Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Branduren nieuwe kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 6:03 pm

    Hallo allemaal hier,

    Wij hebben een nieuwe pelletkachel gekocht.
    De leverancier zou de kachel inbranden zodat we geen stank in huis zouden krijgen.
    Na installatie is de man weer weg gegaan.
    Ik heb in de kachel gekeken naar de branduren en die staan op 79 uur.
    Aangezien dat de kachel "stinken" als deze nieuw zijn lijkt het me niet dat ze in de fabriek al gebrand hebben.

    Is het normaal dat na alleen inbranden er zoveel uur op staan of hebben we een "gebruikte" pelletkachel gekregen??
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van ss ma jan 17, 2011 6:10 pm

    Een beetje vertrouwen kan nu ook geen kwaad he, 79uren, nee dat is geen tweedehandse! Kom nou, 24uren in een dag, je kachel brandde dus een goeie drie dagen!!!???
    Trouwens welkom op pelletforum
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 6:15 pm

    Als je verteld wordt dat de kachel 3,5 a 4 uur heeft staan inbranden en je leest in de kachel af dat ie op 79 uur staat vraag ik me wel af wat er nog meer mee gebeurd is.
    Maar het zal wel zo horen dan.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van steven ma jan 17, 2011 6:39 pm

    showroommodel of van op een beurs


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 7:29 pm

    tochtstrip schreef:Als je verteld wordt dat de kachel 3,5 a 4 uur heeft staan inbranden en je leest in de kachel af dat ie op 79 uur staat vraag ik me wel af wat er nog meer mee gebeurd is.
    Maar het zal wel zo horen dan.

    Misschien geeft hij de kachel gebruikt als demonstratie, een paar dagen...
    Als het zo zou zijn is dit eerder een voordeel.
    Hij is "ingebrand" en intussen is gebleken dat hij goed werkt.
    Geen zorgen in maken..

    join the club,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 7:47 pm

    als het een showroom of beursmodel is zou hij daar een korting op moeten geven ,een nieuwe kachel is ingepakt in het fabriek en moet bij mij zo afgeleverd worden ,anders korting


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 8:29 pm

    De kachel werkt verder prima.
    Brand ook goed en weinig as en andere resten in het vuur korfje.
    Maar daar gaat het mij niet om.
    Persoonlijk vind ik 79 uur niet nieuw.

    Ik denk dan net als Fleur.
    3,5 a 4 uur inbranden is anders wat als 79 uur op de teller(niet dat dit veel is) er zou dan een korting geven kunnen worden als demo model of zo iets.
    Of de verkoper had het kunnen aangeven dat ie een demo had staan.

    Heb de verkoper al een mail gestuurd dus wordt vervolgd.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 8:40 pm

    tochtstrip schreef:De kachel werkt verder prima.
    Brand ook goed en weinig as en andere resten in het vuur korfje.
    Maar daar gaat het mij niet om.
    Persoonlijk vind ik 79 uur niet nieuw.

    Ik denk dan net als Fleur.
    3,5 a 4 uur inbranden is anders wat als 79 uur op de teller(niet dat dit veel is) er zou dan een korting geven kunnen worden als demo model of zo iets.
    Of de verkoper had het kunnen aangeven dat ie een demo had staan.

    Heb de verkoper al een mail gestuurd dus wordt vervolgd.


    Van die korting is wel waar, "als" de verkoper hem gebruikt heeft als demonstratie,...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 8:47 pm

    De mijne heeft 3 dagen reuk afgegeven. En 79u is nu ni zo lang.

    Als de verkoper hem nu 5u zou laten gebrand hebben en nadien ruikt hij bij u nog, was je dan tevreden? Beter het zekere voor het onzekere. Vandaag een nieuwe pelletkachel in showroom geplaatst en der was enorm veel rook en reuk. Gelukkig de sluitingsdag de maandag Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 9:14 pm

    ik heb zelf mijn thermorossie gekocht met goede korting ,kachel had op 2 beurzen gestaan maar nooit gebrand ,had gelukkig geen schrammen en de lechten van de deur hingen er nog aan .
    een verkoper van toestellen krijgt speciale korting op zijn demo-modellen en worden zo ook ingeschreven in hun boekhouding .
    zo gaat het ook bij verkoop van auto s ,nieuwe wagen worden zelfs vanuit het fabriek verzonden met op de kilomtriek een negatief van -5 km ,als de wagen verplaatst wordt enkele keren komt die op o km of daaromtrend.
    79h gebrand vindt ik persoonlijk veel te lang ,ik vind 4 h lang genoeg om te kunnen afregelen
    daar hangt een reukje aan !!!


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 9:56 pm

    fleur schreef:ik heb zelf mijn thermorossie gekocht met goede korting ,kachel had op 2 beurzen gestaan maar nooit gebrand ,had gelukkig geen schrammen en de lechten van de deur hingen er nog aan .
    een verkoper van toestellen krijgt speciale korting op zijn demo-modellen en worden zo ook ingeschreven in hun boekhouding .
    zo gaat het ook bij verkoop van auto s ,nieuwe wagen worden zelfs vanuit het fabriek verzonden met op de kilomtriek een negatief van -5 km ,als de wagen verplaatst wordt enkele keren komt die op o km of daaromtrend.
    79h gebrand vindt ik persoonlijk veel te lang ,ik vind 4 h lang genoeg om te kunnen afregelen
    daar hangt een reukje aan !!!


    gr fleur

    van je wagens neem dat maar een korreltje zou hoor fleur ,mosten vele hhier zien hoe hun nieuwe wagen wordt behandeld man moeten ze hem niet meer hebben hoor ...

    hoe ik kan weten heb jaren aan de zee gewerkt in zeebrugge en veel gezien hoor dare amai en dan zeggen ze tegen de mensen je moet je wagen wel een beetje inrijden Razz ,zelfs wagens die voor een vierde al herspoten zijn eer ze bij de verdelers komen enz
    maja oftoppic natuurlijk


    onze kachel heeft ook bijna drie dagen geroken en de persoon hiere heeft wel gevraagd voor een ingebrande kachel dus ik vindt dat niets hoor sorry ...dan mag je zeker geen ingebrande kachel vragen hé mijn mening hoor
    maja gelijk vele discusis hé ....ieder zijn gedacht
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van petrah ma jan 17, 2011 10:15 pm

    klopt wel dat die "nieuwe"lucht na een paar dagen pas weg is , hier vooral omdat wij onze kachel in oktober 2007 gekocht hebben en het toen niet echt koud was , dus per dag maar een paar uurtjes aan ,
    ik denk dat degene mss twijfelt of het geen nieuwe kachel is maar een showmodel of mss zelfs een model wat teruggekomen is , die twijfel kunnen wij niet wegnemen , hoewel ik me wel kan voorstellen dat zo'n verkoper de kachel een paar dagen op lage stand laat stoken , 79 uren lijkt mij gewoon een nieuwe kachel , maar zoals ik al zei , vertrouwen moet je in de verkoper hebben , kunnen wij je niet geven
    groetjes

    Gesponsorde inhoud


    Branduren nieuwe kachel Empty Re: Branduren nieuwe kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 6:51 am