en topo

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi feb 05, 2013 8:47 am

Dat is mij bekend (ik heb hem al vele jaren). De topic starter praat wel degelijk over dit model, vandaar mijn vraag.
Terug naar boven Ga naar beneden
biezoe
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 174
Leeftijd : 67
Registration date : 28-02-09

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptyza feb 23, 2013 11:13 am

ik heb een rika revo en ik heb ook een sterk ruisend lawaai als de vlam hoger gaat branden (aanwakkert) en dit gaat dan weg wanneer de vlam terug gewoon brand, het zou lijk van de luchtinlaat komen daar die in de binnenruimte van de kachel uitmond, is dit normaal of valt er daar iets aan te doen, misschien een verlengbuisje op de inlaat te schuiven zodat hij buiten de kachel aanzuigt ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptyza feb 23, 2013 11:28 am

De Rio heeft gewoon veel last van resonantie. Zie dat het pellet reservoir goed vol blijft (zwaarder dus minder trillingen). En als je nog is een onderhoud gaat doen, kan je aan de achterkant waar de vijsjes zitten voor de zijpanelen een dikke tape plakken en eventueel de vijzen vervangen door iets met een moer waardoor je ze strakker kan vastzetten. En leg een zware bijbel op het deksel, zorgt ook voor minder trillingen. Volgens mij heeft zelfs de ondergrond er wat mee te maken.
Op stand 0 blijft hij ook pellets geven, het minimum dus hé. Minder dan 0 gaat niet Smile

Uthrex

_________________
Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptyza feb 23, 2013 11:32 am

bij externe luchtaanzuiging is je lawaai te verwaarloze , zoals in PM vermeld , als je een eigen konstructie luchtfilter kan plaatsen zal dit ook hoorbaar beter zijn , het geluid dat je hoort is het aanjagen van de rookgas ventilator , bij cleaningfase en of opstarten en uitdoven , geforceerde lucht verplaatsing is meestal wel hoorbaar .

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jun 18, 2013 2:23 pm

Wij hebben ook een Rika Rio: Als het stil is de living hoor je ventilator van de rookgasafvoer (met tv of radio aan geen last meer van). Wat mij meer stoort is het telkens ingang schieten van het wormwiel. We hebben nog zo'n model waarvan het wormwiel niet constant draait...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Emptydi jun 18, 2013 2:29 pm

Ik merk nu het verschil met de Como. Die is echt bijna geruisloos. Alleen cleanen hoor je goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Lawaai RIKA Rio Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lawaai RIKA Rio   Lawaai RIKA Rio Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Lawaai RIKA Rio
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lawaai RIKA PICO
» Lawaai van het voedingsschroefje
» Lawaai MCZ Sagar

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Rika-
Ga naar: