We zijn sinds 3 winters in het bezit van een Iris plus. De te verwarmen ruimte is 42m² met 2 open deuropeningen, het is een oude vrijstaande woning met dubbele beglazing maar geen geisoleerde muren. De kachel is geplaatst in een bestaande schouw met enkel een 80mm buis tot in de schouw verder geen buizen naar boven geplaatst.
Reeds vanaf de eerste week gaf de kachel heel weinig warmte, na meerdere keren afstellen door de dealer heeft dit eigenlijk nog maar weinig verschil gegeven. We moeten de kachel steeds op niveau P3 zetten om iets of wat warmte te verkrijgen, gisteren 21 graden soms tot maximum 22gr, bij koudere vriestemperaturen raakt ze niet aan 20 gr. Verbruik nu 25kg pellets per 24h.
Sinds vorige winter heb ik van de dealer de code en parameters gekregen om zelf de instellingen te wijzigen
Na 3 winters van instellingen en weinig warmte ben ik het beu. Als ik van andere gebruikers lees over hoeveel warmte een pelletkachel geeft met hetzelfde vermogen en zelfs meer oppervlakte dan begin ik echt te twijfelen of ik wel een goede kachel heb.
Wie heeft hetzelfde probleem of wie weet de oplossing, de verdeler zelf die trekt nogal veel zijn schouders op en weet het eigenlijk ook niet.
Graag oplossingen
mvg
Luc