Ook de geruisloze pellettoevoer die men als eerste toegepast heeft bij de Topo en Como heeft men dan de tweede helft van 2010 ook op de Rio toegepast,is dan nu de Revo geworden.
Die hogere rookgastemperatuur had ik toen ook al opgemerkt maar daar nooit belang aan gehecht, het blijkt bij de Como ook zo te zijn, misschien komt dit doordat deze modellen 1kw meer hebben in hun nominaal vermogen en dat deze ook een iets meer pelletverbruik hebben op hun maximaal vermogen in vergelijking met de Rio.
Het rendement zou toch nog altijd rond de 90% liggen dacht ik, als ze pas gekuist is :-)
Ben er héél tevreden over, zeer gemakkelijk in onderhoud, waar men veel rekening mee heeft gehouden de laatste jaren bij het ontwikkelen van zo'n kachel.
Heb deze ook vooral genomen vanwege de stilste.
Ook de dealerkeuze vond ik belangrijk.
Het enige wat ik kan opmerken, maar dat is bij vele pelletkachels vermoed ik, dat er in het tussenseizoen of zeg maar buiten bij zo'n 10gr. de warmte in huis alsmaar hoger gaat
ook al staat deze op de laagste stand. Dus het komt erop neer dat die laagste stand nog lager zou moeten kunnen. En als ik met de roomsensor op automatisch verwarm dan is er een schommeling van 2 graden wat ik niet zo comfortabel vind dan.
groeten,
wavado